wat een knapperd!
Thanks, ja was in Zweden met de camper. Hier ging het gelukkig ook al een stuk beter door de kuur prednisol. Was wel echt zielig, hij raakte soms helemaal in paniek van de jeuk. Je moest ‘m echt aaien en tegen ‘m praten tot hij in sliep viel. En de dierenartsen hadden ook niet echt zin om ons te helpen.
Het was een succes! Dankjewel
Ahhh leuk om te lezen!
Expectation:
Reality
Ik vroeg me al af waarom hij zo netjes voor me zat… tot ik koekjes in mijn jaszak voelde
Slimme hond
Wie weet de gouden tip voor het bijhouden van de nagels? Mijn hond vindt veel prima bij de dierenarts, maar als we daar de nagels laten knippen wordt ze helemaal gek. Voor thuis hebben we nu zo’n elektrische vijl die nauwelijks geluid maakt maar ook dat vindt ze niks. Ik kan haar niet paaien met snoepjes, een of twee personen maakt ook niet uit, het is allemaal drama. En de nagels van haar voorpoten zijn ondanks veel beweging snel aan de lange kant, dus ze moeten gewoon echt bijgehouden worden. Het gaat ook echt maar om vier specifieke tenen dus zo gepiept zou je denken. Ik doe het trouwens ook liever zelf, aangezien ik niet wil dat ze bang wordt voor de dierenarts, maar ik heb de hoop een beetje opgegeven.
Ik weet niet of in buren ergenissen topic moet of hier. Maar de achterburen hebben sinds tijdje honden. En die blaffen en piepen en huilen hele dag in de tuin. Weer of geen weer.
Kwam mijn man ze net tegen met uitlaten zegt die buurman doodleuk / geïrriteerd oh die hoor ik dus elke ochtend blaffen. Bedoelt ie mijn hond.
Mijn man zei, nou wij horen jouw honden de hele dag.
Mijn hond blaft niet meer zoveel sinds hij rust moet hebben. De bel negeert hij vaker, alleen als hij de buurhonden hoort maar ook dat wordt mindee.
En al helemaal niet smorgens. En laatste maanden mag hij niet eens los in de tuin ivm operatie. Alleen in de tuin zou hij hem kunnen horen namelijk want huizen staan te ver uit elkaar.
Ben zo pissig, kom niet aan mijn hond. Vooral als je eigen honden overlast veroorzaken en je ze niet corrigeert.
Ga nu geluidsopnamen materiaal verzamelen om melding te kunnen maken. Zo zielig die honden hele dag buiten en geblaf en gepiep. Je hoort ze door fases heen gaan.
En als je niet eens verschil hoort tussen 1 of 2 honden blaffen en niet eens blaf van je eigen honden herkent.
Oh ik zou helemaal gek worden. Zou hij echt zo ignorant zijn?
Arme beestjes, als die baas niet eens doorheeft dat zijn eigen honden zo te keer gaan heeft hij blijkbaar weinig aandacht voor ze
Ik gaan binnenkort naar een vakantiehuisje met mijn hond. Er is een grote tuin, maar niet omheind. Hij wordt wel heel blij van los zijn (en ik ook, heerlijk om de hond zo naar buiten te kunnen laten), dus ik zat eraan te denken om zelf omheining mee te nemen, iets van een afrasteringsnet met palen.
Heeft iemand daar ervaring mee en zo ja, wat raad je aan?
Ja hij is echt zo ignorant. Zo’n type met veel geld en dat ook laten zien. Ze wonen achter ons, hebben enorme tuin en de honden zitten aan onze kant in een soort schuur met kleine ren. Op zich niet erg als je erfhonden wilt, maar ze zijn nog vrij jong en je moet ze wel trainen en aandacht geven.
Ik heb zelf geen ervaring met afrastering. Maar nam mijn hond wel mee of vakantie en deed zo’n lange lijn en maakte die ergens aan vast. We hebben nu binnen een soort konijnenren ivm zijn revalidatie maar die is meer voor de sier, hij loopt hem al steeds meer omver.
Als we met de camper weggaan dan zet ik mijn hond altijd met zo’n pin vast die je in de grond kan draaien en een lange lijn. Maar als je echt los wil, bij camperplaatsen hadden sommige mensen ook kunstofnetten die je kan spannen speciaal voor honden. Zoiets: Afrasteringsnet voor op de camping → Dierencompleet.nl zelf geen ervaring mee!
Ik ga mijn hond volgende maand weer zien na 7 maanden en ik ben zo bang dat hij me vergeten is of geen interesse meer in mij heeft.
Mijn hond moet sowieso getrimd worden dus eerst deden ze het daar. Maar nu doe ik hem zelf trimmen en ga ik nog steeds eens in de 3 maanden naar de trimmer, specifiek voor de nagels. Kost €5, scheelt mij een hoop werk want zij zijn er zoveel beter in! Misschien ook een idee voor jou?
Edit: dan laat je het nog steeds doen maar in ieder geval niet bij de dierenarts echt leuk zullen ze het nooit gaan vinden denk ik. Mja, we moeten allemaal wel eens dingen die we niet leuk vinden denk ik dan maar
Wat grappig, nooit gezien! Ik heb vanmiddag toevallig een normale vijl besteld, als dat niet werkt dan ga ik zeker hiernaar kijken. Zag het in een andere video ook in een soort puzzelvorm, superslim om het zo op een speelse manier te doen eigenlijk.
@Airy-fairy Haha ja er zijn altijd dingen die ze wel lijdzaam ondergaat als het moet, maar met haar nagels was dat niet het geval. Ze ging echt happen naar de dierenarts en heeft zich ook uit mijn houdgreep geworsteld om vervolgens van de behandeltafel af te flikkeren Dus ik ga haar ook zeker niet naar een trimmer brengen hiervoor :’)
@Loxodonta Wat een fijn vooruitzicht om je hond weer na zo lang te zien!
Haha o jee, dat klinkt inderdaad niet fijn Maar toch nog even de andere kant delen… Ben je al eens bij een trimmer geweest? Ze worden met de halsband vastgemaakt dus van de tafel vallen kan niet. En ze hebben daar ook juist specifieke ervaring met honden die bijten bij dit soort dingen…
Maar ik snap uiteraard ook helemaal als je dit niet ziet zitten! Het zou echter wel de meest gemakkelijke en effectieve oplossing zijn denk ik Maar hopelijk lukt het je om het zelf te doen!
Mijn hond wilt het ook niet. En heb hem keer naar trimmer gebracht. Haar is het gelukt maar met heel veeeeel inspanning en stress voor hem.
Ik doe het nu alleen als echt nog zou moeten maar buiten slijt het ook.
Lief bericht, dankjewel! Ja ik zit helemaal te denken aan die filmpjes van soldaten die na een jaar terugkomen en dat die honden dan helemaal door het lint gaan en dan zijn de verwachtingen zo hoog haha.
Ja dat stelt dus niet echt gerust want zie haar eerder haar nek breken dan dat die halsband veiligheid biedt Maar! Ik ben er inmiddels achter dat er een trimmer in de buurt zit die ook gedragstherapeut is en die de tijd neemt voor moeilijke gevallen, dus bedankt voor de tip.