Hondentopic (Deel 1)

Aah wat een mooi omschreven! Je hond zal altijd voortleven in je herinneringen :heart:

@Florence , hoe is het nu met jouw hond?

Ik ben net terug van de dierenarts. Ze denkt inderdaad een virusje. Dus hij heeft een spuitje met pijnstilling gehad voor de buikpijn (zijn buik was wel nog heel gespannen) en heb medicijnen mee voor de diarree. Hij staat as we speak te springen bij het aanrecht omdat zijn eten daar klaarstaat voor zo meteen. Denk dat het wel goedkomt :upside_down_face:

4 likes

Gelukkig! Het scheelt ook al een hoop als je gewoon zelf al gerustgesteld bent. Was hij verder ook redelijk oké vandaag?

1 like

Ja precies, ik had mijn paniek om de maagtorsie nog verteld 🥲🤣 En inderdaad, die geruststelling is al fijn. Hij was vandaag bijna zijn normale zelf! Dus denk ik wel snel erbovenop. Het heerst (helaas) inderdaad, zei de dierenarts ook al…

1 like

Hier ook een ziek, zwak en misselijk hondje thuis. :frowning:
Ze heeft gisteren echt overal (op bed, op de bank, op verschillende kleden) overgegeven.
Gelukkig gaat het vandaag al wel wat beter, maar ze is nog wel erg rustig. Alleen drinkt ze nog steeds niets. Maar ik heb een labrador, dus gelukkig was de eetlust wel al snel weer terug en kan ik steeds wat water bij haar brokjes doen.

Aah dankjewel nog! Snap helemaal dat je je zorgen maakte om jouw hondje, een maagtorsie moet je echt niet aan denken :worried: gelukkig heeft hij nu pijnstilling gehad en is hij bijna weer zijn oude zelf! :hugs:

@NoTime ook bedankt! :hugs:

Ik heb vannacht nog een paar keer slaapdronken gevoeld of hij nog ademde haha (spoiler: natuurlijk :sweat_smile:). Als het echt nog slecht zou zijn gegaan dan was ik wel wakker gebleven maar dat was gelukkig niet nodig. Gisteravond begon hij gelukkig al op te knappen! Heb nog wel het idee dat hij nog wat pijn heeft bij zijn keel dus ga morgenochtend voor de zekerheid toch nog even langs de DA ook om even zijn temperatuur weer op te meten. Maar de assistente zei al dat ze niet dacht dat er wat is blijven zitten omdat hij al bijna zijn oude zelf lijkt en niet hoest dus dat is al een geruststelling!

@Falula heel mooi geschreven.

@Bailey ja klopt helemaal. Heb het ook al eens eerder gehad dat hij alleen nog maar hinkend kon lopen en ik bang was dat hij helemaal niet meer met plezier zou kunnen rennen en spelen. Zat ik ook al huilend in de wachtkamer. Ik weet niet wat het is maar zodra het op mijn hond aankomt dan vallen de tranen heeel snel haha. Gelukkig lijkt het nu goed te gaan! :blush:

5 likes

Hoi, ik zit echt met mijn handen in het haar wat betreft mijn hond. Ik heb hem nu 10 jaar en hij was twee toen hij bij ons kwam. Zijn achtergrond verhaal is niet geheel duidelijk, maar na korte periode begon hij baknijd en schrok gedrag te vertonen (een dentastick is bijvoorbeeld na twee seconden weg) echter laat hij de vorm van baknijd alleen zien bij lekkere dingen zoals een bot, vlees, snoepjes, iets wat hij stiekem van tafel plukt etc) hij heeft nogal vaak last van allergie, dus dat is heel lastig. Gezien zijn allergie hebben we een prima schema en krijgt hij eigenlijk alleen maar saai hondenvoer en saaie snoepjes, maar dit gaat altijd prima. Echter is het zo dat als we hem wel een keer belonen met iets nieuws wat in zijn ogen helemaal the bomb is, is hij niet meer te houden en jankt hij dagen om dat ene. Hij wilt dan dat en niks anders meer. Het zorgt er zelfs voor dat het alle spontaniteit er vanaf haalt. Voor kerst heb ik de fout gemaakt om een uitgebreide koekjes set in huis te halen, maar na enkele avonden stond hij de hele nacht voor de kastdeur te piepen, janken, zeuren. Ik heb alles al geprobeerd om hem af te leiden, bezig te houden met andere snoepjes, denkspelletjes etc. Gister ging het zo ver dat ik hem zelfs in een andere kamer heb gezet, waar hij zelfs heeft zitten blaffen totdat hij weer bij mij mocht. Ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet? Nooit meer iets speciaals geven om dit gedrag te voorkomen? Naar de dierenarts? Ik word er gek van en het lijkt me geen normaal gedrag. Als hij na uren eindelijk eens gaat liggen is hij ook helemaal in de stress en buiten adem van het gedrag wat hij vertoont.

Edit : Ik heb hem net na het uitgaan zoals normaal gesproken beloond met zijn gewoonlijke snoepje. Normaal was dit genoeg, nu is hij al 5 keer op me gesprongen en staat hij al zeker een kwartier te huilen bij de kast…

Klinkt inderdaad heel vervelend en moeilijk! Heb je al contact met een training? Wij zijn een privé training gestart voor onze twee honden, dat is wel echt super omdat je heel gericht kan oefenen.

Ik denk namelijk dat dit zelf oplossen heel moeilijk is omdat je zelf al zo in zijn patroon zit.

1 like

Ik reageer even in zn algemeen, maar dan denk ik dat ik na mijn verhuizing toch contact op ga nemen met een trainer. Hopelijk lukt dat, hij is inmiddels al 12.

Ja eigenlijk wel vanzelf als ik het lange periode niet meer gaf. Het lijkt nu overigens wel heftiger dan ooit. Hopelijk neemt het in deze dagen weer af

Ik ga over 3 weken over. Echter woon ik nu nog thuis en gebeurd hier helemaal niets nog, dus het lijkt me sterk dat het daar vandaan komt. Of hij moet mijn spanning voelen, dan zou het wel mogelijk zijn. Ik ben benieuwd naar het advies van de trainer.

1 like

Hi, ik ben benieuwd hoe vaak en hoe lang jullie op een dag lopen. Ik puzzel nog wel eens met wanneer ik nu het laatste loopje doe. Tis nu vaak; om 7 even plasje in de tuin, dan om 9 een rondje van half uur los.
Dan om 12 een uur ook los. Tussendoor weer plasje tuin als ik aan het werk ben. En dan uur of 16 weer een half uurtje los.

En meestal zit ik nu rond 19 met het laatste loopje van een half uur en dan om 22 nog een plasje in de tuin. Maar ik hoor ook regelmatig dat mensen na 22 uur echt nog wel een dik half uur erop uit gaan. Nou sprint die van mij na het tuinplasje gelijk naar de slaapkamer en wil slapen dus op zich lijkt me dit wel prima. Wel een geluk dat ik zo goed als 100 procent thuiswerk en ook blijf thuiswerken na C. Dan kan je snel ook even tussendoor op pad.
Ik heb wel zin in lange avonden en dan lekker lang buiten in het licht lopen. Dat heb ik met hem nog niet meegemaakt want hij is er sinds eind zomer, dat lijkt me echt heerlijk.

1 like

Jaa ik heb een krat voorop en als ik wat verder ga dan doe ik hem eerst daar in. We lopen sowieso ook wel genoeg, vandaag ook alweer 7,5 km op de teller.

Ligt denk ik ook aan leeftijd vd hond, zijn energielevel en beweeg behoefte? Ik heb een pup dus zijn nog steeds aan het uitbreiden qua tijd. We laten haar het liefst 4x p dag uit en dan moet ze soms nog een plasje tussendoor. In de avond wil ze echt niet meer ver lopen. En op woensdag en één weekend dag maken we een extra lange wandeling in het bos of op de hei.

2 likes

Ja hij is nu bijna 8 maanden. Lekker speels en vooral heel veel behoefte aan lekker rennen en stoeien met echt elke hond. Dus dat doen we ook lekker! En dan slaapt ie thuis wel weer heerlijk. Maar eenmaal buiten staat ie ook gelijk mega aan zo actief haha.

Oh dan zijn onze hondjes ongeveer even oud! Soms is ze een dagje bij m’n schoonouders en dan doet ze de wandelingen gewoon mee met hun zevenjarige labrador en dan is ze de dag er na echt bijna alleen maar aan het slapen haha.

1 like

Mijn pup is ook ongeveer die leeftijd en wij lopen drie keer per dag een flink stuk, waarvan in de middag en avond vaak een stuk los/rennen/oefenen. Dan savonds om half 10 doen we een mini stukje voor een laatste plasje. Dit lijkt voor nu te voldoen aan zijn energiebehoefte en hij heeft tussendoor geen behoefte aan extra wandelingen.

1 like

Dat doet die van mij ook niet hoor, die wil gewoon lekker in bed liggen 's avonds :joy: Dan is het gewoon plassen en snel weer terug naar huis.
Ze houdt sowieso niet echt van in het donker lopen, dus tot ongeveer oktober hebben we nog wel langer gewandeld na het eten maar nu lukt dat echt niet meer. In de lente en zomer is dat gelukkig weer heel anders! Hopelijk maakt het seizoen bij jouw hond ook veel verschil en kun je lekker wandelen tijdens warme zomeravonden.

1 like

Jeetje dat is heel anders dan mijn luie middel/kleine hond van 5 :sweat_smile:

Ik ga ‘s ochtends rond 9 voor 20 minuten een rondje om het park. Dan rond 14 uur een half uurtje. ‘s Avonds rond 19u voor drie kwartier/uur. Laatste rondje is dan echt een blokje om rond 10/11 uur. Soms ruilen we het om en doen we in de middag lang en na het avondeten kort. Maar mijn hond heeft helaas echt niet iedere dag zin om een lange wandeling te maken. Dan gaat hij in het verzet en wil gewoon naar huis.

In het weekend gaan we altijd naar een natuurgebied. Vaak lopen we dan een uur of twee. Dan doen we dan eind van de middag, want hoeven we er ook maar drie keer uit. Alleen na het opstaan en voor het slapen erbij.

Ik ga soms zelf maar een eindje wandelen omdat hij geen zin heeft. Bij nader inzien had ik voor een groter/actievere hond moeten gaan. Maar vooraf ben je toch bang dat je een hond niet genoeg te bieden hebt.

1 like

Ik ga 4 tot 5 keer op een dag… En soms maakt ze me in de nacht wakker… Sowieso 1x lang wandelen en soms gewoon alleen blokjes om het huis… Als ze nog overprikkeld is van iets en ze zo reactief is op alles dan draai ik me ook vaak snel om, dan maar lekker thuis snuffelen op de snuffelmat of een spelletje…

En soms stelt ze zich aan en doet ze alsof ze echt mega moet, drama queen tot en met en dan hoeft ze natuurlijk niets als we buiten zijn…

1 like

Wij gaan ook 3x 30-60 minuten op werkdagen en als we vrij zijn vaak langer, laatste rondje tussen 19u en 21u ergens en dan voor het slapen plassen in de tuin (Golden Retriever 13 maanden).

Hebben wel een grote tuin, soms gaat ze tussendoor bij de deur staan en dan laten we haar in de tuin, maar meestal gaat ze dan snuffelen en uiteindelijk ligt ze ergens op een tak te knagen, dus is meer ontdekken dan dat ze energie kwijt moet (en heel vaak staat ze binnen 5 minuten alweer bij de deur en wil ze weer naar binnen :sweat_smile:).

Edit: als het laat is en ze echt moe is dan duurt dat laatste plassen ook echt 10 seconden, als ze niet moe is maakt ze er gebruik van en gaat ze nog minutenlang rondsnuffelen (terwijl wij naar bed willen).

IMG-20220109-WA0029~2
Afgelopen weekend voor de 1e keer gaan kijken bij de pups, zo lief allemaal. Nog een paar weken geduld hebben en dan komt hij bij ons wonen. Heb veel dingen gekocht wat jullie als tip gaven in dit topic. Zijn er helemaal klaar voor.

27 likes