Hondentopic (Deel 1)

Wat is precies de functie van de sok? :sweat_smile: Wat maakt dat beter dan een gewone tennisbal zonder sok?

Tennisballen werden hier gesloopt. Met de sok er om heen gooit hij het in de lucht, sleept er mee en stopt het tussen zijn poten om mee te spelen. Ik zag het op de puppycursus bij iemand en het is echt een succes hier :ok_hand:

1 like

Ja idd een Kongspeeltje is altijd een succes! @Marsepein

2 likes
foto

29 likes

Omg awhhh zo cute! En thanks voor deze foto, ik ga nu specifiek op zoek naar fluffy sokken hahaha

1 like

M’n hondje is sinds 9u vanmorgen bij de dierenarts voor de castratie en we hadden om half 3 nog niets gehoord dus net gebeld en ze gingen het nu pas doen, en we mogen kwart voor 5 komen. Maar waarom moesten we er dan al om 9u zijn?? Ik kan wel huilen, vind het zo zielig. Zitten alle hondjes daar dan in een eigen bench of iets en laten ze de hondjes dan uit of? :frowning: Hadden we toch net zo goed pas om 2 uur ofzo langs kunnen komen.

2 likes

We zijn nu net thuis, ik vond het ook echt niet fijn. Het is nu ook een hele zielige hond ahhhh hihi.

8 likes

Ahh sneu! Fijn herstel gewenst voor je vriendje :heart:.

Ik zit zelf in de lappenmand met veel pijn en kan zelf mijn hondje niet uitlaten en geef hem minder aandacht. En ik vind het zo zielig voor hem want hij komt steeds bij me kijken en probeert me op te vrolijken door “spelletjes” te komen doen. Ofwel: al zijn speeltjes brengen, zachtjes bijten en ondeugend doen met dingen waar ik normaal om moet lachen :pleading_face:. Ik hoop voor hem ook dat ik snel beter ben want we missen elkaar :joy:.

5 likes

Ben vandaag ook ziek thuis. Mijn hond ging op mij liggen om mij op te beuren. Ze is zelf een knuffelzak dus die denkt dat ze mij hiermee helpt. Ze is alleen veertien kilo en daar had ik niet zoveel zin in.

3 likes

Wat een vervelend idee dat hij daar zo lang heeft moeten wachten :pensive: Heb je nog gevraagd waarom het zo lang duurde?
Gelukkig is hij nu weer thuis! En wat een lief koppie heeft 'ie, ik vind lange snuiten zo leuk <3

@colorito Ik heb het orthopedische kussen van Beeztees bij mijn ouders staan voor als we daar op bezoek zijn. Ik gebruik hem dus niet dagelijks dus ik weet niet hoe lang hij goed blijft, maar ik ben er tot nu toe wel tevreden over. Hij is lekker stevig - ik weet niet hoe dat is als je een heel grote/zware hond hebt, die van mij is in ieder geval rond de 20kg - en er zit een heel zachte fleecelaag op die ook na het wassen nog goed blijft. Hij heeft geen losse vulling trouwens, maar het is echt een soort matras.

1 like

Mijn vriend heeft 'm opgehaald en heeft het niet gevraagd. Ik ga het over 10 dagen bij de controle nog wel even vragen want ik vond het echt niet relaxed!

Het gaat gelukkig tot nu toe heel goed, hij ligt een beetje te pitten en wil af en toe knuffelen. Wat gegeten en water gedronken. We hebben die kap vrij snel weer afgehaald want het zat voor geen meter. Twijfel alleen of we hem voor de nacht wel weer omdoen omdat we dan geen zicht hebben op eventueel gelik/gekrabbel aan de wond/hechtingen.

En ja hij is een halve teckel dus vandaar de langere snuit :heart_eyes:

1 like

Zo’n kap lijkt me ook helemaal niet lekker voor hem. Misschien kun je voor ‘s nachts een rompertje halen? Die kregen wij toen onze hond geopereerd werd en dat ging best goed, al had ie op een gegeven moment wel wat extra gaten :joy:.

Zie ook wel eens honden met een soort donut, net zo’n nekkussen die je in het vliegtuig ziet.

Hopelijk voelt ie zich morgen weer wat beter!

1 like

Bij ons hielp de medical pet shirt heel erg! Kap bleek eerder al een drama te zijn. Dit is een rompertje, ‘s nachts knoopten we dat dicht of als hij even alleen was. Overdag rolden we het rompertje op. Mocht hij er toch aanzitten dan kan je dat evt morgen nog kopen. Vind de kap zo kut en veel mensen met honden in onze wijk herkennen het shirt ook en lijnen hun hond aan.

Met de dierenarts is dat volgens mij beleid dat verschilt per kliniek. Toen onze hond pup was moest een tandje worden getrokken en dat gebeurde bij een andere kliniek dan onze eigen. Zij hadden ook zo’n beleid dat alle honden om 08:00 moesten worden gebracht en 16:00 gehaald. Ondanks dat het een pup van 4 maanden was wilden ze niet daarvan afwijken en mocht ik ook niet blijven. Gelukkig was hij als eerste aan de beurt en gilde hij daarna de hele kliniek bij elkaar zodat ze me direct belden om hem op te halen. Maar kan me er nog schuldig om voelen dat ik niet meer op m’n strepen had gestaan. Lijkt me inderdaad erg eng de hele dag op zo’n onbekende plek. Voor de castratie bij onze eigen dierenarts kon ik hem inderdaad vlak voor de operatie brengen en belden ze direct als hij goed genoeg was om mee te gaan.

Weer lekker lang verhaal, maar snap dus dat je ervan baalt. Ik heb me echt lang schuldig gevoeld naar m’n pup destijds. Zou het zeker aankaarten als het je tegenstaat. Schijnbaar vinden veel mensen zo’n routine prima maar ik vind het eigenlijk echt onnodig. Beterschap voor je hondje! Gelukkig voelen ze zich met een paar dagen weer beter.

1 like

Ja zo’n kap is heel rot, mijn hond kreeg na de operatie een truitje/romper aan en dat was echt perfect. Overdag hielden we gewoon in de gaten of ze er niet aan likte.

1 like

Ja shit wij hebben dus niet zo’n shirtje/romper… denken er nu aan om de bench voor de nacht maar even op onze slaapkamer te zetten maar goed als wij slapen zien we het ook niet. Vind die kap de hele nacht om doen ook echt sneu. Is dat een speciaal shirt/romper voor honden?

Edit: zoiets denk ik?

Ja, dat is hem idd! Ik zou dan idd de bench op de slaapkamer zetten en kijken of je morgen zo’n shirt kunt halen. Dan komt het vast goed! Hij zal nu ook wel heel moe zijn dat ie lekker door slaapt.

1 like

Ja, ik ga morgenochtend gelijk op pad om zo’n romper te halen! Thanks voor de tips :slight_smile:

1 like

Wij hebben nu andere kap, is wel fijner. Randje stof om de randen en met drukknopen. Vanuit kliniek meegekregen.
De versie op de foto hadden we eerder ook maar is inderdaad niet fijn.

Mijn hond moet helaas nog even met kap tot hij van zijn litteken/ wond afblijft. Zit op zijn been dus romper oid heeft geen nut. Een sok blijft niet zitten, gaat hij doorheen.

Wel raar zo laat, mijn hond heeft helaas al paar keer onder narcose gemoeten en was altijd smorgens aan de beurt en rond 12en contact hoe het ging en in de middag ophalen.
Zo lang niks eten vind ik ook zielig. Die van mij is dan ook een vreetzak.
Hoe heftig de operatie ook was die van mij wilde altijd meteen eten.

Mijn hond heeft van de zomer ook vrij lang zo’n kap gedragen. Hij had een of andere allergische reactie voor we op vakantie gingen. Ging even beter en toen we op vakantie waren werd het na een paar dagen ineens heel heftig. Hij likte zijn buik helemaal open. Gelukkig boeide die kap hem totaal niet, want al met al was het stressvol genoeg voor ons allemaal. Zal er door zijn wilde manen waarschijnlijk niet veel van voelen.

16 likes

Agos, hij zit er alsnog trots bij zo met kap. Mooie omgeving ook op de achtergrond!

1 like