Hondentopic #2

Haha ik heb geen haat naar jouw hond! Iedereen zijn voorkeur toch, ik heb zelf ook een hond die veel mensen belachelijk vinden maar boeie :woman_shrugging:t2:

2 likes

Mijn doodle is helemaal jouw nachtmerrie want ook nog hulphond :joy: wat heb jij voor hond?

Wat een cutie!

2 likes

Mijn hond is zo’n speeltje/knuffel destroyer. Hij speelt er heel leuk mee, helemaal blij, maar dat plezier duurt echt max 5 minuten. Heeft iemand nog een tip voor een speeltje dat niet zo snel stuk gaat, waar hij echt leuk en vooral lang mee kan spelen? En dan bedoel ik niet een bal :softball: ;p

Zo’n zwarte kong heb je vast al?

Jaaa! nou ja roze, maar daar beleeft ie niet echt plezier aan

Ik heb laatst een knuffelbeer bij de kringloop gekocht! Die is ook hard/plastic van binnen dus minder makkelijk te slopen. Nu, na iets van 4-5 maanden ligt er wel een been af (komt ook doordat ik met haar ging trekken daarmee), maar heeft het dus veel langer volgehouden, kostte 0,50 euro en is nog steeds prima geschikt als speeltje/knuffel voor haar, ook zonder been

Ben zeker van plan vaker knuffels bij de kringloop te kopen! Kost bijna niets, zit geen pieper in (vind ik ook irritant bij alle hondenspeeltjes, vanwege verstikkingsgevaar als je een sloper hebt.

Ik heb ook een keer een knuffel gehad die een soort ronde vorm had, moest een bobatea voorstellen geloof ik? Had iemand op de kermis gewonnen. Doordat dat geen perifere armen/benen/uitsteeksels had waar ze aan kon trekken duurde dat ook veel langer voordat het kapot was. Zelfde met een knispertompouce van de HEMA.

3 likes

Thanks voor t meedenken! Wat een cuty ook! Ja zelfs iets dat rond, dus geen benen of oren, zet ie de tandjes in en peutert ie net zo lang op een minitouwtje tot het hele ding open is.

Knuffels van de kringloop heb ik ook wel eens aan gedacht, dan is t niet erg als het met 10 sec stuk is. Maar ergens zit ik er dan wel mee dat hij ook wel dingen inslikt en hij dan vol zit met floef en oogjes.

3 likes

Heb dit bij mijn slopers opgelost door heel scherp te zijn op het slopen en het bij de kleinste slooppoging gelijk te stoppen.
Was een proces van een paar weken, waarin ze allebei maar 1 speeltje hadden, maar ondertussen slopen ze niet meer.
Had in die ‘afleer periode’ ook geen kauwstokken/koffieboomwortels voor ze, om het slopen echt voor ze af te leren.

Thanks goed idee! Dat ben ik ook al een beetje aan t proberen. Slim van die kauwbotten das natuurlijk t zelfde gedrag

Onze hond heeft gister haar sterelisatie gehad, en nu ligt dat arme schaap al de hele dag in een andere kamer te slapen terwijl ze ons altijd mega nieuwsgierig als een schaduw volgt. Ze was bij haar avondwandelingetje ook erg angstig. Ik weet dat het door de narcose komt maar heb toch zo met haar te doen.

De dag van de sterilisatie is letterlijk de enige dag die die hond van ons in haar super dure grote orthopedisch-verantwoordde hondenmand heeft gelegen, hahaha, heel zielig met de kop op de rand. Die mand is inmiddels verkocht (met veel verlies).

Hahaha hier precies hetzelfde! Ligt opeens veel meer in die mand. Maar komt dus denk ik ook doordat ze rust wil en die mand heeft een verhoogde rand dus daar ligt ze nu met haar hoofd op.

Deze liggen nu bij de Kruidvat :joy: ik heb dat lelijke Dubai ding gekocht en het labeltje er af geknipt, dan heeft het geen duidelijke uitsteeksels waar ze aan kan gaan trekken. Ik denk dat mijn hond daar nu wel even mee kan doen voordat het echt kapot is. In elk geval geen oogjes oid die ze kan inslikken.

Ze is er in elk geval blij mee:

11 likes

Ik koop ook altijd cheap stuffies, meestal bij winkels als Aldi Action wibra zijn meest tresaured stuffie is een poesje die ik voor 4,99 bij Aldi kocht die heeft ie al zeker een jaar ofzo

1 like

Mijn hond vindt het heel erg leuk om met een piepende tennisbal te spelen. Dat doen we 5 minuutjes per dag, want ze houdt niet meer op anders. Maar ze weet waar ik de bal weg leg en probeert regelmatig mij aan te zetten om de bal weer te pakken. En soms zelfs met blafjes, constant op en neer lopen, en als we met iets anders spelen toch weer naar de plek lopen waar de bal ligt.

Als ik hem ergens anders leg dan “gelooft” ze niet dat ie ergens anders ligt en blijft ze toch constant naar de oude plek kijken. Wat kan ik doen? Ik vind het ook niet leuk voor haar om helemaal te stoppen met de bal, maar dat obsessieve gedrag is ook irritant.

2 likes

Ik zou er toch mee stoppen… Mijn hond (border collie mix) was geobsedeerd door tennisballen, ging hij ook de hele tijd voor de kast zitten of eindeloos naar buiten kijken. Toen ik heel bewust op die momenten iets anders met hem ging doen was hij de eerste twee x dan wel even teleurgesteld maar uiteindelijk vond hij het andere dan ook leuk. Later in zijn leven een ander soort bal gekocht (zo’n Chuck it oid) en die vond hij ook leuk maar was niet zo heftig als gewone tennisballen. Ik denk dat dat obsessieve ook niet zo gezond is ofzo

1 like

Ja misschien is dat maar het beste dan

1 like

Schoothondje :joy:

10 likes

Heeft iemand tips voor knuffelspeeltjes die het la ger dan 2 min kunnen volhouden? Hier vliegen er een stuk of 2 per week doorheen.

1 like