Hondentopic (Deel 1)

Dit had ik inderdaad ook gelezen, maar gaat als ik het goed begrijp over definitief castreren. Dat willen we sowieso (nog) niet.

Wij wilden eigenlijk ook wachten tot hij was uitgegroeid maar hij veranderde echt in een terrorpuber. Ontwikkelde reuenagressie en was de hele dag door strontvervelend. We hebben er toch voor gekozen om met 9 maanden chemisch te castreren omdat ik hem bijna elke wandeling van een hond moest aftrekken. Hij gaat ook naar de opvang dus voor die mensen was dat ook niet te doen. In dit geval woog zijn gedragsprobleem zwaarder voor ons, we wilden niet dat het een gewoonte werd. Na de castratie zagen we ook dat hij zichzelf echt in de weg zat. Plus hij had met 8 maanden al een groeispurt in de breedte gehad.

Ik vind dat rijden wel zo’n minimaal pubereffect dat ik je opvang echt heel raar vind eigenlijk. Je kan dit echt makkelijk sturen. Ik zou eerder kijken of daarin een andere oplossing is. Zo’n grote hond als die van jou heeft echt nog een lange weg te gaan qua groeien, dus het is altijd beter om te wachten tot een jaar of 2. Maar als hij toch heel vervelend wordt dan denk ik tsja, er zijn genoeg honden goed opgegroeid ondanks dat van de groeischijven. Maar in het geval van zo’n grote hond toch proberen zo lang mogelijk te wachten.

Ik begin er eigenlijk ook steeds meer vraagtekens bij te krijgen. Het gaat namelijk ook echt maar om ƩƩn specifieke hond in de uitlaat roedel. En dat is voor die hond natuurlijk helemaal niet leuk. Ik ben er gisteren nog achter gekomen dat het een mannetje betreft dus ben ook eens even gaan zoeken. En dat zou dus helemaal niks seksueels zijn, maar eerder dominantie of stress. Dan lijkt mij inderdaad dat dat ook anders opgelost kan worden. Maar goed, het betreft de hond van de eigenaar dus dat zal ook wel een rol spelen :sweat_smile:
Wanneer wij met hem wandelen heeft hij trouwens nergens last van wat dat betreft. We gaan regelmatig naar het bos waar hij losloopt. Dat gaat altijd goed en speelt heel leuk met andere honden, groot en klein, komt nooit rijgedrag bij kijken.

Mijn hond staat ook bekend als ā€˜rijder’ bij de dagopvang, maar hij is gecastreerd. Het staat zelfs op een bord, begreep ik van vrienden die met hun pup kwamen kijken bij de opvang :see_no_evil: Hij doet het puur als hij overprikkeld is. Daar merken wij zelf ook bijna nooit wat van. Heel sporadisch bvb toen er meerdere gillende kinderen bij ons thuis waren.

Een uitlaatservice kan ook best stressvol zijn. Ben wel eens meegereden om te kijken of het wat voor mijn hond was. Het was vooral heftig omdat we helemaal aan het begin van de route zaten. Totaal zaten we bijna drie uur in de auto met veel blaffende honden en gedoe door de stad, voor driekwartier een rondje wandelen.

1 like

Kan je hond niet andere dag als die hond niet is, mee? Als dat enige probleem is.

Onze hond blaft/jankt/piept ons ineens al drie ochtenden op rij super vroeg wakker, geen idee waarom. We hebben nu elke dag iets anders geprobeerd: negeren (toen hield het na een minuut of 20 op maar vond ik wel echt kut richting de buren) naar beneden gaan en heel duidelijk ā€˜nee’ zeggen, toen hield het gelijk op, en weer weg gaan. En vanmorgen ben ik zonder verder aandacht te geven naar buiten gegaan en toen moest ze direct poepen… Alle maanden hiervoor heeft ze dit niet gedaan en we houden goed in de gaten wanneer ze voor het laatst buiten komt t.o.v. hoe laat we op staan, ook in het weekend…

1 like

Kan natuurlijk niet voor jouw hond invullen, maar als die van mij dat doet (kan ook weleens midden in de nacht zijn) is dat eigenlijk altijd omdat ze hoge nood heeft. Diarree of iets verkeerds gegeten of juist heel veel gedronken nog na de laatste ronde. Maar drie dagen op rij is wel vreemd, merk je iets aan haar ontlasting verder?

Ja zou je wel denken he! Alleen is het de hond van de vrouw die de wandelingen doet. Hij gaat dus vaak, zo niet altijd, mee…

Heeft iemand hier een huisdieren camera? Zo een waarmee je evt ook iets kan zeggen? We zoeken er een!

Wij bellen nu via een laptop via meet :joy: maar dit moet handiger kunnen.

1 like

Oh balen.
Wij hebben wel eerst chemisch gecastreerd en daarna echt. Maar heb kleiner hondje en hij was iets van 2 jaar.

Ja wij hebben maar besloten te wachten. Wil geen onnodig risico lopen en het is op te vangen. Vooral voor Mylo balen, hij vond het zo leuk om met andere honden samen te zijn. Mochten we tegen die tijd geen verandering zien kunnen we het altijd nog overwegen.

1 like

Wij hebben er een van eufy (indoor cam pan & tilt) en die bevalt heel goed! Vond hem ook niet zo duur vergeleken met andere camera’s. Makkelijk in gebruik en beeld is heel goed!

Met de app hond monitor kan je de hond zien en ook praten. Is op de iPhone, weet niet of het ook op Android hebt.

Ik heb deze:

Een simpele maar werkt prima! Collega heeft deze ook en is er ook blij mee :blush:

Wij hebben ook eufy @influencer en heel erg blij mee!

2 likes

Wij hebben ook de eufy en hebben de camera al aan meerdere mensen aangeraden die na ons een hond of baby kregen

1 like

Thanks voor je reactie :slight_smile: Nee er is niet aan de hand met de ontlasting verder! Vanmorgen heeft ze gelukkig niet gejankt dus hopelijk was het even ā€˜iets’ en houdt het nu weer op haha. Mocht ze er mee doorgaan dan ga ik op onderzoek uit wat er aan de hand kan zijn!

Bedankt allemaal! We zijn voor de eufy gegaan :blush:

1 like

Heeft iemand tips voor een stevige mand/kussen? M’n hond zit er altijd in te graven en dan gaan ze snel stuk.

1 like

Ik heb een tijd geleden zo’n orthopedisch kussen gekocht. Dat is meer een soort matrasje, dan kan mijn hond graven wat ze wil maar de vulling verplaatst zich niet omdat het lekker stevig is. Ik gebruik hem alleen niet heel vaak (deze ligt bij mijn ouders voor als we daar op bezoek zijn), maar het voelt wel alsof deze het lang volhoudt. Volgens mij is 'ie van het merk Trixie.
Het bed dat ik voor haar had gekocht toen ze bij ons kwam zou ik in ieder geval afraden (merk Wooff), echt een slecht slap kussen zit daarin.

1 like