Ben ik mee gestopt omdat ze zo snel stuk gaan, zonde en ook geen zin in steeds die polyester vulling overal in huis en in de tuin. Zo’n touw met een knoop erin is een goed alternatief voor mijn hond, die pakt ze wel pas als er geen knuffeltje is.
Hier is een poesje van de Aldi van 5 euro ofzo z’n emotional support knuffel, is ook de enige die hij niet kapot maakt😂
Ik ben op zoek naar een nieuw tuig voor m’n hond en wat een gedoe zeg, haha. Toen we haar adopteerde hadden we op advies van de fosterfamilie (hoe zeg je dit nou in Nederlands? Gewoon pleegfamilie?) een tuig op maat laten maken met een borstband, want zij hadden slechte ervaringen met y-tuig.
Nu is dat tuig aan vervanging toe en onze hond trekt over het algemeen niet, tenzij ze uitvalt (gelukkig steeds minder) of haar jachtinstinct inslaat. Dus ik wil nu toch een y-tuig, maar ik kan er geen vinden die goed past
had er een van non-stop dogwear gekocht maar die is net te klein (drukpunt net te hoog en nek opening een beetje te krap), toen eentje van anny-x maar die is weer te groot ![]()
Ben nu in het Duits aan het mailen met die partij die vorige keer ook een tuig had gemaakt, maar ik heb er inmiddels eigenlijk ook haast ermee en het duurt sowieso 1-2 weken voordat zij het leveren als we er al uitkomen. En ik vind het spannend omdat ze het op maat maken je het ook niet kan retourneren.
Foto’s van m’n cute doggy met tuigen die niet passen en haar huidige tuig
Waarom past anny-x niet? Die heb ik zelf voor mijn hond. En nu een mazter maar dat is omdat ze erg trekt en ik fysiek niet sterk ben.
Hier ook blij met Anny-x, misschien is Dog Copenhagen iets? Zijn ook fijne y-tuigen.
In elk geval past de maat die ik nu heb (L) niet omdat de rug te lang is en de banden daardoor te ver naar achteren zitten. Misschien dat M wel zou kunnen passen als de nek genoeg verstelbaar is, maar ze heeft blijkbaar niet helemaal standaard verhoudingen. Een diepe borst. Ze zit nét aan de bovengrens van maat M.
@lariks thanks ik ga het bekijken!
Aa je wilt een ontsnappingstuig? De normale tuigen zijn er ook in korte rug.
Geen tips, maar wat een prachtige hond ![]()
Misschien dan op maat laten maken? Onze hond zat ook vaak tussen twee maten maar met een gewoon y tuig heb je meer keuze dan antiontsnapping natuurlijk.
Ik heb geen ervaring met deze verkoper maar dit is misschien een optie. Ik wilde 4dox tippen maar lijkt alsof die gene anti ontsnapping stuit hebben.
Mijn bejaarde hondje is sinds een week ziek en het is echt een rollercoaster. De dierenarts denkt aan een gewone maagdarminfectie die haar hard raakt omdat ze ivm ouderdom zo weinig reserves heeft. De infectieklachten zijn nu weg, maar ze is bijna 10% afgevallen, taalt niet naar haar brokken (wel naar kip en vis haha) en is inmiddels ook te zwak om echt te willen wandelen. Er is nu al 2x een dag geweest waarop echt al haar levenslust weg was, maar dan knapt ze een dag later toch weer wat op.
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat dit misschien wel haar einde is, of mag zijn. Ze was altijd heel fit en raakt nu zo verzwakt, ik gun het haar niet om zo nog lang door te moeten en dat past ook niet bij haar. Ze is ook al bijna 16. Maar aan de andere kant is er ook de hoop dat ze nog wonderbaarlijk opknapt en nog een tijdje “oude” zelf kan zijn. De dierenarts had die hoop nog wel, maar daar oogde ze ook veel levendiger dan thuis in haar vertrouwde omgeving. Moeilijk! Maar goed, eerst maar weer even afwachten hoe het morgen gaat…
Anny x heeft ook tussenmaten met korte rug, had je dat gezien? Mijn hond zit ook op de grens van 2 maten, de grotere maat met korte rug is dan perfect voor haar.
Edit o nevermind, blijkbaar dus niet voor de anti-ontsnappingstuigen
Rollercoaster is de juiste omschrijving inderdaad… Het is zo moeilijk om een beslissing te maken als ze dan ineens weer opknapt… Veel liefs voor jou <3
Bedankt voor je lieve berichtje. Het is vandaag wel duidelijk geworden… Ze is helemaal gestopt met eten, ze zit soms te rillen en te kreunen (als ze gaat liggen bijvoorbeeld) en ze kwispelt sinds dit weekend ook niet meer. Ik vind het wel spannend om morgen de dierenarts te bellen omdat de situatie vrijdag nog zo anders leek, ik hoop dat ze haar niet nog zelf willen zien ofzo omdat ik haar rust gun en eigenlijk niet meer wil verplaatsen of laten onderzoeken oid. Geen idee hoe dat gaat eigenlijk.
Deze maand precies 15 jaar geleden nam ik haar in huis, ze is mijn hele volwassen leven een maatje en steun geweest. Ik ben echt in de rouw, verdriet en berusting wisselen elkaar af. Aan de ene kant dankbaar dat haar leven zo lang zo goed is geweest, maar het gat dat ze achterlaat wordt ook groot. Elke keer als ik haar aanraak moet ik weer huilen omdat ik haar lieve vachtje en oortjes en pootjes etc etc zo ga missen…
Ahhhh nee wat ontzettend moeilijk en verdrietig! Wil ze nu ook helemaal geen kip meer?
Er zijn niet heel veel dierenartsen die aan huis komen volgens mij, maar kan wel dat die van jou dat wel doet natuurlijk.
Nee, ze snuffelt eraan en that’s it. Hoop dat ik haar straks nog kan verleiden zodat ze haar pil tegen braken wel binnenkrijgt, die moet 1x per dag.
Ik las dat honden vaak stoppen met eten als ze gaan overlijden, dat vind ik wel logisch en mooi eigenlijk dus ik probeer dat te respecteren. Gisteren en eergisteren was ik wel heel druk bezig met wat ze misschien nog zou lusten en eigenlijk eten op te dringen, maar toen wilde ze bijvoorbeeld ook al geen kaas meer wat echt bizar is voor deze hond, haha. Er liggen gewoon brokken in haar bak, dus mocht ze zich plots bedenken dan kan ze altijd eten.
Wat verdrietig. Ik zou het aan je dierenarts uitleggen dat je haar liever niet meer wil verplaatsen en ik hoop voor jou dat ze dan aan huis willen komen. Zo hebben wij het gedaan toen de hond van mijn broer moest ingeslapen worden, de dierenarts stelde dit ook zelf voor omdat dit voor de hond fijner is. Je gevoel is echt heel normaal en neem je tijd om verdriet te hebben en te wennen aan het idee… Veel liefs <3
Wat verdrietig! Toen mijn hondje ingeslapen werd kon dat gelukkig lekker thuis op haar favoriete plekje op de bank ![]()
. Kost wel wat meer knaken maar echt de moeite waard.
Heel veel sterkte de komende tijd
Sterkte @sashiko! Je praat ontzettend liefdevol over je hond en deze laatste fase. En wat een mooie leeftijd! Daar heb je nu niets aan maar die 16 jaar aan leuke herinneringen ga je hierna; als het verdriet zakt, mooi op terugkijken