Thanks voor jullie ervaring/tips!!
Nee geloof het niet, we hadden Puur tranquil en puur calm en nog zoiets denk ik.
Ik heb het nog even nagevraagd bij m’n gedragsdeskundige en zij zegt dat (recentelijk?) bekend is dat clomicalm ook de drempel voor agressief gedrag kan verlagen en dat ze dat dus niet aanraadt bij mijn hond, omdat ze niet alleen angstig maar ook reactief is (en dat laatst een keer niet bij blaffen bleef maar ze een seconde gesnapt is naar iemand die binnenkwam ergens
). Ik ga een Hush Muff bestellen inderdaad @Lidcactus, had m’n gedragsdeskundige ook geadviseerd. Misschien helpt het tegen het vuurwerk 's avonds als we in bed liggen, misschien hoort ze het dan net niet ofzo.
Pijnstilling kan ook nog wel wat zijn want ze heeft wel veel spanning in haar rug altijd. Ben naar een fysiotherapeut geweest en zij heeft het een aantal keer gemasseerd en gelazerd en dat helpt dan tijdelijk lijkt het, maar echt heel kort en het is nooit helemaal weg die spanning.
Ik ga straks even bellen en overleggen. M’n gedragsdeskundige kan eventueel ook de dierenarts adviseren geloof ik.
Voor degene die doorlopend fluoxetine of pijnstilling geven, mag ik vragen wat jullie maandelijks kwijt zijn aan kosten voor die medicijnen?