Hondentopic #2

Ooh ja vroeg me alleen af hoe dat dan werkt! Maar mega leuk jnderdaad

Ah wat super leuk! Ik zou echt mega trots zijn en hem gelijk tien keer bestellen :sweat_smile:

1 like

Ik zoek eigenlijk de tip voor een vuurwerkvrije plek voor oud&nieuw dus. Frankrijk of misschien Belgische Ardennen?

Voorheen zijn we geweest op Texel, en een park in Duitsland en een park in Gelderland. Alles was het eigenlijk net niet. Of vuurwerk in nabije omgeving (omringende dorpen) of mensen die gewoon gingen afsteken op het park terwijl het verkocht werd als vuurwerk-vrij.
Ik wil ook graag naar Oostenrijk maar dat vind partner te ver rijden en kwam erachter dat dat heel duur is in december. lol.

Ik weet dat in Frankrijk consumenten geen vuurwerk mogen afsteken dus neig toch daarheen. Alleen zijn we daar vrij onbekend (gaan dus meestal naar Oost-Europa)

Ik ken mensen die met Oud en Nieuw in het noorden van Frankrijk geweest zijn en het daar heel rustig vonden, geen vuurwerk gehoord. Ik weet alleen niet precies waar zijn zaten.

Google geeft o.a. deze hits, klinkt wel goed!
https://www.podencoworld.nl/nieuws/1733-vuurwerkvrij-oud-en-nieuw-beleve-2

Ik heb idd maar weinig gehoord van vuurwerkvrije parken in Nl waar het écht rustig was. Ook als niemand op het park wat afsteekt dan doen ze er vlakbij wel aan carbidschieten ofzo.

3 likes

Die zien er wel mooi uit, onderste is al volgeboekt!

Ja, die vuurwerkvrije parken zijn echt onzinnig. Of gewoon grote dorpen in omgeving die afsteken, of beleid dat opeens word aangepast of mensen die schijt aan het concept hebben of carbid inderdaad.
Ik vind in kerstvakantie op vakantie gaan al rot, het is megaduur en te druk voor mij maar we kunnen niet thuis blijven helaas.

1 like

Ik ben een keer in de buurt van Ault (ik kan niet vinden waar precies, maar was een dorpje met 20 huizen) geweest in Frankrijk, dat was de enige keer dat we écht helemaal vuurwerkvrij zaten.

2 likes

Ik ben vorig jaar naar een airbnb in noord-frankrijk gegaan, helemaal niets gehoord. Ik had gezocht naar iets dat een beetje afgelegen lag, en omdat fransen volgens mij idd geen traditie van particulier vuurwerk afsteken met oud en nieuw hebben durfde ik het wel aan. ik ga dit jaar weer op zoek naar zoiets

2 likes

Ja, ik ben nu opzoek naar iets in Noord-Frankrijk wat niet te duur is en met natuur en weinig prikkels.

1 like

Voor dit jaar is het al geboekt, maar ik was vorig jaar hier: https://www.airbnb.nl/rooms/1249190666385571373?source_impression_id=p3_1760096395_P3yLbFR0wJZomr52

Misschien een tip voor volgend jaar. Niet heel goedkoop maar je hebt een heel privebos, het was echt heerlijk daar (wel veel wild wat voor mijn hond weer heftig was, ivm jachtinstinct, maar daar is jouw hond volgens mij wel aan gewend).

1 like

Bedankt, bewaar ik.

1 like

In nederland is het gewoon niet te doen. Daar hoor je altijd nog wel vuurwerk in de verte of niet zo verte.
Mijn ervaring met wallonie of noord-Frankrijk zijn wel goed. Daar is gewoon niks.

1 like

Ik heb iets gevonden en geboekt in Noord-Frankrijk dus hoop het beste!

7 likes

Ik hoop met je mee! Als ik m’n vakantiegeld heb moet ik ook iets gaan boeken. Het is hier sinds drie weken helaas alweer vrijwel elke dag raak :frowning: m’n hond durft nu al niet meer in de schemer/het donker naar buiten. Heb haar gister echt met al m’n overtuigingskracht moeten overhalen de tuin in te komen voor een laatste plasje in de tuin. Ik hoop dat haar reactie op het vuurwerk weer wat afzwakt. Volgens mij was het vorig jaar wel zo dat ze er bij de eerste paar knallen van het jaar niet zo heel erg op reageerde, toen heel extreem angstig en dat ze er langzaamaan ook wel weer overheen kwam (tot december, toen het vuurwerk echt weer aantrok kon ze ook niet kalmeren als er een knal was tijdens een wandeling). Echt zo fucking kut dat dit al vanaf SEPTEMBER speelt :cry:

Wel goed nieuws voor mijn en mijn hond: de bossen bij ons in de omgeving zijn of worden allemaal aanlijngebied <3 omdat te veel mensen hun hond wel los maar niet onder appùl hadden hebben boswachters ernstige verstoring van het wild opgemerkt en er zijn blijkbaar ook in toenemende maten klachten geweest van mensen. Er zijn duidelijk borden etc geplaatst en de boswachters/handhaving zullen de komende tijd veel in de omgeving zijn om mensen aan te spreken. Echt een beetje zuur van mij misschien maar ik ben zo blij, hopelijk kan ik dan voortaan met mijn reactieve hond ook naar die bossen (al verwacht ik niet perse dat iedereen zich er aan zal houden, dat doen hondeneigenaars in NL over het algemeen sowieso niet maar dan sta ik in elk geval in mijn “recht” als ik mensen vraag hun hond aan te lijnen/hopelijk zijn het een stuk minder loslopende honden).

Er is in de buurt trouwens wel een hondenstrand waar honden los mogen en er zijn ook nog andere bosachtige gebieden die losloopgebied blijven! Ik gun alle honden dat ze lekker mogen rennen maar ik haat Nederlandse hondencultuur :frowning:

2 likes

Komt je pup deze week?
Wat word de naam? Heb je een foto?

Zo leuk

Morgen ga ik haar halen!!

Stuur je foto en naam even privé :blush: lief dat je er naar vraagt!

3 likes

Onderweg naar huis!:heart:

25 likes

Even op mezelf reageren maar ze doet het zo goed!

Wat een heerlijke dag vandaag om met je hond te wandelen he? :heart::dog:

16 likes

omg wat een lekkere fluffball :brown_heart:

2 likes

Wat fijn dat ze er is! Heerlijk wandelweer dit weekend inderdaad. Ik ben wel nieuwsgierig naar de opleiding die jullie gaan volgen, is dat een intensief/lang traject of valt het mee?

1 like

Het is nu berekend op 54 trainingen. Elke week een training. Wij zijn er dus iets langer dan een jaar mee bezig. Maar het eerste jaar is dat ook inclusief puppytraining, door de puberteit heen helpen en tegelijk de taken leren die ze voor mij gaat uitvoeren.

Puppytijd is wel intensief zeg haha. We zijn net nog maar een uurtje samen terug naar bed gegaan en heerlijk geslapen.

1 like