Mijn jongste hond komt s ochtends bij mijn eerste kopje koffie altijd gezellig bij/op mij liggen. En lekker kroelen en dwingt mij rustig op te staan ipv gelijk in de actiemode te schieten. Vanochtend ook weer en realiseer me dan datb ik zo veel van dat beestje hou❤️
Mijn hondje wordt vandaag gesteriliseerd. Vind haar nu al zielig. Ze is de hele tijd tussen mij en haar voerbak op en neer aan het lopen haha.
Hoop zo dat het meevalt allemaal met de nasleep.
Ahw ja dat is ook zielig, maar hier viel het heel erg mee! Ze was de dag van de ingreep wel heel moe en hangerig, lag eigenlijk alleen maar in haar mandje. Maar ze voelde zich al snel weer beter, we moesten haar echt afremmen de eerste periode omdat ze dacht dat ze alles wel weer kon . Sterkte met wachten vandaag, altijd rot als je beestje onder narcose moet.
Ja ik ga maar een kozijn schilderen als afleiding haha. Heb haar net weggebracht en ze liep kwispelend met de assistent mee. Nou, wacht maar
Laat je haar helpen middels een kijkoperatie of ouderwets?
Ouderwets, haar bouw is net te onhandig voor een kijkoperatie volgens de dierenarts.
Heb haar net opgehaald en ze liep gewoon zelf goed mee naar buiten. Beetje de weg kwijt nog, maar ze ligt nu lekker te slapen en dan zien we het straks wel weer als ze wakker is. Operatie ging goed verder en over anderhalve week terug voor controle.
Och ja ze zijn eerst zo wazig nog… fijn dat het goed is gegaan. Vond het zelf ook erg spannend toen.
Pfff wordt hier vuurwerk afgestoken vanwege het voetbal. En echt VEEL, zo irritant. Mijn hondje snapt er niets van en ging net bij een kei harde vuurpijl ook blaffen (snap ik wel )
Ik heb een honf op logement ( familielid die op vakantie is ) en ik vraag me af hoe zo een beestje zich bezig kan houden ? Ik ben nu aan het werken ( van thuis ) en ik vind het zo zielig dat ze hier maar gewoon ligt. Ze wandelt een beetje rond etc.
Ik ben al een keertje buiten geweest met haar en na mijn werk ga ik met haar wandelen.
Iemand tips / raad ?
Tennisbal neerleggen? Heeft ie speeltjes?
Puzzelen vinden de meeste honden wel leuk en daar heb je geen speciale speeltjes voor nodig. Leeg wc-rolletje vullen met snoepjes en dichtvouwen, of een oude handdoek vullen met wat brokjes en dan oprollen en knopen. Verder is mijn hond fan van kauwen op runderkophuid of een touw. Dan is ze zo een half uur bezig en daarna bekaf.
Vergeet niet dat honden veel slapen en dat ze vaak wel weer ff moe zijn na wandelen of een andere activiteit. Zou me daar niet te druk om maken. Liggen en loungen hoort er gewoon bij.
M’n hond heeft net een veldmuisje gevangen zo zielig
Ze “jaagt” wel vaker in het hoge gras maar had er niet echt rekening mee gehouden dat ze ook echt een keer iets zou vangen muisje heeft het ook niet overleefd
Het hondje van m’n moeder slikt ze ook gewoon in heb het haar ooit eens zien doen, kan het niet meer tegen houden
.
Is een zwervertje geweest dus die heeft jaren zo moeten overleven, maar was tegen even vreemd om te zien
Ja ik heb ook heel wanhopig handen vol brokjes gegeven om haar die muis te laten loslaten. Ze probeert het vaak te verbergen als ze iets heeft gevonden om te eten omdat ik het altijd afpak haha en dan eet ze het stiekem op dus nu deed ze ook een poging maar uiteindelijk heb ik haar wel kunnen tricken voordat ze die muis “op” had. Maar ze heeft wel een paar keer gekauwd
Ik ken wel een hond die daar heel mooi van hersteld is. Maar het blijft een zwakkere plek. Maar dat is volgens mij altijd na een operatie aan zoiets.
Ik zou mij goed laten informeren door de dokter en luisteren naar je gevoel.
Awww arm muisje
Ik zou proberen belonen voor ze gaat blaffen, dus zelf goed omgeving in de gaten houden.
Hier gebruiken we de cue “stil” om niet te blaffen.
Dus je ziet iemand aankomen, ga op ooghoogte zitten van je hond, aanhalen (kalmeren), stil zeggen, belonen en belonen tot iemand voorbij is en dan trots zijn. En herhalen. En herhalen.
Liever voorkomen dan genezen, op termijn zal hond als goed is niet meer blaffen (of niet elke keer, dat is winst). Wel blijven belonen en herhalen
Mijn hond blaft niet heel veel, toen die pup was had een van de buren me erop aangesproken (toen die in de nacht blafte voor plasje) en werd ik super bang (van de buurman, ik wil geen overlast bron zijn) dus ben toen al begonnen met gedrag ombuigen…
Plus mijn hond geeft niks om voertjes
Ik denk ook niet dat het fijn is om elke wandeling als training te gebruiken, gaat doel van ontspanning ook voorbij.
Al denk ik wel dat je dit gedrag echt wel flink kan minderen maar is wel iets van lange adem en veel herhaling.
En gedrag automatiseert op termijn wel, en misschien is ipv voertje/brokje een beloning ook samen spelen (ik had vaak trektouw mee of een bal bijvoorbeeld). Dan verdwijnt het idee dat er altijd voertje als beloning volgt.
Ik had bij bestelling oreo koekjes voor honden meebesteld, zien er ook echt hetzelfde uit als mensen-koekjes! nu kan die mee-snacken.
Ach, wat ontzettend verdrietig. Ik vind het heel erg voor je hondje en jullie natuurlijk ook.