Je hond op de achterbank, ook vast, is dus eigenlijk gewoon nooit veilig. Hij vliegt zo door de voorruit als je een aanrijding krijgt. Maar niet iedereen heeft een kofferbak waar een hond in kan, zeker niet als er een grote stalen bench in moet, je zou dus eigenlijk willen dat er echt goede ‘hondengordels’ op de markt zouden komen, met een keurmerk. Maar dat lijkt er nog niet te zijn als ik google. Echt bizar ja dat al die meuk gewoon verkocht mag worden.
We hadden eerst zo’n deken op de achterbank met autogordel als we ver gingen, op vakantie bijvoorbeeld.
Nu hebben we zo’n bak op de stoel waar die in zit. Alleen vind ik waarmee je hem daarin vast maakt dun en gammel.
Hij zit vaak in de lege kofferbak, zit dan zo’n net tussen achterbank en kofferbak. Maar hij kan er sowieso niet over of tussen ivm zijn dikheid en de hoofdsteunen.
Of bij de passagiersstoel voor los op de grond. Airbag zet ik dan uit.
Meestal zijn het korte stukjes als we gaan en sporadisch snelweg. Als we echt weer naar buitenland gaan wil ik wel betere oplossing.
Ik was er ook verbaasd over, vooral omdat je in de overtuiging bent je goed let op de veiligheid van je hond. Ook niet elke bench is dus veilig. Ik wil dan meteen de allerbeste kopen maarja
Ik had deze inderdaad gezien, maar als je geen bench hebt/koopt kun je je hond volgens deze test dus net zo goed los op de achterbank laten. Wat raar dat er geen geschikte andere oplossingen zijn dan een bench.
Kun je er een keer een foto van maken? Probeer het voor me te zien maar dat lukt nog niet helemaal.
Ja als een soort vangnet. Wij doen de gordel ook alleen zo dat ie net kan zitten. En natuurlijk ook en tuig ipv halsband.
Thanks! Haha, herkenbaar onze hoes ziet er ook zo vies uit
Is er iemand die dit misschien herkent? Mijn hond vindt het doorgaans heel leuk om met andere honden te spelen - al is ze vaak wel kieskeurig - maar de laatste tijd lijkt ze hier veel minder zin in te hebben. Ook als ik naar het park ga, zodat ze lekker sociaal kan doen met andere honden, komt ze sneller dan voorheen weer naar me terug. Ik hoop eigenlijk dat het de komende tijd weer een beetje bijtrekt, want vorige winter was het vaak zo leuk in het park met grote groepen honden. Is dit een vaker voorkomend iets dat iemand weet?
Ik heb net eindelijk een (hopelijk) echt warme winterjas voor mijn hond besteld, kan niet wachten tot 'ie er is <3
Ook als ze pas 4 is? Ik heb geen idee hoor, is mijn eerste hond. Maar als ik het zo bekijk is het misschien ook wel logisch. Toen we haar adopteerden (nu 1,5 jaar geleden) was alles nieuw en wist ze ook niet wat spelen was, dat heeft ze echt moeten leren. Misschien dat ze toen soort van door haar tweede jeugd is gegaan en nu wat kalmer wordt.
Mijn hond is ook 4 en merk dat ook wel! Eerste twee jaar wilde ze met elke hond spelen en kon ook niet lang genoeg duren. Nu is ze selectiever en meestal ook weer sneller terug bij mij om samen verder te lopen. Denk toch dat het gewoon de leeftijd is!
Volgens mij is dat vanaf 2 jaar ongeveer inderdaad! Ik kan echt niet wachten tot we zover zijn, wij zijn die mensen met die opdringerige hond. hij is zo blij maar moet altijd het lijntje omdat hij alle honden de stuipen op het lijf jaagt haha. Zou fijn zijn als hij eens bewees dat hij los kan lopen zonder meteen op alle honden te springen.
Mijn hond heeft haar benaderingsmethode helaas nooit aangepast ondanks dat ze nu minder speelt. Ze blijft als een soort springveer ineens richting de andere hond schieten .
Haha dit is zo herkenbaar . De mijne lijkt ook geen zin te hebben om de “Ga weg” signalen van andere honden op te pakken en rent tot in een eeuwigheid met ze mee. Ik probeer er goed op te anticiperen maar soms verrast het me nog. Jouw hond is ongeveer even oud toch? (8/9 maanden?). Merk jij ook dat hij nu minder goed luistert als hij los is? De mijne gaat echt steeds op avonturen dus nu pak ik er maar vaker de lange lijn bij.
Hij is nu bijna 13 maanden. Hij begon al met 4 maanden met puberen dus we hebben het ‘hierkomen’ nooit goed kunnen verankeren, plus het is een onafhankelijke terriër dus hij is er echt al een paar keer vandoor gegaan. ook echt in een bos met Schotse hooglanders waar hij tussen ging rennen… verder altijd honden niet met rust laten ook al zeggen ze al 25x van niet doen. Heeft helaas ook een paar keer voor gevaarlijke situaties gezorgd omdat hij voor niemand bang is. Hij mag dus helaas niet meer los tot we hem onder appèl hebben.
We willen dus gaan oefenen met een fluitje en zijn meest favoriete snack ooit (kaas). Hopelijk komt hij dan wel ooit. Iemand goede ervaringen met zo’n fluitje?
Ik heb een hele goede ervaring met een fluitje. Onze puberpup van 9 maanden luistert daar beter naar dan naar het commando “hier”. Voordeel is ook dat het fluitje, de emotie eruit haalt en dat heb je niet als jezelf roept.
Heb het fluitje geïntroduceerd door eerst binnen als ze eten kreeg erop te fluiten en later buiten en dan ook te belonen als ze komt. Beloon haar altijd als ze komt.
De grootste irritatie van mijn hond is andere honden die op ‘m afstormen en niet stoppen als hij het duidelijk aangeeft. Hij gaat ze hoogstpersoonlijk een lesje leren gelukkig wel zonder bijten, maar het is echt niet vriendelijk. Houdt ‘m daardoor altijd uit de buurt van pups en jonge honden.
Heel persoonlijk, maar toen wij onze pup net hadden vond ik het juist heel fijn als volwassen honden op deze manier haar op haar plek zette. Pups moeten nog leren om non-verbale communicatie van een andere hond te begrijpen en ondanks dat de moederhond daar al mee begint, hebben ze nog genoeg om te leren en helaas kan ik als mens haar dat minder goed uitleggen dan een andere hond.
Wat ik eigenlijk wou zeggen, benoem het gewoon als je andere honden tegenkomt en meestal geven de baasjes dan zelf wel aan wat ze wel of niet prettig vinden
@Okapi @Rebus @Koda Bedankt, ik had dus duidelijk geen idee Dan weet ik in ieder geval dat het normaal is rond die leeftijd, voor mijn gevoel is ze namelijk nog echt een baby haha.
Ja bij mensen uit de buurt doen we het ook wel in overleg inderdaad! Vanaf de leeftijd van 5 maanden gaat het vaak ook al een stuk beter. Helaas heb ook al vaker dan mij lief is ruzie met mensen gehad dat mijn hond hun hond zou aanvallen. Zelfs als de pup in kwestie al drie keer zo groot is als mijn hond Het is zeker weten geen aanvallen, want als de pup gewoon rustig is dan is het ook gelijk goed, maar mensen zien niet altijd het verschil. Hij maakt er nogal veel geluid bij, ze schrikken snel van het grommen.
Heeft iemand hier tips/advies over chemisch castreren? Ik heb een kruising berner/Zwitserse sennen van 9 maanden, volop in de puberteit nu. Thuis is het nog prima te handelen. Heeft af en toe wel bananen in z’n oren en moet overal snuffelen en plassen maar dat is te overzien. Alleen gaat hij ook 1x in de week met de uitlaatservice mee en sinds een aantal weken wilt hij steeds op een specifieke andere hond rijden en laat 'm niet met rust. Hij mag nu dus niet meer mee, tenzij gecastreerd. Hij is alleen nog niet uitgegroeid dus vraag me af of dat dan al verstandig is?