Hondentopic (Deel 1)

Dan is het misschien inderdaad zo dat ze bij jou het vertrouwen heeft dat je er nog bent, ook als ze van je wegloopt. En bij je vriend dan minder, vooral als dat ook zo is als ze het ook bij hem heeft als ze zonder jou erbij zijn. Wel iets wat met oefening en opbouwen van een sterkere band denk ik weg kan gaan?

@suus , hier ook een waterblazer (via trim.nl) gekocht. Bevalt echt heel goed maar ook echt wel nodig met een poedelvacht qua klitten en trimmen wat ik zelf doe :blush: Als ik hem niet zelf zou trimmen dan zou ik het wel minder missen!

1 like

Dat vertrouwen tijdens meer afstand nemen klinkt eigenlijk best logisch ja, zo had ik er nog niet over nagedacht. Mijn vriend baalde er wel van, want ik stuurde laatst een filmpje van haar dat ze aan het spelen was en hij herkende dat gewoon niet van als hij alleen is met haar.
Ik denk zelf inderdaad dat het nog wel beter kan worden. Onze agenda’s zijn er nu ook wel naar dat hij wat meer tijd met haar alleen kan doorbrengen, dus ik ben benieuwd hoe het over een paar maanden is.

1 like

Ik vroeg me ineens af hoe Beekhuizen beviel met je hond! Hoe was de omgeving? En in wat voor huisje zat je?

1 like

Oja! Echt een aanrader. Bij de parkeerplaats van het terrein beginnen al direct 2 wandelroutes (hond moet hier aangelijnd). En het terrein zelf is heerlijk rustig. Ik denk dat er in de vakantie veel gezinnen/kinderen zijn maar die waren er niet toen wij gingen. Wij zijn ook niet naar losloopgebieden gegaan, maar die zijn wel dicht in de buurt. Wij hebben een lijn van 10 meter dus we hebben op dag 1 de route vlakbij van een uur gelopen en op dag 2 een route in de buurt uitgezocht dat ongeveer even lang was. Ik kon nog niet heel ver lopen door Corona. Ze zijn heel hondvriendelijk en de hond mag mee naar het restaurantje. Toen zaten er wel opeens 6 honden, vond de onze net iets te leuk. :sweat_smile:

Wij sliepen in zo’n pod. Sommige pods hebben een bankje en sommige stoelen. Wij hadden gelukkig een bankje waar de hond lekker op kon slapen. Al kwam die stinkerd ‘s nachts bij ons liggen. De pod zelf was super, klein en knus. Enige nadeel was dat het elektrische kacheltje alleen standje hellevuur kende dus het was of heel warm of heel koud haha.

Kan het echt aanraden! Ik zou er alleen wel op letten dat ik niet in een schoolvakantie boek. Maar dat is omdat we geen kinderen hebben en onze overnachting echt bedoeld was om tot rust te komen. :speak_no_evil: en dat lukt heel goed in de mooie omgeving.

8 likes

Dat klinkt heel chill en knus ja, leuke foto ook! Dan hou ik hem als optie voor later dit jaar.
Schoolvakanties vermijd ik sowieso, want gillende kinderen :sob:

2 likes

Wat ik me nog afvraag, ik ga dat boek kopen wat hierboven werd aangeraden, ben ff de naam kwijt, maar die methode die Nina ook gebruikt. Zou je dan mbv zo’n boek ook die resultaten kunnen halen? Of is het meer ondersteuning als je zo’n training volgt bv.

Ik denk dat dit heel erg afhankelijk is van je hond, de mate van verlatingsangst en van jouzelf. Wij hebben het eerst zelf geprobeerd maar kwamen niet verder. Nu we begeleiding hebben leren we meer over onze hond en zien we dingen die we eerst niet zagen. Je kunt altijd proberen of het alleen lukt en dan alsnog besluiten om hulp in te schakelen.

2 likes

Ok nog even een tip. Wellicht al bekend maar goed, dat hele boek van Julie Naismith is ook als podcast in delen te luisteren! Weet niet of het 1 op 1 is maar er staan mega veel afleveringen. Gewoon als zoekwoord haar naam invullen.

1 like

Gedragen jullie honden zich ook anders in de lente? Het viel mij vorig jaar al op dat mijn hond echt als een soort koe in de wei was in het voorjaar, maar ook dat ze vaker ligt te rollen in het gras (maar liever nog poep :smiling_face_with_tear:).

3 likes

Ja net een puber weer, lekker rollen en zonnen in het gras. Extra naar buiten willen.

Hij zit sowieso graag in de zon, binnen gaat hij in elk straaltje liggen.

1 like

Haha hier ook! Een rondje lopen duurt ook 2x zo lang nu :joy: ieder grassprietje ruikt lekker lijkt wel.

1 like

Ah zo schattig! De mijne leeft juist op in de herfst (eindelijk weer koudere temperaturen en modder). Maar elk grassprietje en bloemetje ruikt nu wel heel lekker ja!

1 like

Elke bloemetje moet besnuffeld worden en ze vreet constant jong gras. Wat een slecht idee is want ze wordt ziek als ze te veel gras vreet. En ze vindt het het heerlijk om vies te worden, maar ze heeft een talent om in elk seizoen ranzig te worden.

4 likes

Zullen we weer eens recente foto’s van onze hondjes delen? :smiling_face_with_three_hearts:

Samenvatting

Gezellig samen in het zonnetje chillen

20 likes

Tja…

30 likes

Hahahaha heeerlijk :heart_eyes:

2 likes

@Flexican mis er 1 :heart_eyes:

25 likes

Tobyyyyy! :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

Haha je hebt helemaal gelijk, er kunnen Dutchy niet vergeten natuurlijk!

Samenvatting

23 likes

Wat kan Nova zielig kijken! Haha… In het bakje zaten d’r medicijnen, met natvoer, lekker joh, wil ze wel meer van. Maar helaas, de 2de kuur voor giardia zit erop en hoop dat het in orde is. Over 10 dagen controle (inclusief jaarlijkse inenting) :crossed_fingers:t2:

24 likes

27 likes