Hondentopic (Deel 1)

Haha heerlijk. Wij hebben langzaam opgebouwd maar nu lopen we wel heel wat op een dag. Maar hij vindt het heerlijk gelukkig. En ik ook want ik liep zelf ook altijd al erg veel dus ik ben wel blij dat we wat dat betreft een match zijn.

Ik heb hier een stel in de straat wonen en zonder overdrijven, de 2 kleine hondjes die ze hebben komen alleen in de tuin om te plassen en er wordt niet met ze gelopen. Gewoon nooit. Snap ik helemaal niks van. Gewoon een jong gezin met 2 kids waarvan 1 thuisblijf ouder. T zal nu wel zo zijn dat de hondjes niet beter weten maar vind het toch altijd wel sneu

Mijn baby (van 6 jaar en 50 kg) Mila zit in de auto te wachten bij de dierenarts omdat er een cyste verwijderd moet worden. Vind het altijd zo zielig als honden superenthousiast in de auto springen, onwetend over wat ze te wachten staat. :sob:

7 likes

och wat een lieverd :heart:

1 like

De pootjes kunnen uitdrogen door het strooizout, dus kan me voorstellen dat ie er last van heeft en anders is al dat zout oplikken misschien ook niet goed? Onze hond wil absoluut geen schoentjes aan, dus wij nemen haar pootjes/buikje dan af met een natte doek en proberen zoveel mogelijk om haar op gras etc te laten lopen, waar dus geen zout ligt. Als haar pootjes heel droog worden of als het heel erg gevroren heeft, willen we ze ook nog wel eens insmeren met vaseline. Misschien kun je dat nog proberen?

Hoe doen jullie het met de hond vervoeren in een auto? We hebben zelf geen auto maar we huren (ook om hem te laten wennen) er soms een om korte stukjes ergens heen te rijden en dan zit ik met hem op de achterbank. Ik zat te denken aan zo’n soort van hangmat voor de achterbank vooral omdat stilzitten nog niet z’n sterkste punt is maar hij wel iets veiliger meer bewegingsruimte heeft.

Die van ons zit in een reisbench of op de achterbank met een korte riem, afhankelijk van de auto. Ze vond auto rijden heel eng, doordat ze een keer op de snelweg het knopje van het raam had ingedrukt en die ineens open ging, toen is ze zo geschrokken van het lawaai :pensive:. (Tip dus ook om hier op te letten door het raam te vergrendelen of te zorgen dat ie daar niet bij kan).

In de reisbench gaat het nu gelukkig heel goed, we hebben er een kleedje overheen gelegd en dan ligt ze rustig te chillen. In de 2e (kleine) auto zit ze wel eens op de achterbank maar dat is altijd voor korte stukjes waar ik niet harder rij dan 80.

Wij hebben ook zo’n kleed en het bevalt goed! Enig nadeel is dat de klittenband openingen voor de gordelklikkers natuurlijk nooit meer 100% aansluiten en daardoor wel zand op de bekleding kan komen. Maar dat is natuurlijk goed op te zuigen. We hadden dit gekocht om te combineren met zo’n gordeltje maar dat bleek dus inderdaad totaal niet veilig. We willen op termijn dus wel een echt goede reisbench gaan kopen. Nederland is een van de weinige landen waar dit niet verplicht is geloof ik.

Als ik een kleinere hond had gekocht zou ik voor zo’n bakje zijn gegaan, lijkt me echt heel gezellig haha.

(Haters will say it’s Photoshop)

7 likes

Mijn hondje gaat in de auto in een bench! Dat vindt ze helemaal prima, meestal gaat ze gewoon liggen slapen. Ze is namelijk te klein om uit het raam te kunnen kijken haha dus ze heeft verder niets te doen. We hebben ook zo’n ‘honden gordel’, die gebruikt mijn vriend wel eens maar ik vind de bench handiger.

Los in de kofferbak, met een stevig (en duuuur) hondenrek boven de achterbank

Ik heb deze in mijn Yaris… En als je de klep opent kan ze me nu ook niet weg, vind ik fijn… Bij trainingen kan ik dan de klep open laten voor frisse lucht en ze zit veilig… Heb nog een extra rekje dat je er aan klikt naar de stoelen toe, anders kruipt ze er tussen als een hoedini…

1 like

Jaaa dat ding is echt een gouden aankoop :ok_hand:t3:
@Itsu , ik gebruik altijd speciale paw balm als ze gestrooid hebben: deze. En doe die ook altijd nog een keer extra op voordat hij gaat slapen ‘s avonds in de bench. Het is natuurlijk dus maakt ook niets uit als hij/zij het oplikt. En deze webshop maakt dit helemaal zelf (ik ken haar dus ook een beetje reclame haha) maar vind het echt een fijn product :blush:

1 like

Hebben jullie ook honden die het lekker vinden om in een doos te chillen?

Overigens is dit haar snuffeldoos. Vergelijkbaar met een grabbelton, maar dan moet ze met haar snufferd snoepjes opsporen

20 likes

Haha nee, die van mij probeerde wel ooit de wasmand maar die was te klein :joy:

Ik probeer nu uit te vogelen hoe jouw hond in die doos past. Loopt die doos naar achter verder door of kan hij/zij zich heel klein maken? Ziet er echt niet comfortabel uit, haha.

1 like

Ze ligt een beetje opgerold, zoals de meeste honden doen als ze knorren. De foto is in een vreemd perspectief, waardoor ze een gigantische kop heeft.

Maar ze gaat er zelf in, waarom weet ik ook niet

1 like

Wij hebben ooit tijdens een clicker-training onze hond geleerd om in een krat of doos te springen en dan te gaan zitten, dus telkens wanneer wij nu ergens een lege krat hebben staan, springt ze er in in de hoop een snoepje te krijgen :joy:

Edit:

Foto

12 likes

hahaha wat een schattig plaatje

@Vaski wij hebben zelf deze gekocht: Strex Hondendeken Auto Achterbank en Kofferbak - 137 x 147 CM - Beschermhoes -... | bol.com en daar zit een riem bij dat je de hond vast kan klikken aan de gordel

Zie op sociale media zo veel mensen die hun hond los in de auto hebben. Soms zelfs op de voorstoel. Dat is toch bizar? Als je een ongeluk krijgt vliegt je hond dwars door de auto. Misschien dat deze mensen heel weinig om hun hond geven, maar ook voor de andere inzittende is het dan een gevaarlijk projectiel.

Wij hebben geen auto, maar rijden sporadisch wel eens een stukje met hond maar ik heb haar eigenlijk nooit vast gedaan… Niet echt verantwoord besef ik nu, maar wat zou een goede oplossing zijn als die autotuigjes niet werken maar ik dus ook geen bench wil aanschaffen hiervoor? Of is er geen goede tussenweg?

Ja ik snap dat het dan lastig is. Als het echt niet anders kon dan zette ik hem wel eens bij het voeteneind van de bijrijdersstoel. En dan maakte ik de lijn vast aan de deur. Dan kon hij iig niet door de auto slingeren of wegvluchten als er iets gebeurde. In heel veel landen is het ook verplicht om je hond vast te hebben, maar in NL zijn daar geen regels over.

Gebruik trouwens ook een autodeken met een hondengordel en ben wel verbaasd dat deze niet veilig zijn. Ik hoop wel beter dan niets? Een bench is hij niet gewend (heb ‘m niet vanaf pup) hij raakt in paniek als hij daar in moet.

Ik schrok echt van deze resultaten, wel jammer dat ze de rekken niet hebben meegenomen in de test.