Hondentopic #2

Ik heb nu gesmokkeld met stukjes meloen (cantaloupe) een snackje vangen kan hij nog steeds niet, en als ik de pilletjes bij z’n kibble erbij doet filtert hij het eruit en eet erom heen. Hij kreeg apoquel van de dokter wegens erge jeuk maar hij neemt ze niet zo.

Ik weet niet wat voor medicijnen het zijn, maar ik doe altijd bij een pil eerst alsof ik het zelf eet en alsof het heel lekker is (natuurlijk niet echt in mn mond haha). Helemaal zo ‘hmmm’ zeggen :joy:. Daarna geef ik het dan aan mn hond. Hij denkt dan dat het heel lekker is en sinds dat ik het zo doe eet hij gewoon zonder moeite pillen in een keer weg. Daarvoor spuugde hij het uit als ik het in een plakje kip gaf. Had dit van de dierenarts geleerd!

4 likes

Ik deed dat fijn malen en door zn eten met een beetje water. Is dat een idee? Mijn hond kreeg apoquel trouwens met een smaakje, er zijn meerdere versies!

1 like

Mijn man en ik geven als we een stuk fruit eten af en toe een klein stukje fruit aan onze hondjes.
Nu was ik vanochtend een appeltje aan het eten en onze jongste hond kwam echt continu mini hapjes halen. Super cute, dus ik steeds muizenhapjes afbijten en aan dat beestje geven. Rent ze er steeds mee naar haar mand, maar ik hoorde wel gewoon eetgeluiden, dus prima.
Kijk ik net, liggen er overal half afgesabbelde, niet opgegeten, hapjes appel :sweat_smile:
Ze verstopt opzich vaker ‘high value’ snacks in haar mandje, maar had niet verwacht dat appel daar voor haar ook onder zou vallen😂

1 like

Mijn hond is ook dollllll op appel!

Ik kan me herinneren dat iemand of meerdere mensen hier een schilderij of tekening hadden laten maken van hun overleden hond. Ik zou dit graag voor mijn tante laten doen, maar kan het via de zoekfuctie niet meer vinden!

Ik vond met opruimen dit tasje, het is handgemaakt, maar ik gebruik het niet. De binnenkant is van een plastic stofje zodat je het schoon kan maken. Het is om beloningssnoepjes/koekjes in te doen. Wil iemand het overnemen? Staat op Vinted dus graag via daar verzenden :slight_smile:

Ik heb ook nog vijf tennisballen die ik niet gebruik, die mogen gratis weg - alleen verzendkosten (wel pakketpost) kan evt. via Vinted ook.

En nog een blauwe bal waar je ook koekjes/snoepjes in kunt (ver)stoppen:

Mijn hond moest van de week onder narcose omdat er een tand uit moest. Ze heeft nu ook een opgezwollen wang na de ingreep en ze ziet er zo zielig uit :pleading_face:
Ik snap het ook niet zo goed want ze heeft eigenlijk altijd een prima gebit gehad ondanks dat ze tandenpoetsen etc echt niet toe laat. Heeft iemand naast dat poeder van hierboven eventueel nog andere middeltjes qua gebitsverzorging die goed werken waar een hond verder geen last van ervaart?

Mijn dierenarts raadde een enzymentandpasta aan. En ik las online veel goede reviews over deze:

Deze gebruik ik nu en mijn hond vind het niet vervelend als ik zijn tanden ermee poets.

1 like

Ik heb vooralsnog de tanden van mijn hond nog nooit gepoetst… is dat iets dat standaard aangeraden wordt? Hij wordt volgende maand 5 jaar.

Sneu voor jouw hondje! Hopelijk knapt ze gauw weer op.

Ik kon gelukkig stoppen met de apoquel, met het dieetvoer is z’n huid al een stuk beter geworden. Kijkt iemand naar de filmpjes van bundleofbullies?

Ja die van mij vindt dat dus wel echt vervelend, daarom ben ik op zoek naar dingen waarbij ik niet hoef te poetsen haha.
Ik ga gewoon beginnen met dat poeder (:

Welk poeder?

Deze wordt ook door mijn dierenarts aangeraden.
@AuntGayle Dit merk heeft ook kauwsticks. Die werken ook een beetje (mits er lang genoeg op gekauwd wordt).
Churpie (van die yakmelk staven) en koffieboomwortel schijnt ook te helpen, maar volgens mijn dierenarts is poetsen toch echt het beste. Ookal begin je met een watje/je vinger dat is al beter dan niets.

Staat een paar posts naar boven met een linkje.

@Verka Dank je, naar die kauwstaven zal ik eens kijken!
Om die churpie en koffieboomwortel geeft ze helaas niets, die laat ze gewoon liggen. Ze is sowieso erg kieskeurig geworden met kauwsnacks de laatste jaren.