Haha we hebben vanavond serieus een rondje gereden: ik achter het stuur, hond in de bak en m’n vriend op de achterbank, op de hond inpratend dat het goed was zo, en de hond tegenhoudend, die hele tijd vanuit de bak de achterbank op wilde springen/klimmen. ![]()
![]()
Wat een leven, lachwekkend dit. Morgen gaan we weer!!! ![]()
The saga continues: Ik had haar vanmiddag thuis in 1 minuut in de bak, overwinning, ik met haar naar een ander bos gereden, lekker gewandeld, terug bij de auto heb ik er 20 minuten en duizend snoepjes over gedaan om haar weer in de bak te krijgen met de klep dicht.
En maar geduldig blijven. Morgenochtend moeten we om 7.10u vertrekken naar de opvang, zin in!!! ![]()
Ik heb twee vragen waarbij ik benieuwd ben naar tips.
Zijn er trucjes hoe je de wasmachine makkelijk schoon kan maken als er veel haren in zitten? Ik doe het nu met de stofzuiger, maar bij het rubber blijft het lastig.
En ik ben benieuwd of jullie tips hebben voor een fijn tasje tijdens het uitlaten? Ik zoek iets waar een flinke (lange) riem in past, poepzakjes en trainingsnoepjes. Ik gebruik nu het bekende uniqlo tasje, maar mijn hond vindt het leuk om samen te rennen en het hengsel van de tas blijft dan niet zitten. Zijn heuptasjes hier fijn voor en specifieke aanraders?
Nee, maar wel over hoe je het kan voorkomen:
Zijn er trucjes hoe je de wasmachine makkelijk schoon kan maken als er veel haren in zitten?
Ik gebruikte voor hardlopen zo’n soort gordel waar ook drinkflesjes in kunnen dus meerdere vakjes. En normaal gebruikte ik een pouch van Susan Bijl. Vond de medium echt perfect qua formaat.
Er mist een stukje van je bericht, benieuwd naar voorkomen van haren in de wasmachine!
Ohh gek en stom! Heb het aangepast!!
Dit is helemaal goed gekomen! Ze gaat inmiddels zonder protest in 1x de bak in. De aanhouder wint!
Ik heb deze pas gekocht. Bij mij zitten er zakdoekjes, telefoon, sleutels, snoepjes, lampje in. Dus denk dat het voor jou ook wel moet passen!
Ik moet inloggen om te kunnen bekijken, ik denk dat je een linkje hebt gekopieerd die naar je eigen account leidt.
Veranderd, sorry!
Kwam een leuk account tegen op insta
@thecedlife . Die vrouw kookt voor hele geduldige hondjes haha. Ik word er blij van ![]()
Ik moet even m’n hart luchten. Wij hebben twee jaar geleden een hond-reactieve hond uit Spanje geadopteerd. Die reactiviteit was erger dan we dachten/is verergerd doordat ze weer (naar ons) moest verhuizen, dus het eerste jaar was echt best wel pittig voor ons. Maar, hard gewerkt en het ging steeds beter! Bleef en probleem maar we hadden wel perspectief en het ook heel leuk. Maar nu sinds eind september is hier gewoon DAGELIJKS vuurwerk en m’n hond is daar zooooo bang voor dat ze inmiddels niet meer in het donker naar buiten durft en ze is nu ook reactief geworden naar andere dingen zoals auto’s door haar constante spanning ![]()
Nu gaan we tijdelijk, om alle druk er even af te halen, alleen maar 1x per dag naar het bos, naar een stuk waar we meestal geen andere honden tegenkomen en waar verder dus ook geen drukte is, zodat we daar gewoon een leuke ontspannen wandeling kunnen hebben voor iedereen. Maar zelfs DAAR horen we de laatste week meestal vuurwerk en dan kunnen we dus gewoon omdraaien naar de auto en naar huis. Ik ben er zo verdrietig over. ![]()
Het maak niet uit welke dag het is of hoe laat, ik dacht eerst dat er meer risico op knallen was als we na 14:00 ‘s middags gingen maar het was net ook gewoon om 11:30 ![]()
Wat sneu, en super stressvol voor jullie alledrie.
Ik heb een hond die ook doodsbang is/was voor vuurwerk. Het is nu gelukkig een stuk beter doordat we in een wijk wonen waar nauwelijks vuurwerk wordt afgestoken, maar de eerste drie jaren waren echt enorm stressvol in de periode van oktober-januari. Mijn hond durfde inderdaad niet in het donker naar buiten en zat bij elk luid geluid in die maanden meteen in de volle stress.
Je vroeg niet om tips, dus als je daar niet op zit te wachten kun je onderstaande overslaan.
December duurt nog lang en de nasleep zal ook wel lang duren aangezien het al sinds september regelmatig raak is, dus misschien is het zinvol om eens met je dierenarts te bespreken wat de mogelijkheden zijn? Mij was toen een voedingssupplement aangeraden, maar dat deed helemaal niets omdat de stress veel te hoog was, dus uiteindelijk hebben we die eerste drie jaren in de periode dat de stress heel hoog was medicatie (pexion) gebruikt. Dat hebben we toen samen met de dierenarts langzaam op geleide van haar stresslevel opgehoogd in de weken voor de jaarwisseling. Daar raakte ze niet versuft van, maar haalde wel de scherpe randjes van de angst af.
Verder doe ik in de laatste weken van het jaar in de avond vaak iets om haar oren heen. Ik heb een colsjaal waarmee ik haar oren bedek en ik heb vorig jaar gehoorbescherming van Rex Specs gekocht. Daar moet je wel even je hond aan laten wennen, maar dat houdt heel veel geluid tegen.
O ja en ik kreeg hier ook nog tips van als je buiten bent en vuurwerk hoort, dat je dan zelf neutraal of juist enthousiast moet reageren, maar dat stadium was mijn hond toen allanggg voorbij, ze was veel te bang om dat te trainen. Ze ging inderdaad rechtsomkeert naar huis bij het minste of geringste geluid.
Dierenarts bellen en om geschikte medicatie vragen! Zo snel mogelijk want sommige medicatie heeft tijd nodig om in te werken.
@anon80301952 @Loxodonta tips zijn welkom hoor, dankjewel
vorig jaar hebben we in overleg met de dierenarts van die supplementen geprobeerd, maar dat werkte niet/ik had het idee dat ze er eigenlijk angstiger van werd. Ze leek wat versuft maar daardoor eigenlijk ook banger. Ben er toen mee gestopt en ze leek in de loop van het jaar iets meer gewend te raken aan de knallen, maar dit jaar is het helaas juist erger en verminderd het niet.
Onze gedragsdeskundige raadde aan om SSRI’s te proberen, maar we denken dat het voor dit jaar misschien al een beetje te laat is omdat het vaak even duurt voordat het werkt en er ook een kans is dat ze zich er eerst slechter van gaat voelen (fysiek of mentaal) en dat ze dat er op dit moment niet echt bij kan hebben. Ik zal m’n gedragsdeskundige ook nog even vragen naar haar mening over pexion, dat heeft ze niet genoemd, ze zei alleen dat ze dingen die versuffen niet aanraadt. Als het nu inderdaad te laat is willen we met de dierenarts bespreken of we volgend jaar in augustus oid misschien SSRI’s of whatever zij aanraden kunnen proberen zodat we het zo erg als nu volgend jaar kunnen voorkomen.
En ja, dat neutraal/enthousiast doen is ons ook gezegd vorig jaar maar is ook niet iets dat nu haalbaar is met onze hond, omdat ze gewoon direct zo gestresst is dat er niets meer binnenkomt, ze kan dan alleen maar hijgen en trillen als een rietje. Zo zielig.
Ik ga kijken voor iets van gehoorbescherming en ik ga ook de dierenarts morgen even bellen!
Wat een ellende, zo naar dat het al zo vroeg begint en die spanning nu al helemaal op z’n toppunt is… Was bij ons in onze vorige wijk ook, zo’n uitputtingsslag maandenlang met dit gezeik zitten.
Had je van die moedermelksupplementen? Dat deed hier ook niks. Onze hond heeft een paar jaar alprazolam (een benzodiazepine) gehad en dat werkte echt als een zonnetje, hele relaxte hond met oud & nieuw en ik had het idee dat haar angst “vooraf” de jaren erna ook minder werd daardoor. Maar dat mocht toen opeens niet meer “zomaar” voorgeschreven worden ivm nieuwe regels, omdat het een middel voor mensen is en toen moesten we bij een nieuwe dierenarts de hele riedel door te beginnen bij het lichtste oftewel die moedermelk ![]()
Zo naar, veel sterkte.
Onze hond heeft jarenlang fluoxetine gebruikt. Dat was echt fijn, kregen echt weer een stukje onze Pixel terug. Maar dacht dat clomicalm meer werd geadviseerd voor angst bij geluiden. Honden kunnen ook extra klachten krijgen op geluiden door pijn. Wij zijn toen gaan kijken met de dierenarts of hij zich beter voelde als hij elke dag pijnstilling kreeg en dat bleek zo te zijn.
Onze reactieve bange hond krijgt ook fluoxetine! Dat geeft in de basis al veel meer rust en ruimte voor training. En voor moeilijkere momenten krijgt ze Tessie, dat is een angstremmer @boonie. De fluoxetine hebben wij via een gedragsdierenarts voorgeschreven gekregen in combinatie met therapie/training. Tessie ‘gewoon’ via de dierenarts.
Verschrikkelijk dat vuurwerk en wat voor stress dat geeft bij dieren. Mijn tip voor oorbescherming zou een Hush Muffs zijn maar in Nederland lastig te verkrijgen en volgens mij nu helemaal niet meer, wel rechtstreeks uit Engeland. Hier vind je meer info erover www.durksdogsnacks.nl/Snackshop/index.php/#!/The-Hush-Muff-Stuff-Stressreductie/c/162258751/limit=9
Als de stress zou hoog nu al is dan is de kans op werkende medicatie ook lastig maar zou zeker met de dierenarts en gedragsdeskundige contact opnemen want dit gaat nog wel een paar weken duren.