Wat leuk! Wij vonden het zo moeilijk om te beslissen of we nu wel écht voor een hond moesten gaan, of toch nog even wachten. Wij begonnen met het serieus overwegen sinds we een huis gekocht hadden en ook de ruimte hebben voor een hond. Sinds de coronaperiode is het voor ons beide ook mogelijk om meerdere dagen thuis te werken, dus er zal altijd iemand thuis zijn en dat was voor ons ook wel de doorslaggevende factor. Ik denk dat ik wel een jaar lang op websites heb gekeken naar geschikte honden die bij ons zou passen. Op het moment dat we ‘onze’ hond voorbij zagen komen wisten we dat we dit moesten doen. Hij bleef maar door ons hoofd spoken en toen hebben we uiteindelijk gereageerd.
Het was alsnog moeilijk hoor en we hebben vaak gedacht ‘waar zijn we aan begonnen?!’. Nu hebben we ook niet de makkelijkste hond (erg onzeker/angstig) en aangezien we ook niet de makkelijkste kat hebben (erg aanhankelijk en vrij dominant), was dit soms erg lastig. Uit je bericht begrijp ik dat je katten al wel andere honden kennen en dat goed gaat? Dat scheelt denk ik al een hoop!
Onze kat is zo aanhankelijk dat het eigenlijk niet te doen was om ze de eerste periode in gescheiden ruimten te laten leven, dus we hebben ze vrij snel bij elkaar gezet als we erbij waren. Als we niet thuis waren/'s nachts uiteraard wel in aparte ruimten. Het gaat nog steeds niet altijd goed (kat heeft hond eens aangevallen en hond is nu bang, kat boeit het niet veel meer), maar het gaat steeds een beetje beter en heeft gewoon tijd nodig Onze hond hebben we nu bijna 4 maanden, dus dat is ook eigenlijk nog vrij kort.
Succes met het beslissen en het vinden van de juiste match!