Hondentopic #2

Pf ja he. Mijn hond is nog pup (5,5 maand) en ik ben zelf echt als de dood voor vuurwerk. Echt stressvolle periode want ik wil ook mijn angst niet op mijn pup overbrengen :joy: we kijken veel vuurwerkfilmpjes thuis terwijl ze iets lekkers heeft en tot nu toe reageert zij niet heftig gelukkig.

Iedereen succes idd!

En voor de leuk:

Ja sorry AI meuk maar ik vond m toch cute

6 likes

Wat fijn dat jouw hond niet bang is voor vuurwerk, ik snap zeker dat je dat zo wil houden haha. Dan nog maar even andere leuke dingen binnenshuis doen ‘s avonds ipv een lange ronde wandelen.

Hier gaat het gelukkig goed, dit wordt het tweede jaar op rij zonder medicatie. Ze is nu 8 dus ik had niet gedacht dat er nog vooruitgang in zou zitten. Ze heeft wel mindere dagen af en toe, maar zoals vandaag was er niets aan de hand en was ze weer haar sociale zelf. Nog even t/m het weekend uithouden en dan gaan we maandag richting een hopelijk rustig vakantiepark.

3 likes

Kent iemand nog leuke losloopgebieden op max 1u rijden vanaf Den Haag? Ik wil morgen een auto huren en naar een leuke nieuwe plek gaan voor een (flinke) wandeling.

Het Panbos in De Bilt!

1 like

Hoe is jouw week verlopen @boonie (ondanks de uitdagingen van je huisje)? Hond weer een beetje ok of is er nog steeds veel vuurwerk rondom je huis te horen?
Hopelijk is ze snel weer een beetje de oude!

1 like

Lief dat je het vraagt! Ik vond het zelf dus niet zo leuk/chill dit keer maar ben alsnog heel blij dat ik gegaan ben, want m’n hond kon wel lekker chillen en we hebben eindelijk weer kunnen wandelen. Hero’s bij ons nog niet helemaal stil maar wel aanzienlijk rustiger gelukkig, hopelijk snel klaar met het vuurwerk. Maar deze periode heeft wel impact :frowning: ik merk dat ze ons minder vertrouwt: we hebben haar een aantal keer toch naar buiten in de tuin moeten “dwingen” om te plassen bijvoorbeeld, en ze durft nog steeds de straat niet op en de tuin niet echt in (lukt wel om haar te overtuigen met hondenkoekjes). Hoop echt dat we snel weer wat vooruitgang kunnen boeken, morgenochtend het bos proberen en hopen op geen vuurwerk.

1 like

Mijn moeder dacht met O&N dat onze hond een hartaanval zou krijgen, ze was zo vreselijk bang. Mijn moeder heeft uren huilend met haar in de badkamer gezeten, het was echt zo erg. Ze kreeg al medicatie, maar dat heeft echt helemaal niets geholpen. Ze wil nu nog steeds niet echt naar buiten en heeft al een paar keer in huis geplast. De dierenarts belde gister om te vragen hoe het is gegaan, en we hebben nu afgesproken dat we voor volgend jaar andere medicatie krijgen waar we in november mee gaan beginnen, en met O&N gaan ze naar een hotel. De kat was ook nog ontsnapt dus ze hebben echt een vreselijke avond gehad. Mijn arme hondje, zo vreselijk dat ze nog steeds zo van slag is.

3 likes

Wat verschrikkelijk :cry: als het binnen de financiele mogelijkheden ligt etc zou ik echt aanraden om volgend jaar naast andere medicatie naar Frankrijk te gaan
 Dat geeft zo veel rust denk ik. Zó zielig, ook voor je moeder trouwens, echt verschrikkelijk als je hond zo bang is en je niets kan doen om het te verzachten. :cry:

Onze hond is ook zo ontzettend bang. We gaan nu al jaren weg met oud en nieuw. Mijn ervaring is wel dat waar je in NL ook bent, er altijd wat te horen is. Op sommige plekken wel wat minder natuurlijk, maar toch altijd knallen. Dit jaar waren we in Wallonie tegen de franse grens en daar was echt helemaal niks.
Misschien wel iets om over na te denken.

3 likes

Mijn hond was ook zo bang, echt rottig. Ik wil ook zo graag een paar dagen weg naar een ander land rond oud&nieuw maar ik kan geen vrij nemen rond de feestdagen helaas :frowning:
In de dagen, weken, voor oudjaar knallen ze er hier ook al mega op los.
Ik heb het idee dat mijn hond nu ook schrikachtiger is dan normaal, hij is eergisteren ook uit het park weg gelopen. Er waren twee meiden gillend met sneeuw aan het spelen, daar schrok hij denk ik van. Ik was hem ineens kwijt, duurde even voor ik hem vond, zat hij net buiten de ingang van het park in het gras. Gelukkig is hij niet verder weg gelopen maar ik schrok er wel van!

Zo sneu :broken_heart: ik zou ook wel kijken naar een training/cursus. Alle beetjes helpen om het iets beter te maken.

Wij hebben net eeeeeeindelijk weer een keer een leuke ontspannen vrolijke wandeling gehad! :heart: Zelfs een loslopende hond tegengekomen en mijn hond koos direct om om te draaien en de andere kant op te lopen, en ondanks dat die hond wel 50m lang achter ons aan bleef lopen maakte mijn hond steeds de juiste keuze en uiteindelijk droop de andere hond af dus dat was ook nog een succeservaring! Ipv dat het uiteindelijk toch uitvallen wordt of een stomme interactie

21 likes

Zo knap!!!

1 like

Ik heb hier eerder Frankrijk gepitcht qua vuurwerk, maar dit jaar ben ik voor het eerst naar een vuurwerkvrij hotel naast Schiphol gegaan. Frankrijk was met mijn ex die reed, maar ik had net een week mijn rijbewijs + auto dus dat leek mij nog wat enthousiast. Hotel is wel aardig goed bevallen en sowieso veel beter dan thuis met een hond in paniek in de badkamer.

De omgeving is een troosteloze bende daar in Hoofddorp op een industrieterrein, langs de snelweg, vliegtuigen over nonstop. Maar binnen hoorde je alleen heeel ver weg wat gebrom en zag je de hemel een beetje oplichten. Hond heeft prinsheerlijk geslapen de hele avond en ik ben heel chill het nieuwe jaar ingegaan.

Volgend jaar weer het land uit inclusief een echte vakantie, dat doe ik toch wel het liefst met de feestdagen.

9 likes

Goed om te horen dat het daar ook echt stil was, dat hou ik zeker in gedachten (ipv het Hilton op Schiphol zelf dat nu overal zo wordt gehypet voor 400 euro per nacht :joy:) aangezien ik redelijk dicht bij Schiphol woon. Onze wijk was zo rustig dat één nacht weg voldoende is mits mijn hond niet verslechtert.

Ik had dit jaar de fout gemaakt om op een vakantiepark in NL te zitten. Het park was vuurwerkvrij maar de omgeving echt terror, ik had het kunnen weten dus ik had zooo’n spijt die avond haha. De afgelopen jaren zijn we naar BelgiĂ« en Frankrijk gegaan en daar was het inderdaad echt prima!

1 like

Hilton speelde er goed op in inderdaad. Was naar Moxy gegaan en was ook niet heel goedkoop hoor, 170 voor een kamer en dan nog 15 voor de hond. Was wel erg last minuten geboekt rond de kerst. Week eerder had ik het al goedkoper gezien, dacht 140, maar was nog aan het twijfelen.

Zag ook filmpjes voorbij komen van mensen die letterlijk naar Schiphol gaan om daar in de hal te schuilen. Toch te belachelijk voor woorden dat je zo wordt opgejaagd door die ellende. Hoop dat we na dit jaar het ergste hebben gehad met het vuurwerkverbod.

1 like

Gisterenavond laat ging iemand in de straat weer vuurwerk afsteken aarghhhhh mensen hou op :cry: Ik lag al in bed, ben er weer uit gegaan om mijn hondje rustig te krijgen. Hoop dat het nu toch echt klaar is. :dizzy_face: :dizzy_face:

Ik ben zo klaar met dat tering vuurwerk!!! Dik pak sneeuw hier, had helemaal zin om te gaan. Voor m’n hond leuk Ă©n spannend, zo veel sneeuw en gillende kinderen in de speeltuin maar ging goed. Maar na 2,5 minuut een knal dus konden direct naar huis :clown_face: zal ze nu ook wel een angst voor sneeuw hebben meteen

Gisteravond 20 minuten samen met m’n vriend geprobeerd haar in de tuin te lokken en aan het snuffelen te krijgen, eindelijk succes, is ze eindelijk aan het plassen
 dikke vuurwerkbom :+1::+1::+1::+1::+1: super weet je ik laat m’n hond wel gewoon binnen 24 uur per dag en in de keuken uit van oktober tot maart

Mijn hond gleed net uit op een stukje ijs :joy:
Mag niet lachen natuurlijk, maar haar verbazing was wel grappig.

4 likes

Ik kom even advies vragen want ik zit echt met een probleem. Mijn hondje is 16 en heeft artrose, hierdoor moet hij elke maand bij de dierenarts een prik halen. Hij is voor zijn leeftijd echt nog goed, speelt nog graag, is actief, eet lekket etc. Hij is alleen zo bang voor de dierenarts dat de heenweg echt elke keer een gigantisch drama is. Zodra hij uit zijn ‘bekende’ omgeving is weigert hij nog te lopen en wil hij echt naar huis, hij is in zo’n staat van paniek dat ik hem dan maar oppak en naar de DA draag (20 min wandeling) waarvan hij dan de 1e 10 min echt in protest aan het janken is. 5 dagen voor zijn bezoek gaat hij al op aanraden van de DA aan de Telizen, maar het lijkt niet te werken. Heeft iemand misschien nog een tip? Momenteel heeft hij een oorontsteking en moet hij over 2 weken weer op controle en 2 weken daarna weer voor zijn prik en ik zie er nu al als een berg tegenop. Ben ook bang dat hij los schiet en het op een lopen zet oid.

Een auto heb ik helaas niet en deze arts is zo dichtbij. Heb het al een paar keer aangekaart bij hen overigens hoor, maar ze kunnen er natuurlijk ook niet heel veel aan doen.