Hondentopic (Deel 1)

Aah dank je voor het vragen. Hij vindt de bench wel een beetje eng, maar met een plaid erover ging het goed. Geen ongelukjes gehad en nu is hij weer vrolijk aan het spelen. Ik merk wel dat het heel anders is dan bij mijn vorige hond. Toen was ik 13 en kon ik het langer volhouden, maar nu ben ik een 27-jarige oma die gewoon thuis moet werken en na twee uur ff rust moet nemen van hem hahaha.

1 like

Haha langzaam begin je af te takelen. Gaat toch al richting de 30 dan begint die ellende :stuck_out_tongue_winking_eye: nee maar een pup is ook intensief hoor. Wel fijn dat het goed is gegaan! Altijd spannend die eerste nacht

1 like

En @Vlaai lief! Het gaat nu echt weer heel goed met haar. Nog wel wat moe. Ik zat ook net te denken, toch even in m’n agenda zetten.

Blegh, is toch je baby!

Ik heb een hond gehad met epilepsie en die moest ook altijd heel veel bijslapen na een aanval. Het went eigenlijk nooit en bij iedere aanval lijken seconde uren te duren. Hopelijk is het eenmalig en gebeurt het niet meer na de antibiotica kuur is afgelopen!

1 like

Such a distinguished gentleman :tophat:
Met z’n grijze baard

27 likes

Ik vind dieren die grijs worden altijd zo schattig. :pleading_face:

6 likes

Aah ik vind grijze bekkies zo lief altijd <3

Die van mij krijgt ook een grijs kinnetje maar ik mag dat niet meer benoemen van mijn vriend want dan wordt 'ie helemaal emotioneel over dat ze niet het eeuwige leven heeft :smiling_face_with_tear:

8 likes

Hahahaha same, ik krijg hier ook altijd een “hou op!! Ze zijn nog jong!!”

Hond was zo blij met het kleine laagje sneeuw! Sowieso is hij al gek op kou, modder en regen. Zou bijna voor hem naar Scandinavië verhuizen.

19 likes

Ahh dat snoetje! Vindt hij het leuk om in de sneeuw te spelen?

De mijne had nog nooit sneeuw gezien voor vandaag dus ik had mij helemaal verheugd op zijn reactie. Wij op weg naar een grasveld vol sneeuw. Deed het hem helemaal niks :joy:. Echt 0 reactie. Hij deed gewoon alsof het alledaags was en er elke dag wel een laag ligt :thumbsup: haha.

5 likes

:pleading_face:

Die van mij heeft nog nooit sneeuw gezien en ik dacht vanochtend dat het eindelijk zover was. Maar hij is een uitslaper, hoorde pas heel laat wat beweging en dacht nu kan hij wel uit de bench ging hij rustig verder slapen op de bank. Alles was al gesmolten tegen de tijd dat we buiten waren.

Ik vraag mij ook af of hij verkouden is, snottert al heel de dag en slaapt ook meer dan normaal.

4 likes

Ik heb op vakantie zo’n Apple AirTag aan mijn hond gehangen. Maar dat was achteraf niet zo handig omdat het signaal via het netwerk van IPhone in de buurt gaat. En wij reden met de camper door Zweden en kwamen nauwelijks mensen tegen. In Nederland zou het wel prima kunnen werken.

1 like

Ja echt geweldig! Heel de tijd met z’n snoet op de grond en rennen en gek doen. De laatste keer dat hij sneeuw zag was toen we hem ophaalden met 8 weken. Maar het werd ons al snel duidelijk dat hij gek is op koud/vies weer. In de lente vermijd hij al het zonnetje in huis en in de zomer heeft hij het zo snel warm. In de herfst bloeide hij helemaal op.

Wel geweldig dat de jouwe gewoon niet reageert. :joy: dat zie je ook niet vaak toch. Gewoon negeren dan bestaat het niet.

@Vaski aaah, volgend jaar beter!. Wij zijn ook express direct naar buiten gegaan vanmorgen. Sowieso is hij mijn wekker want rond 7:30/8:00 piept hij omdat hij zich verveelt.

1 like

Zo herkebaar, mijn vriend en ik keken al dagen uit dat ze eindelijk sneeuw zou meemaken en mevrouw vind het geen klap aan. Nu zit ze ook wel graag in de zon te relaxen dus misschien verklaart dat het wel :wink:

Ze wordt volgende week 1 jaar en elke keer als ik foto’s zie denk ik, wat is het snel gegaan

1 like

Toch nog een paar toefjes sneeuw deze ochtend. :blue_heart: Nova heeft er heerlijk in gedold. Trekken aan de riem van opwinding omdat ze niet wist waar ze moest zijn. Alles was leuk! Heerlijk genieten!

8 likes

Wij gebruiken een Tractive als ze los mag. Is wel met abonnement, maar werkt altijd! Vinden het een heel rustgevend gevoel dat we haar altijd terug kunnen vinden, mocht ze er toch vandoor gaan :sweat_smile:

@puntjes kijk haar springen :heart_eyes:. Onze hond springt ook altijd als een konijntje door de sneeuw!

2 likes

Mijn kleine KnofLoki :smiling_face_with_three_hearts:
Wanneer hij niet slaapt, bijt en steelt hij bollen wol

33 likes

Ik ga dit weekend de puppy van een vriendin ontmoeten en ik wil een cadeautje kopen :grimacing: Wat adviseren jullie qua speeltjes en snoepjes voor een puppy? Hij is een vuilnisbakkie (weet niet of dat was uitmaakt haha)

1 like

Een nylabone was hier een succes en waar het meeste mee gespeeld word door mijn pup is een tennisbal in een sok en dan dichtknopen. Heel simpel maar wel leuk

En deze is ook leuk om brokjes/snoepjes in te doen. Kan een pup zich wel even mee vermaken. Is van de Action

1 like

Alles waar de puppy z’n tanden in kan zetten zodat het niet in jouw handen zit haha. De Nylabone was bij ons ook een succes. En anders een ander klein kauwspeeltje. Een puppy kong is ook handig als ze die nog niet hebben.