Hondentopic #2

Ik voel me zo in de zeik genomen door mijn eigen hond. Ik ben vorig jaar verhuisd van een benedenwoning naar een huis met een trap. Mijn hond is niet gewend om alleen te slapen dus die gaat altijd mee naar boven. Ik heb een tijdje geprobeerd te trainen de trap op te gaan (naar beneden doet ze zonder problemen), maar we waren allebei niet echt gemotiveerd en haar gewicht was nog wel redelijk te tillen.

Nu zijn we bijna een jaar verder en ineens loopt ze gewoon doodleuk uit zichzelf die trap op, in een keer helemaal naar boven? Ik snap echt niks van dit beest en voel me genept :joy:

8 likes

We zijn druk aan het oefenen met het stuk verlatingsangst bij het achterom uit gaan, hele kleine stapjes nemen we. De gedragstherapeute is nog aan huis geweest en heeft meegekeken en we hebben wat stappen aangepast. Ik kan momenteel de deur afsluiten en naar de poort lopen en gelijk terug zonder dat ze in paniek raakt. Whoop!

Puppytax… My dog loves to fly…!

15 likes

Samen hardlopen is echt zijn hobby :heart_hands:

20 likes

Ik mag er morgen niet bij zijn als hij gaat slapen. Zo verschrikkelijk kut. Dat beestje zal dus daar alleen zijn als ze bloedonderzoek gaan doen en heb in slaap gaan brengen, hij heeft al zo’n verlatingsangst :sob: Het klinkt echt overdreven maar ben de laatste dagen echt een lopend wrak. Met de hond zelf gaat het nu heel goed en het is net een konijn op de manier hoe die door het gras hupst. Maar ik ben zo bang dat die hartruis hem gewoon gaat nekken, terwijl hij toch een aangepaste narcose krijgt. Ik haat dit

1 like

Waarom mag je er niet bij zijn? Ik wil dit ook altijd, en bij het wakker worden. Bij onze dierenarts geen probleem maar toen bij een grotere kliniek deden ze even moeilijk maar toen ik wat bleef drammen mocht het toch wel. Het komt anders vast ook wel goed, maar ik vind het ook een fijner idee

1 like

& @Bertha Net even gebeld en het mag toch. Vanmiddag doen we dan wel even bloedafnemem zodat dat morgen niet meer hoeft, maar er is iniedergeval iemand bij als hij gaat slapen.

8 likes

Ahh gelukkig, fijn!! Sterkte!

1 like

Zit eindelijk even lekker op de bank. Laat mijn hond een erg luide stinkscheet. Bedankt vriendin…

Hij had echt een heel erg slecht gebit zei de dokter. Vind het zo erg dat ik naar iedereen zijn adviezen luisterde en het uitstelde “ja je gaat dat beestje toch niet onder narcose doen, daar komt die niet meer uit. Hij heeft echt geen pijn” etc. Zelfs zijn trimster zei dat! Schaam me echt dood. Gelukkig was zijn narcose echt heel erg stabiel en gaat alles verder heel goed. Ben blij dat ik het heb gedaan maar knijp hem een beetje voor de komende dagen, zit die daar zo met een zielig mondje :sob:

Maarja, misschien is het echt een hele opluchting voor hem. De vorige keer was 3 jaar terug en was er nog niets aan de hand, dus balen doe ik echt heel erg.

Edit ; hij is thuis, staat alweer te bedelen maar mag pas om 18:00 eten. Arm ding

2 likes

Ahh maar wel een goed teken dat hij wil eten! Fijn dat alles goed is gegaan! Hij herstelt vast snel, honden zijn echt bikkels.

1 like

Misschien kennen jullie deze website al maar ik vind dit zon leuk iniatief. Wilde het even tippen.

Wij hebben nu ook een match met iemand die 1x in de week gaat oppassen :blush:

1 like

Ik kende dit nog niet. Hoe bevalt jou dat? Zit er een financiële bijdrage bij of is aanwezigheid van de hond genoeg?

1 like

Jaaa ik ben ook fan! 5 jaar geleden een ‘oopoeh’ gehad via deze website en nu ook weer :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Je betaald de website wel inschrijvingsgeld en je kunt 1 aanvraag per keer doen bij een oopoeh. Als die dat accepteert kun je kennismaken. Als het voor beide kanten goed is heb je een ‘match’ dan betaal je pm 17,50 maar verder niks. Tenminste degene die ik nu heb wil er niks voor. Die vindt het gewoon heel leuk. Je kunt eens op de website kijken, daar wordt het wel uitgelegd :blush:

1 like

Net uitgescholden voor moordenaar en dierenmishandelaar omdat ik mijn hond uitliet op haar looptempo naast de fiets. Waar bemoeien mensen zich mee? Ik wilde eigenlijk wat terug zeggen, maar ik was bang dat ze mijn meisje wat zou aandoen.

Tja, met 24gr is asfalt al 51gr en naarmate temperatuur stijgt neemt dit snel toe, echt niet fijn voor honden. Tempo is hier niet het belangrijkste (al fietsen mensen vaak veel te hard voor hun hond)
Hoge temperaturen kan je echt beter mijden in belang van je hond

Vast niet wat je wil horen en blablabla kom maar met excuses dat het echt anders ligt.

21 likes

Bij mijn hondenschool zeiden niet boven de 15 graden fietsen met je hond.

4 likes

Maar iemand daarom moordenaar roepen is toch ook heel raar? :confused:

Ja tuurlijk. Ik kijk wel altijd heel afkeurend en schud mijn hoofd, dat zal ze leren (terwijl ze wss geen idee hebben waar t over gaat)

2 likes

Ja haha dat is heel raar en ook niet zo lucratief denk ik :sweat_smile: is handiger om iemand aan te spreken/te waarschuwen maarja

Handig die tabel @anon81378386, ik ren/fiets op dit moment niet met m’n hond maar sowieso om een beetje beter een beeld te hebben van heet/te heet is wel inzichtelijk en fijn!

2 likes