Het hondje van mijn moeder is tijdens het wandelen ineens keihard achter een vogel aan gegaan en nu kwijt . Er hangen posters en hij is aangemeld als vermist. Het is heel gek want hij luistert verder goed en weet waar hij woont (het was in de buurt). Heeft iemand misschien nog tips? Ze zijn in alle statenā¦
Oh nee, wat naar! Wanneer is het gebeurd?
Misschien is dit te laat maar mocht het vrij recent gebeurd zijn: Ik heb eens de tactiek geleerd om zelf niet te gaan bewegen maar als een soort vuurtoren te blijven staan en te roepen op de laatste plek waar je je hond gezien hebt. De hond gaat jou ook zoeken en als je beide gaat bewegen wordt dat moeilijker en is de kans groter dat je elkaar misloopt. Dit werkt bij mij altijd, heb wel eens een half uur zo gestaan⦠Deze persoon adviseerde ook om als je weg moet op die plek je trui/sjaal/jas oid achter te laten zodat de hond iets van jou vindt en daar hopelijk bij blijft.
Hoop dat ze het hondje snel terug vinden, best een kans dat iemand zich inmiddels over het beestje ontfermd heeft natuurlijk.
Hij is net dood gevonden
Ach neee wat verschrikkelijk naar. Arm beestje. Sterkte
Wat vreselijk⦠veel sterkte voor jou en je moeder
Ah lief! Het was niet mijn hondje (hij was nog geen 2 jaar oudā¦) maar ze zijn natuurlijk super verdrietig. En mijn kleuter was dol op de hond, dat waren echt twee handen op ƩƩn buik, dus zie er wel tegenop om het hem te vertellen.
Gewoon een stom ongeluk! Echt heel zielig. (Ja I know how can I make this about my kid haha)
Ahh is ook zielig voor hem ja.
En inderdaad, twee jaar is nog zo jong. Verdrietig.
Door een auto gebeurd? Heeft die de dierenambulance wel ingelicht?
Verdronken en dus nu pas gevonden. Ik weet niet zo goed hoe dat kan - hij kon zwemmen? Blijkbaar heeft hij niet uit dat water kunnen komen bij de kant. Echt een naar detail.
Wat verdrietig, veel sterkte voor jullie allemaal
Ah nee, wat een afschuwelijke afloop⦠Sterkte voor je ouders en je kind gewenst.
Ah nee wat verdrietig! Heel veel sterkte
Ik krijg over 3 weken mijn pup! Zo leuk! Ik vind het ook super spannend, en tegelijk veel zin in nu druk met alle voorbereiding.
Ik ga haar samen met opleider opleiden tot psychosociale hulphond (voor mezelf)
Mijn maatje!
Hij lijkt net een panda
Ja, haha, een van zijn koosnaampjes is panda!
Mijn hond had een wond aan zijn poot, dus net bij de dierenarts geweest.
Nu moet hij een kap om en hij is zo zielig! Hij loopt alleen maar achter mij aan en loopt overal tegenaan met die kap.
Ahh sneu! Wij hadden voor hem een soort schijf (van trixie), daar kon hij lekker mee liggen en vond hij geen probleem. Dat vervormt geluid ook niet en kunnen ze gewoon om zich heen kijken.
Hopelijk herstelt de wond snel!
Zo sneu en onhandig hĆØ! Ik moet er ook altijd een beetje om lachen
Misschien kan je de kap wat inkorten? Wij hebben ooit bijna de helft van zoān kap afgeknipt, was al een stuk praktischer en ze kon nog steeds met geen mogelijkheid bij de wond.
Hij kan helaas met kap en wat gewring bij de wond, dus de kap moet even blijven zoals hij is.
Hopelijk geneest het snel!