Ik ben een weg weggeweest en m’n hond was in goeie handen (gewoon met m’n vriend), maar ze is de hele week blijkbaar best wel sippig geweest? Guess who’s living her best relaxing life now met mij op de bank??
Ahhh cutie, ze heeft je gemist. Dankje voor dit fotoverslag.
Ja ook herkenbaar! En ze is sneller klaar met drukte om zich heen, bij te lang bezoek kan ze bijvoorbeeld ineens naar boven gaan om daar verder te slapen (terwijl ze altijd liever bij ons in de buurt is dus daarmee wordt blijkbaar echt een grens bereikt haha).
En ja mijn vriend wordt er dus ook eerder verdrietig van. Maar we hebben haar nu bijna zes jaar, met een beetje geluk kan ze nog 5-6 jaar mee.
Ah ja herkenbaar, voorbereidende rouw is dat! Vanaf 8 kwamen bij mijn hond ook de eerste kenmerken van ouderdom. Begon met blessures, toen grijze snoet, staar, rustiger, meer slapen en later ook echte oudersomsdingen als verwarring, doofheid en zindelijkheidsproblemen. En bij elk nieuw ding werd ik altijd even heel verdrietig, door de jaren heen heb ik af en toe ook echt hard gehuild om het idee dat ze ooit dood zou gaan. Uiteindelijk is ze bijna 16 geworden en heb ik dus haar halve leven ook al gehuild om haar dood, haha. Maar achteraf ben ik wel blij dat ik me zo bewust was van haar sterfelijkheid, omdat het ook dankbaar maakte. Vooral de laatste jaren dat ze er nog was voelden zo kostbaar, ik koesterde haar echt.
Dus gewoon lekker toestaan dat verdriet hoor. en als je moet even goed huilen en daarna weer dubbelop genieten van je harige vriend ![]()
Fijn, maar ook verdrietig dat het herkenbaar is ook @AuntGayle! Ik denk dat het idd is omdat ik met haar sterfelijkheid geconfronteerd word, terwijl ik voorheen altijd dacht ze is nog zo jong, dat duurt nog zeker 10+ jaar. Ik heb ook een jong kind waardoor ze minder aandacht krijgt dan voorheen waarover ik me ook wel eens schuldig voel, maar ze is ook zo lief voor hem dat ik ook extra dankbaar ben dat mijn kind met haar mag opgroeien. En ik hoop dat ze over 1-1,5 jaar ook echt samen kunnen spelen en dat het voor haar dan ook extra leuk is dat ons gezin uitgebreid is en dat we nog veel leuke dingen kunnen beleven samen
.
Ja pff, die jaren met een klein kind en een hond zijn echt pittig inderdaad, met alle veranderingen in het gezin en qua aandacht die je zou willen uitdelen, en die je werkelijk kan uitdelen. Vanaf de kleutertijd vond ik de combi hond en kind juist echt leuk, ook voor de hond, hopelijk gaat dat voor jullie ook zo zijn!
Ahh wat een knapperd, leuk om je hond weer eens te zien! ![]()
Het ochtendlicht niet alleen ![]()
Influencer Beryl die een hond heeft: hoe vinden we dat het gaat?
ugh een doodle uiteraard
Heb juist het idee dat ze er wel goed over hebben nagedacht/er wel ok mee bezig zijn.
Ik volg haar verder niet, dus mijn beeld is van stukjes die ik op instagram voorbij zie komen.
Maar dat ze nu ook tapijt hebben gekocht voor hun vloer, zodat hun hond niet uitglijdt op de vloer vind ik wel schattig.
Is weer verwijderd want ze kon de estethiek niet aan haha.
Mijn vriend is blij dat ik haar kijk want ik ben genezen (wilde altijd een hond). Een puppy lijkt me nog meer gedoe dan een baby?
Vond ik wel idd
. Love m’n hond, maar als er ooit een andere komt dan zeker geen pup meer.
Haha die van jou sloopte ook heel veel toch? Of haal ik je nu met iemand door elkaar? Had jij nou corgi?
Nee, ik heb een beagle! Een klein boefje was(is) het, super lief maar die puppy-tijd was wel pittig.
Heb net heerlijk een late lange wandeling gemaakt nu het afgekoeld was, maar heb nu net zes (!!!) teken van m’n hond afgeplukt. Vijf lopende en eentje zat wel vast. Iedere keer als ik dacht dat ik klaar was en ik m’n handen had gewassen en op de bank zat zag ik er weer eentje.
Gelukkig wel een witte hond.
Ik krijg al helemaal de kriebels als ik aan denk! Wat gebruik je tegen teken? Sinds ik simparica van de dierenarts gebruik heb ik nooit meer een teek gezien gelukkig. In mijn langharige hond waren ze pas te vinden als ze helemaal volgezogen waren en ik vind het zo vreselijk om ze eruit te halen ![]()
We geven nog steeds Bravecto, onze oude en nieuwe dierenarts adviseren dat allebei (ik weet dat er ook veel tegenstanders zijn, maar ik ervaar geen nadelen). Maar dat maakt eventuele bijtende vlooien en teken dood, maar ze lopen even goed nog wel over je heen, zeg maar. Ik woon ook wel in een teken-rijk gebied (bosrand).
Edit: oh ik lees dat er ongeveer dezelfde werkzame stof in zit. ![]()
Aah oke, dat zou ook moeten werken idd. Ik gebruikte eerst gewoon van die pipetjes van de dierenwinkel, dat werkte iig nauwelijks. Mijn hond heeft ook een vlooien en mijtenallergie, daardoor ben ik hierop overgestapt en vond het een groot verschil. Wel eens na een onfortuinlijke wandeling in het groene hart meer dan 50 teken in de dagen erna gevonden.
Hondenvrouwtjes/baasjes met allergische honden hier? Mijn hond kreeg ineens superveel jeuk vorig jaar rond september dus ik nam hem mee naar de dierenarts, hij kreeg een injectie die de jeuk tijdelijk stopte maar in januari was hij zo aan het krabben en werd zijn huid heel rood en zijn oren vies, rood en ranzige geur. Dus weer naar de dierenarts die schreef een dieetbrok voor en apoquel, in het begin ging hij fantastisch op z’n anallergenic brokken maar nu is het zomer en bij elke wandeling niest hij 15-20 keer en hij likt en krabt z’n huid weer stuk, icm met de dierenarts geef ik m nu deze week 2x daags apoquel en een spray voor z’n jeukende oortjes.
Ik heb het gevoel dat ik hem moet wassen om die vieze allergenen uit zn vacht te wassen zodat zn huid even schoon is, ik heb daarvoor douxo shampoo aangeschaft, is een pompfles met roze en ook leave in ook van douxo, een blauw flesje.
Nu wil ik hem deze week gaan wassen met die shampoo die ik bij de dierenarts op aanraden van de dierenarts heb gekocht maar ik ben dus bang dat ik een grote allergische reactie uitlok en wil dus eigenlijk hem alleen afspoelen met water maar volgens de dierenarts kan deze shampoo heel goed als ik hem maar minstens 30 minuten goed afspoel. Baasjes met ervaring?