Hondentopic #2

Wat doen jullie als je mensen tegenkomt met loslopende honden in gebied waar aanlijnplicht is?
Het zijn hier altijd toeristen die dat doen en erger me er kapot aan, je bent in het bos waar heel veel wild woont, iedere sukkel weet toch dat je dan moet aanlijnen gezien er ongeveer duizend bordjes ook staan. :rage:

Vanmorgen weer: ik ben aan trailrunnen met de hond, hond aan heupgordel aangelijnd, kom ik twee dwazen tegemoet met loslopende hond en ik zeg niks, krijg ik over me heen dat ik wel gedag kan zeggen. Ik zeg terug dat je je hond wel kan aanlijnen in gebied waar aanlijnplicht geldt.

ik kan me hier zo over opfokken zeker als ik al vol hoofd heb of overprikkeld ben, want het is verder een ‘niet - mijn - probleem’ maar wil ook niet dat hun loslopende honden reeën pakken. :rage:

4 likes

Ik zeg er sowieso wat van want ik loop zelf met een hond die niet gediend is van honden die op hem afstormen dus om dat te voorkomen sta ik altijd al vroeg op het pad te roepen of iemand zijn hond wil aanlijnen. De reacties zijn soms aardig maar inderdaad ook te vaak bozig terwijl zij zelf fout zitten

4 likes

Haha oh dit is weer fantastisch. Ik heb een nieuwe auto (SUV) en de bedoeling is dat de hond voortaan in de kofferbak gaat, want die bak is hoog en groot genoeg. In mijn oude auto lag ze altijd op de achterbank in zo’n soort hangmat-deken, maar dat wil ik dus niet meer. Maar nu durft ze niet in de bak. :joy::joy::joy: Heb er al een mand in liggen en ze kan er makkelijk in qua hoogte, maar ze raakt in paniek als de klep dicht moet. Great!

Ga haar nu maar gefaseerd laten wennen, af en toe er in met de klep open enzo, hopelijk gaat dit goed komen. :grimacing: Wat zijn het toch kneusjes soms.

1 like

Ohhh dit was toen bij ons ook zo’n drama. Hier kwam het niet goed en uiteindelijk maar op de achterbank weer gedaan en hij is altijd jammerig gebleven in de auto. Voor we hadden bedacht dat hij in de kofferbak moest jammerde hij nooit 🥹
Hopelijk komt het met je stappen plan goed :stuck_out_tongue_winking_eye:

Haha we hebben vanavond serieus een rondje gereden: ik achter het stuur, hond in de bak en m’n vriend op de achterbank, op de hond inpratend dat het goed was zo, en de hond tegenhoudend, die hele tijd vanuit de bak de achterbank op wilde springen/klimmen. :joy::joy::joy: Wat een leven, lachwekkend dit. Morgen gaan we weer!!! :joy:

8 likes

The saga continues: Ik had haar vanmiddag thuis in 1 minuut in de bak, overwinning, ik met haar naar een ander bos gereden, lekker gewandeld, terug bij de auto heb ik er 20 minuten en duizend snoepjes over gedaan om haar weer in de bak te krijgen met de klep dicht. :joy: En maar geduldig blijven. Morgenochtend moeten we om 7.10u vertrekken naar de opvang, zin in!!! :partying_face:

2 likes

Ik heb twee vragen waarbij ik benieuwd ben naar tips.

Zijn er trucjes hoe je de wasmachine makkelijk schoon kan maken als er veel haren in zitten? Ik doe het nu met de stofzuiger, maar bij het rubber blijft het lastig.

En ik ben benieuwd of jullie tips hebben voor een fijn tasje tijdens het uitlaten? Ik zoek iets waar een flinke (lange) riem in past, poepzakjes en trainingsnoepjes. Ik gebruik nu het bekende uniqlo tasje, maar mijn hond vindt het leuk om samen te rennen en het hengsel van de tas blijft dan niet zitten. Zijn heuptasjes hier fijn voor en specifieke aanraders?

1 like

Nee, maar wel over hoe je het kan voorkomen:
Zijn er trucjes hoe je de wasmachine makkelijk schoon kan maken als er veel haren in zitten?

Ik gebruikte voor hardlopen zo’n soort gordel waar ook drinkflesjes in kunnen dus meerdere vakjes. En normaal gebruikte ik een pouch van Susan Bijl. Vond de medium echt perfect qua formaat.

1 like

Er mist een stukje van je bericht, benieuwd naar voorkomen van haren in de wasmachine!

2 likes

Ohh gek en stom! Heb het aangepast!!

2 likes

Dit is helemaal goed gekomen! Ze gaat inmiddels zonder protest in 1x de bak in. De aanhouder wint!

4 likes

Ik heb deze pas gekocht. Bij mij zitten er zakdoekjes, telefoon, sleutels, snoepjes, lampje in. Dus denk dat het voor jou ook wel moet passen!

1 like

Ik moet inloggen om te kunnen bekijken, ik denk dat je een linkje hebt gekopieerd die naar je eigen account leidt.

Veranderd, sorry!

Vandaag naar de intocht geweest haha :heart::dog:

18 likes

Kwam een leuk account tegen op insta
@thecedlife . Die vrouw kookt voor hele geduldige hondjes haha. Ik word er blij van :blush:

1 like