Hoi, ik zit echt met mijn handen in het haar wat betreft mijn hond. Ik heb hem nu 10 jaar en hij was twee toen hij bij ons kwam. Zijn achtergrond verhaal is niet geheel duidelijk, maar na korte periode begon hij baknijd en schrok gedrag te vertonen (een dentastick is bijvoorbeeld na twee seconden weg) echter laat hij de vorm van baknijd alleen zien bij lekkere dingen zoals een bot, vlees, snoepjes, iets wat hij stiekem van tafel plukt etc) hij heeft nogal vaak last van allergie, dus dat is heel lastig. Gezien zijn allergie hebben we een prima schema en krijgt hij eigenlijk alleen maar saai hondenvoer en saaie snoepjes, maar dit gaat altijd prima. Echter is het zo dat als we hem wel een keer belonen met iets nieuws wat in zijn ogen helemaal the bomb is, is hij niet meer te houden en jankt hij dagen om dat ene. Hij wilt dan dat en niks anders meer. Het zorgt er zelfs voor dat het alle spontaniteit er vanaf haalt. Voor kerst heb ik de fout gemaakt om een uitgebreide koekjes set in huis te halen, maar na enkele avonden stond hij de hele nacht voor de kastdeur te piepen, janken, zeuren. Ik heb alles al geprobeerd om hem af te leiden, bezig te houden met andere snoepjes, denkspelletjes etc. Gister ging het zo ver dat ik hem zelfs in een andere kamer heb gezet, waar hij zelfs heeft zitten blaffen totdat hij weer bij mij mocht. Ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet? Nooit meer iets speciaals geven om dit gedrag te voorkomen? Naar de dierenarts? Ik word er gek van en het lijkt me geen normaal gedrag. Als hij na uren eindelijk eens gaat liggen is hij ook helemaal in de stress en buiten adem van het gedrag wat hij vertoont.
Edit : Ik heb hem net na het uitgaan zoals normaal gesproken beloond met zijn gewoonlijke snoepje. Normaal was dit genoeg, nu is hij al 5 keer op me gesprongen en staat hij al zeker een kwartier te huilen bij de kast…