Hondentopic #2

Mijn hond (puur, 100% vuilnisbakken ras) slaapt in elk geval ook op rare manieren haha

Kan niet comfy zijn denk ik altijd maar ze is vaak meer kat dan hond als het om flexibiliteit gaat. Terwijl de windhond van mijn schoonouders een permanente positie heeft als bank-bal

Maar volgens embark is onze hond het meest gerelateerd aan duitse herders dus misschien is het ook een herder ding haha

2 likes

En mijn windhond slaapt juist weer nooit zo @boonie :joy:

Ik heb zelf geen social media maar mijn vriend volgt veel windhond-accounts, en zooo vaak laat hij dingen zien met ‘kijk dit doet die van ons ook!!’ terwijl ik dan vaak denk eeh ja dit is waarschijnlijk gewoon meer hondgedrag dan specifiek windhondgedrag haha

1 like

Ik ken dit vooral van Mechelse herders (mix)!
Mijn hond sliep iig nooit zo (border/stabij/Hollandse herder mix)

2 likes

Jaa dat is ook een beetje wat ik bedoel, dat ik benieuwd ben of sommige van die dingen inderdaad bij sommige rassen veel voorkomen en bij andere niet, of dat het allemaal hondengedrag is waarvan de ene willekeurige hond het wel zo doet en de ander niet.

Ik bedoelde verder ook niet perse het slapen alleen hoor @iedereen :p, ook bijvoorbeeld het tegen je aan leunen, en verder herken ik nog los van de tekening qua kleur enzo (zelfs de grijze snoet!) en verder uiterlijk zoals stand van oren etc in die hond heel erg de “mimiek” van mijn hond :joy:

Maar misschien heeft het dan ook wel meer met adoptiehond te maken dan met “ras”, of überhaupt toeval

Het boeit verder ook totaal niet maar ik ben gewoon nieuwsgierig en wil m’n hond altijd beter begrijpen :woman_shrugging:

2 likes

Op basis van dit soort gedrag gissen naar welk ras er in je hond zit onder de noemer ‘beter willen begrijpen’ slaat echt als een lul op een drumstel. Zou gewoon naar je hond kijken zonder er een ras/mix van rassen op te willen plakken en op basis van wat je ziet en meemaakt je hond beter gaan begrijpen.

Joh het is toch niet zo serieus. Ik ben de laatste die je hoeft te vertellen dat je aan labels weinig hebt om iets echt beter te begrijpen, maar ze is een mix en adoptiehond en ik stop mega veel tijd, geld en energie in haar echt leren begrijpen zodat zij het fijn heeft en ik haar het beste kan helpen en blij maken maar soms zie ik een leuk filmpje op internet van iets vrolijks en luchtigs en denk ik goh, zou x gedrag/uiterlijk etc van mijn hond dan toch te maken hebben met iets van ras y? Ook leuk om soms op een niet te serieuze manier met mn hond bezig te zijn :woman_shrugging:

4 likes

Zo gek op ze :heart: :hotdog::cat:

22 likes

Ik heb mijn hond vandaag vijf jaar en ik moest er vanmorgen helemaal van huilen :sweat_smile: Vijf jaar klinkt echt als een eeuwigheid en het is zo leuk om te zien dat ze nog steeds vooruit gaat met bepaalde dingen.

Deze week ben ik ook bij een nieuwe baan gestart en ipv tussen de ouders met jonge kinderen zat ik vandaag ineens alleen met andere hondeneigenaren als collega’s dus ik kon meteen ongegeneerd mezelf zijn <3

(Nu klinkt het net alsof ik op mijn werk heb zitten huilen hierom haha maar dat was dus thuis toen ik nog bij haar was)

17 likes

Ik wil graag een paar dagen naar Utrecht. Ik heb geen auto dus wil graag in het centrum. Heb ook al een hotel op het oog maar heb je in Utrecht centrum ook wel leuke parken waar je bv lekker kan zitten/lopen en middagje rondhangen met je hond?
Ik ga verder niet winkelen ofzo dus het is vooral ff lekker genieten van een hotel en wat leuke eet tentjes (met hond) bezoeken. Ik wil iets van 3 dagen gaan.

Ik had al wel gelezen over Griftpark vlakbij de stad

Ik heb met mijn vorige hondje veel gewandeld in het maxima park. Maar die was toen al wel bejaard, dus ik was daar zo een hele dag.

1 like

Zijn er ook genoeg koffiezaakjes of eenvoudige eet plekjes waar je een hondje mee naar toe kunt nemen in Utrecht centrum?
Ik zie wel websites met wat specifieke zaken genoemd maar ik ben dan meer van even ergens simpel een tosti of een pizza eten bv

Ik heb laatst pizza gegeten bij O pannuozo met mijn hondje, hebben twee locaties. Bij gys ook

Verder mag het bij veel koffiezaakjes, uit mijn hoofd alleen bij 30ml niet

1 like

Ok top dank je!

Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat het niet mag, waar dan ook!

1 like

Lijken wel domme vragen maar ik reis nooit alleen en heb ook wat angsten op dat gebied dus probeer en beetje voor te bereiden om me hopelijk wat minder druk te maken. :grimacing:

2 likes

Oh nee niet dom hoor, ik vraag het zelf ook altijd maar het is gelukkig nooit een probleem

Maar misschien reageren ze anders als je een Berner sennenhond hebt haha (maar je had het over hondje)

1 like

Ja klein hondje, Max 7 kilo

1 like

Vandaag weer een complimentje gehad over het uiterlijk van mijn meisje. Gelijk weer helemaal trots op haar. :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Bij koffie leute in utrecht mag het ook niet, laats eruit gezet :sweat_smile:

@Helix2009 qua wandelen in het centrum is het heel mooi en groen langs de singel!

1 like

De polis van onze verzekering is aangepast, er wordt nu nog maar €500 aan medicatie vergoed ipv €4000 (!). Onze hond heeft de ziekte van Cushing en medicatie kost €300 per maand.
Weet echt ff niet waar ik het moet zoeken.

Verzekering opzeggen kan niet, want het is een teckel dus kans op hernia en operaties etc en overstappen kan niet vanwege leeftijd.