Heel veel sterkte, wat onwijs verdrietig ![]()
Bedankt voor de lieve berichtjes. Ze is gistermiddag ingeslapen, mijn hart is gebroken. De dierenarts bevestigde dat dit geen gewone buikgriep of ouderdom was, maar dat er iets heel erg mis moet zijn geweest van binnen en dat dit echt de beste keuze voor onze hond was.
Ze had ‘s ochtends nog een beetje een opleving dus alle laatste keren waren heel fijn samen. Inslapen kon helaas niet thuis, dan moesten we nog een dag wachten en dat wilden we haar besparen. Omdat ze zo zwak was was het inslapen pijnlijk en niet zo fijn voor haar, maar ze kon gelukkig wel op haar vertrouwde manier steun bij mij zoeken. We hebben haar meteen erna mee naar huis genomen en heel mooi opgebaard in haar mand in een mooie deken gewikkeld met bloemetjes erop. Op die manier hebben we haar zelf naar het crematorium gebracht, en die stelden voor om haar niet meer uit de deken te halen en te cremeren in de deken met de bloemetjes erbij. Zo ontzettend lief. Het was een intense rotdag, maar beter gemaakt door hulp van lieve mensen.
Ze was al erg oud en ik wist natuurlijk dat dit elk moment kon gebeuren. En ik wist ook dat ik dan heel verdrietig zou worden en dat is ook zo, ik ben echt in de rouw. Deze maand precies 15 jaar geleden haalde ik haar in huis, mijn hele volwassen leven heb ik doorgebracht met haar aan mijn zijde, als het even kon ging ze overal met me mee. Over een tijdje kan ik vast dankbaar zijn dat ze zo’n lang, gezond en liefdevol leven heeft gehad maar nu overheerst het verdriet. Bedankt dat ik hier van me af mocht schrijven deze dagen! Ik ga nu een mooi boekje kopen en daar in verder schrijven.
Blij ei mee op pad in haar fitte jaren
Ook altijd trouw aan mijn zijde als ik ziek was (vaak)
Eén van de laatste knuffelmomenten waar ze nog even van heeft kunnen genieten
Heel veel sterkte ![]()
Ontzettend veel sterkte gewenst met dit grote verlies. En wat een lieverd was ze. Prachtige foto ook die laatste uit je post.![]()
Ach, wat verdrietig, wat een lieverd, heel veel sterkte ![]()
![]()
Aah zo lief die laatste foto
Veel sterkte, klinkt alsof ze een heerlijk leven bij jou heeft gehad.
Aww wat omschrijf je dit treffend. Op verdriet staat geen vervaldatum dus neem je tijd om het te verwerken. Die laatste foto laat ook echt zien hoe hard ze genoot van jouw liefde <3
Heel veel sterke ![]()