Ik wist dat van die 20 graden trouwens ook niet, want dat voelt voor mensen nog best ‘fris’. Ik fiets niet met mijn hond (doodeng), maar laat haar wel in mn werkpauzes uit. En dit zijn de eerste hete dagen dat ik haar heb dus ben ook beetje aan het zoeken hoe ik haar het beste kan uitlaten zonder dat ze oververhit raakt
Ik denk niet dat ik ooit wat nuttigs heb gehoord op straat van een ander over wat ik moet doen met m’n hond dus zou dat daarom niet zo snel doen ofzo. Krijgt zoveel raar ongevraagd advies van mafkezen. Maar ja wel onhandig als je iets gewoon niet weet, dan zou het wel fijner zijn als iemand iets rustig zou uitleggen ofzo.
Ja same here! Ik merk wel aan haar dat ze het inderdaad best wel warm heeft nu tijdens het rondje midden op de dag, maar ik dacht er verder ook niet zoveel van. Goed om rekening mee te houden en overdag niet te lang te lopen in de brandende zon en misschien wat langer ‘s ochtends/‘s avonds.
Vroeg op de dag langer lopen (op die hete dagen zet ik de wekker ervoor), in de middag alleen plassen en proberen niet (zo min mogelijk) asfalt en schaduw van bomen helpt, en als het afkoelt weer wat langer en neem water mee of loop langs plassen/sloten/etc. Met dit weer zijn honden vaak al wat rustiger/willen ze minder wandelen.
Handig dat grafiekje! Die ga ik even opslaan. Wij vielen in de 2. En waren in de schaduw. Zoals je kan lezen neem ik altijd water voor haar mee en geef ik haar rust als ze dit aangeeft. Ik denk dat elke eigenaar precies weet hoe zijn/haar hond dit aangeeft.
Toen we thuis waren en de teken controle deden, was ze ook niet warm en liep ze vrolijk de achtertuin in.
Waar het mij omging was dat ik werd uitgemaakt voor moordenaar. Ik vond dat zo overtrokken en asociaal…
Nee dat denk ik niet, daarom fietsen mensen ook nog bij 30 graden
Maar is ook superschrikken en niet oké als iemand je ineens zo naroept.
Heb altijd begrepen dat het ook een soort gewenning is, als ze het vaker doet zijn haar spieren/gewrichten eraan ‘gewend’ als het ware.
Dus ik houd daaraan vast.
Komt misschien ook omdat mijn jongste hond en soort jackass 3.0 meets daredevil is die overal op en af springt.
(Ze weegt ook 4 kilo, maar springt zonder problemen op schoot als ik zit en springt en rent ook op vanalles als ze eventjes alleen is. Is niet tegen te houden voor ons)
Ik heb begrepen dat het niet goed is om je hond het eerste jaar te laten springen/trap lopen etc maar dat ze dat daarna wel kunnen/mogen (er van uitgaande dat de hond verder gezond is). Die van ons is net een berggeit en het is net als bij @Verka niet te doen om dat tegen te houden. Ik zou er dus zelf geen punt van maken bij je ouders, maar zodra je merkt dat het problemen oplevert voor je hond wel aan de bel trekken of op zoek gaan naar een andere oppas.
Algemeen voor wandelen/buiten zijn.
Voor buiten sporten (fietsen/hardlopen/) houd ik aan niet doen boven 15-17gr (tenzij het keihard regent en de hond om de kilometer in een plas kan chillen/afkoelen).
Vanmorgen wilde mijne mee met hardlopen maar dat doe ik dus echt niet.
Moordenaar roepen is nogal overtrokken maar ze heeft wel gelijk dat je met dit weer beter niet kan fietsen met je hond. Maar goed dat is al meermaals gezegd inmiddels. Ik snap alleen ook niet waarom je de hond op de fiets uitlaat als je blijkbaar toch een looptempo aanhoudt? Heb altijd het idee dat men dat vooral doet om de hond even te laten rennen of een langere afstand af te leggen om de hond energie kwijt te laten raken. Mocht je zelf niet in staat zijn om te lopen dan is het natuurlijk logisch (en kan je dit als niet gezegd beschouwen) maar anders zie ik niet in waarom je de hond nu überhaupt op de fiets uit zou laten.
Oh ja das ook heerlijk, een vroege lange wandeling van 5 tot 7❤️ rest van de dag ligt ie voor pampus in de stroom van de ac
We zijn vanochtend even gaan afkoelen op een hondenstrandje en de rest van de dag ligt ze binnen te tukken met deze hitte. Straks alleen nog even naar een grasveldje en dan is het ook mooi geweest.
Ze ging vanochtend voor het eerst zwemmen en ik was echt onder de indruk van hoe goed ze dat kan zonder het ooit gedaan te hebben. Moest haar de eerste keer een beetje aansporen, maar daarna zwom me zo achterna het water in, echt leuk.
Foto van hoe ze de auto in moest weer:
Snuffelwerk is wel mega inspannend voor ze! Als wij speuren met dit weer doen wij ook maar 2x 10 min in het bos en dan hangt zijn tong al op de grond. Tussendoor kan hij dan zwemmen in een meer.
Mijn hond leeft op bij temperaturen tussen de 0-10 graden dus die krijg ik nu echt alleen het huis uit voor een plasje.
Onze hond ging vanmiddag op het terras in de tuin lekker in de zon liggen. (Er zijn meer dan voldoende schaduwplekken beschikbaar). Eikel. Heb m na een paar minuten eruitgehaald.
En ik zag vandaag vanuit de auto ook nog iemand fietsen op het asfalt met de hond ernaast. Was 31,5 graden. Wat doe je het beestje aan zeg… zo zielig.
Onze honden doen dat ook. Maar als ze er zelf in gaan liggen, er voldoende water en schaduw beschikbaar is en je ze een beetje in de gaten houdt kan het niet zoveel kwaad toch?
Mijn hondjes mogen zonnen zolang ik het zelf trek in de zon (is niet heel lang, maar toch)
Die van ons ligt ook het liefst in de volle zon, maar ze heeft gelukkig snel genoeg door dat dat veel te warm is en dan staat ze alweer bij de deur om binnen af te koelen
Weet niet, mijn hond blijft echt op heet asfalt staan bijv, die heeft dan pas later door dat het pijn doet. Dus ik zou het 30 sec geven en m dan de schaduw in sturen!
Oh dat is inderdaad echt wat anders! Die van mij vinden zon gewoon mega chill, maar gaan met enige regelmaat ook wat drinken, terug naar de schaduw of naar binnen.
Fijn dat jouw hond jou heeft dan om op hem te letten
Hij lag echt ontzettend te hijgen en zijn borst ging ook echt zo op en neer. Die kan af en toe echt rare dingen doen. Zoals de hele dag niet drinken en dan opeens begin van de avond een liter water in 1 keer
Net toch een rondje gelopen van 40 minuten (rustig lopen met veel snuffelen dus qua afstand valt het wel mee), omdat ik gister toch het gevoel had dat ze het stom vond als we steeds zo kort gingen (‘s avonds wel langer gelopen). We waren bijna thuis en toen ging de ineens liggen in de schaduw:
Voortaan toch echt kort kort met deze temperaturen.