Ik weet zeker dat hij jou nog kent en blij gaat zijn Jij bent zijn mom he!!!. En wat iemand anders ook al zei, ligt natuurlijk helemaal aan de omgeving of er iets wat dringender de aandacht nodig heeft. Hij heeft je al eerder langere tijd moeten missen toch, hoe reageerde hij toen?
Ahhh wat fijn dat je je hond weer gaat zien!
Ik had een tijdje terug echt anderhalf jaar geen contact met een vriendin waar mân hond groot fan van was/is en zodra ik haar weer zag lopen rende mân hond meteen naar haar toe dus hoop dat het bij jullie ook zo gaat!
Ik smelt helemaal weg bij de stories van ikbenirisniet met haar puppy. Ze plaatste een story dat de pup netjes al haar plasjes buiten had gedaan, en toen moest ik er ineens denken aan iets wat de hond van mijn ouders deed toen ze pup was. Om haar zindelijk te maken, gingen we steeds met haar naar buiten en als ze dan plaste deden we steeds overdreven enthousiast en kreeg ze een snoepje (om het buiten plassen aan te moedigen/belonen). Wat ze toen ging doen is regelmatig ook doen alsof ze plaste hahaha, dan ging ze hurken in het gras en dan zocht ze ook echt oogcontact, in de hoop dat ze dan een snoepje kreeg.
Wat een leuk vooruitzicht om je hond weer terug te zien misschien word het zoals op de filmpjes maar misschien ook niet en hij zal uiteindelijk echt wel blij zijn dat je terug bent en alle liefde en aandacht van je willen. Al duurd het misschien wel eventjes
Met onze hond gaat alles heel goed. Hij is thuis super lief en als hij los mag luistert hij ook heel goed, op de cursus krijgen we ook fijne tips. Enige probleem is het wandelen wat eigenlijk steeds erger word. Hij wil gewoon niet mee naar huis en gaat nog steeds op de rem of liggen. Of het nu voor een plasje is of echt voor een wandeling dat maakt geen verschil. Ook de route maakt geen verschil. Als hij los is is het geen probleem maar dat gaat helaas niet in een woonwijk. Op de cursus kregen we de tip om steeds iets lekkers vooruit te gooien en dat heeft 2 dagen geholpen. Maar hij is zo slim hij zet nu geen stap als je niks gooit. Nu kregen we de tip om hem een klein stukje te dragen maar daar word hij boos van en ondertussen weegt hij al 17 kilo dus dragen is niet meer zo heel makkelijk.
Als we terug komen spelen we met hem en krijgt hij iets lekkers om de wandeling naar huis te koppelen aan iets leuks, hopelijk gaat dat helpen want vind het zo sneu voor hem. En het gekke is dat als we hem de riem omdoen hij zich gaat liggen van bekijk het met je wandeling, en eenmaal buiten wil hij niet meer terug.
Misschien is het gewoon puppygedrag hoor maar wel lastig. Gelukkig heb ik alle tijd voor de wandeling (ofja stilstaan) naar huis. Hoop echt dat hij binnekort ook kan genieten van de wandeling naar huis
Nee er is niks voorgevallen. En de heenweg is dezelfde weg als de terugweg daarom is het ook vreemd. De instructeur van de puppycursus denkt dat hij het buiten gewoon heel indrukwekkend en leuk vind en dat hij daarom niet mee naar huis wilt. Hij gaat zich ook uitgebreid kwispelend liggen en dan vogels en mensen en andere honden bekijken. Hij is nu bijna 5 maanden. Het zal wel goedkomen maar soms is het lastig, kan moeilijk 24 uur met hem op straat staanđ gelukkig is er geen angst te zien (hadden een paar filmpjes gemaakt en aan de instructeur laten zien)
Die fase had onze lab ook. Bij hem kwam het wel door excitement. Hij was zo blij en aan het trekken dat hij of niet terug naar huis wilde vanuit de losloop plek of kapot was van alles. En dan duurde het teruglopen ipv 15 minuten soms rustig 60 min. En iedereen maar vragen of hij ziek was. âwaarom loopt hij niet dan? â
Ook een fase gehad dat hij de trap niet op wilde in de flat. Lekker 20 kg tillen
Oh jee 20 kilo de trap op dragen maar uiteindelijk is het wel goedgekomen dus?
De reactie van andere vind ik soms ook wel irritant. Daar ligt hij alweer hoor, jij bent toch de baas? Wat moet ik dan doen? hem over de straat naar huis sleuren?Dacht het niet hoor. En je voelt de ogen branden van de mensen die achter de ramen aan het kijken zijn.
Ik denk dat ik hem na elke wandeling de kong ga vullen, daar is hij gek op. Misschien helpt het wel. Of heb jij nog tips?
Mijn pup deed dit ook vaak. Gewoon gaan liggen. Bij hem was het een teken dat hij eigenlijk net teveel indrukken had opgedaan tijdens zoân wandeling. Bij mij hielp het om hem dan op zân pootjes te zetten en dan liep hij wel weer een stukje. Uiteindelijk doet hij het nu nog steeds wel eens als hij moe is/teveel gedaan heeft. Maar niet vaak en het is dus maar een fase.
Ja het was echt een fase gelukkig. Trap op was vooral lastig, heb echt een paar keer een bewoner moeten vragen om te helpen tillen.
Ik ben met de wandelingen toen eerst stukken korter gaan lopen, gaan belonen met stukjes knakworst als hij wel mee ging en goed met hem aan de slag met een hondencursus gegaan. Werd er zelf zo onzeker van en dat hielp natuurlijk ook niet. Zo steeds meer doen en uiteindelijk liep hij mee, wel langzaam maar dat was prima.
Wat een figuur! Onze gup was aan het begin ook heel erg onder de indruk van alles om hem heen. Hij liep wel mee maar durfde niet meer goed zijn behoefte te doen. Bij ons hielp het om altijd hetzelfde kortere rondje te lopen. Dan is dat in elk geval vertrouwd en stabiel en dan kon hij langzaam wennen aan alles daaromheen. Onze hondenschool gaf aan dat je in dezelfde tijd beter een korter rondje kan lopen en ze kan laten snuffelen dan per se meer meters moeten maken. Wie weet hebben jullie er iets aan.
Edit; oh en misschien is ie wel gewoon een kleine eikel en moet je lekkerdere voertjes zoeken.
Kleine rondjes lopen we nu inderdaad ook en elke avond ga ik met hem naar het bos waar hij los mag en dan heeft hij ook echt zoveel plezier, leuk om te zien
Vanmiddag heb ik zoân flexi rolriem gekocht voor als we over het veld lopen waar hij niet los kan. Las er veel verschillende meningen over maar hij liep (tot nu toe) mee en is zich niet gaan liggenđ
Verder wissel ik regelmatig af met snoepjes zodat het interessant blijft voor die verwende aap.
Dankjewel voor de tips allemaal, ik ga er nu vanuit dat het een fase is zoals jullie aangeven en dat het helemaal goed komt.
Deed die van ons ook, plat op de grond of dan ineens omdraaien en naar huis rennen. Vaak was het omdat t toch teveel prikkels waren of te spannend (een koe, een paard, een auto, een bocht), maar ook gewoon kleuter gedrag. Langzaamaan steeds een stukje verder, beetje doorzetten niet teveel. En nu vindt ie weinig meer eng en rent de dappere dodo altijd voorop
Ach wat sneu voor je hondje. Wat is er met hem? Veel sterkte!
Ah wat naar, sterkte en knuffel voor jou!
Ik heb ook de hele week met de dierenarts aan de lijn gehangen en met de assistente geappt. Zometeen een controle. Madam heeft een prikker met worstje in een hap naar binnen geslikt dinsdag. Maak me ook mega zorgen maar ze doet het goed en vooralsnog niets aan de hand.
Fijn dat alles goed met hem gaat! Ook die van jou @puntjes, spannend hè als ze iets binnenkrijgen wat niet mag.
Mijn hondje blijft nu even voor het eerst bij een andere oppas en ik vind het best spannend haha gelukkig is het maar een uurtje! Ik hoop dat het goed gaat .
Ik lees dat het goed is gegaan! Dat is een opluchting⌠En morgen weer lekker knuffelen!
De controle was goed, buik voelde soepel en ze liet al het duwen in dâr lijf toe dus geen vermoeden dat het ergens steekt ofzo. Ik ga een weekendje weg en ze gaat naar mijn ouders, nu toch even met een meer gerust gevoel!
@Babka ja inderdaad mega spannend!
Dikke drol gelegd hier met de prikker!!! Whoop!
Ongelofelijk ook dat die door het gehele lijf is gegaan!
Foto als bewijs zal ik maar achterwege latenâŚ
Wat een opluchting zal dat zijn!
Ohhhh wat fijn! Ik snap dat je daar onwijs over in de stress hebt gezeten.
Gelukkig is het eruit. Wat een opluchting!
Net onze eerste vakantie met hond geboekt.
Bij Landal Twenhaarsveld. Daar hebben ze speciale hondenbungalows met omheinde tuin. Een zwemvijver, hondenparcours en losloopgebied. Het gaat een heel ander soort vakantie worden dan normaal maar toch echt heel veel zin in om samen met de pup weg te gaan.