Gelukkig konden we overstappen naar top en blijft de medicatie vergoed. Ik kan weer slapen komende nacht
Ja inderdaad heel fijn dat de consulten nu ook onbeperkt zijn, wij zaten daar altijd overheen zeker ook door die spoed consulten ja đ«š.
Heeft iemand misschien tips voor mij?
Mijn ouders hebben een boerenfox, die ik graag mee wil nemen met wandelen. Ik wandel veel dus dat lijkt me prettig voor zowel de hond als mijn ouders.
Alleen, hij trekt echt de hele tijd. Ik heb op internet gezocht naar tips en het enige wat ik lees is dat je stil moet staan tot hij weer stopt met trekken. Alleen, hij stopt niet met trekken, hij blijft als een eekhoorn aan het einde van zijn lijn staan. Dingen als ânaastâ, âkomâ etc reageert hij ook niet op.
Met wat voor lijn loop je? Het beste is lopen met een vaste lange lijn (5 of 10 meter), en volgens mij is het inderdaad het beste om elke keer te stoppen zodra er spanning op de lijn komt (en dan wel direct spanning op de lijn verlichten). Dus hoe ik het heb geleerd is het niet stoppen en dan wachten tot de hond stopt met trekken, maar stoppen, spanning van de lijn, zodra de hond weer trekt, stoppen. En dan consequent zijn en volhouden! Volgens mij zou je vrij snel verbetering moeten merken.
Maar ik heb makkelijk praten want mijn hond loopt sinds ik haar heb redelijk netjes aan de lijn (behalve als ze mega gestresst is of haar jachtinstict actief haha).
Flinke zak snoepjes mee en gaan aanleren om te volgen. Begin klein en maak de afstand steeds groter tot het belonen, maak een u-turn zodra er spanning op de lijn komt.
Het heeft geen zin om stil te gaan staan als hij toch niet op jou gefocust is. Jij moet leuker zijn dan de omgeving op dat moment (dus een snack of als hij van een trekspeeltje houdt kan dat ook), zodat je contact kan maken en spanning van de lijn kan halen en dan belonen.
In deze video worden ook wel goede tips gegeven: https://youtu.be/V7kE4RZ18XM?si=PYx7ZTPpF1seI-IR
Maar een hond hoeft toch niet heel de tijd te volgen en op jouw gefocust te zijn als je aan het wandelen bent, je wil toch ook juist dat een hond lekker zân gang kan gaan maar zonder aan de lijn te trekken ?
Ja, maar de eerste stap is om te zorgen dat de hond went aan het lopen met een losse lijn. Je kan het trekken niet voorkomen of afwenden als je geen contact kan maken met de hond. Dit is al een hond die zover ik kan inschatten al gewend is om continue te lopen met een strakke lijn en geen commandoâs kent waarbij je dat kan doorbreken.
Ah ja, oké, dat kan ik mij voorstellen!
Bedankt! Ik ga hier zeker mee oefenen. Ik ben alleen bang dat mijn ouders het eten niet zoân goed idee vinden (want dan wordt hij dik ).
Ik heb als lijn gewoon een stuk touw van zoân twee meter, met hem eraan in een tuigje.
Gewoon omdraaien klinkt iig al een stuk minder frustrerend dan de hele tijd met zân tweeĂ«n stil staan.
Denken jullie trouwens wel dat hij bij mij dat gedrag kan leren, ondanks dat hij dat mijn mijn ouders zelf niet doet?
Wat krijgt de hond thuis te eten? Ik gebruikte altijd normale voerbrokjes voor training, werkte bij mijn hond ook prima. Desnoods geven ze âm dan âs avonds wat minder als jij getraind hebt.
Ik vind aanleren om niet te trekken zelf één van de lastigste en frustrerendste dingen. Ik plande de route het liefst zo dat mijn hond eerst even los kon of een stukje naast de fiets liep, desnoods thuis even wild spelen. Dan was ze de eerste energie wat kwijt en ging het al een stuk beter!
Je kunt (een deel) vervangen voor zijn normale voer inderdaad! En het hoeven maar echt kleine stukjes te zijn.
Het wordt wel een stuk lastiger als je ouders wel op dezelfde manier doorgaan⊠het is niet onmogelijk maar vooral ook niet motiverend voor jou denk ik.
Mijn hond uitlaten is de laatste weken zooo saaaaaaaai want ze wil altijd naar hetzelfde stuk (recentelijk gemaaid) gras want daar zitten veel muizen en dan lopen we dus een halve kilometer per uur terwijl zij probeert een muis te vangen
Ik laat haar maar want ik loop het rondje voor haar en ze is lekker bezig met haar neus, maar saaaahaaaaaai haha mn dagelijkse stappen gaan ook drastisch omlaag.
Die ene keer dat ze (bijna) een muis heeft schrik ik mij wel helemaal kapot want ik vind het zielig voor de muisjes en ik weet ook niet of het goed voor haar is als ze een rauwe muis eet? Of ze ziektes hebben ofzo? Ik denk het niet maarja?
Ik denk dat het vooral erg is als de muis gif heeft gegeten ergens.
ZippyPaws Burrow Log with Chipmunks - Interactief Hondenspeeltje - The Pet Loft Dit is heel leuk speelgoed dat je hond soort van hetzelfde kan doen maar dan veilig en zonder dierenleed!
Wij hadden een pot pindakaas met pindaâs erin, maar had die met eekhoorns nog voor hem willen kopen:
Oohh leuke tip! Ik ga het proberen! Al verwacht ik niet dat ze dan helemaal niet meer in de muizen buiten geĂŻnteresseerd is, maar in elk geval leuk om zo ook zelf met haar te spelen. En dat ze dan ook echt wat mag âvangenâ
Hebben jullie nog tips voor leuke en mooie hondenlosloopgebieden in Nederland? Maakt niet uit waar, ik reis er graag naartoe Ik was onlangs bij hondenbos Het Leesten in Ugchelen (vlakbij Apeldoorn), vond dat ook een aanrader!
Deze drie wandel ik ook veel! Woon er vlakbij, heel chill. De vijverroute is echt mijn favoriet.
De Hoorneboegse Heide bij Hilversum is ook heel mooi, vooral nu die weer volop gaat bloeien.
En bij Amersfoort heb je vlakbij de dierentuin bos Birkhoven. Heeeeele mooie bosvijver waar je hond goed kan afkoelen als het warm is.
Soesterduinen bij Soest, Hoorneboegse Heide in Hilversum, hoge vuursche in Baarn, Noordwijk loosloopstrand, Austerlitz bij Woudenberg, Rozendaalse bij de Veluwe, panbos in Zeist zijn zoân beetje mijn favorieten. Op de site van doggy dating kan je alles zien met beoordelingen.
Ja heerlijk, bijna alle bossen zijn losloopgebied. Het bos naast Soestdijk is ook heel chill. Daar kom ik praktisch nooit iemand tegen. Ideaal als ik geen zin heb in andere mensen en honden haha. En het ligt ook allemaal op mijn woon/werk-route. De hond gaat mee naar kantoor, dus na werk wandelen we zo het bos in.
Ohjaa goed punt
Mochten jullie nog mooie juist niet-losloopgebieden kennen ben ik ook heel benieuwd!!
(Of eventueel echt heel rustige losloopgebieden waar je nooit iemand tegenkomt zoals bij Soestdijk blijkbaar welk stuk is dat dan precies @KipTokTok @Allium? Daar woon ik redelijk in de buurt)