Mijn hond kent een nieuw “kunstje”. Gisteren hadden we examen en kreeg hij daarvoor snackjes die hij normaal niet krijgt (salami). Ruikt natuurlijk lekker sterk. Ik had het afval daarvan in de prullenbak gegooid. Ik heb zo’n brabantia op pootjes en die druk je open aan de bovenkant. Zie ik hem dus nu al een paar keer die prullenbak openende door met z’n twee pootjes “op” de bovenkant te slaan . Bovenop lag gelukkig alleen verpakkingsmateriaal dus weinig buit maar wel even opletten dus
.
Awhhhhh gelukkig is het goed gekomen
Misschien een tip voor jullie honden. Bij de action hebben ze nu likmatjes
Zo lief! Ik zou willen dat mijn hond er zo lang mee deed, ze heeft een likmat voor haar voer maar ze is alsnog binnen twee minuten klaar
Misschien is het dan een idee om het gruis van het voer (als je hond brokken krijgt) te mengen met een beetje water en het de mat daarna even in de vriezer leggen?
Heb de mat zelf ook in de vriezer gedaan zodat het wat meer vast zit. En omdat het maar een dun laagje is smelt het snel door de warmte van de tong
Klein vraagje waar jullie misschien bij kunnen helpen. Ik heb geen rijbewijs dus afhankelijk van ov en ik wil met m’n dochter en kleine hond ook naar een park ergens in het noorden. Maar omdat ik geen auto heb ben ik bang dat ik dan dat park ook niet af kan om bv boodschappen te doen. Wat ik me van vroeger herinner lag het altijd best afgelegen. Kennen jullie toevallig parken die wel redelijk bij de bewoonde wereld liggen? Andere optie zou misschien nog een Airbnb ergens in een stad zijn waar ik juist wel met ov heen kan. Maar zo’n park leek me nu met hond ook wel eens lekker qua natuur.
Misschien niet wat je zoekt hoor, maar op veel grote vakantieparken zijn best grote campingsupermarkten waar je alles kunt vinden!
Ok dat scheelt zeker. Ik moet ook nog wel even goed onderzoek doen maar ik dacht misschien is hier toevallig iemand die iets weet
Je kan ook boodschappen bestellen bij bijv. AH en het daar laten bezorgen!
Kan Ameland ook? Want bij Qurios Ameland zijn we nu een paar keer geweest met de hond en dat was echt geweldig! Wij waren wel met de auto, maar het eiland is redelijk auto arm en is daar ook zeer geschikt voor. Je loopt zo van het park naar de duinen en het strand met oneindige natuur. En op 10 minuten heb je een centrum met een supermarkt ed. Bij het vakantiepark zelf of direct na de veerboot kan je een fiets huren met een hondenkar of bvb een elektrische bakfiets. Dan ben je helemaal mobiel.
Ohhhhh dat klinkt geweldig
Een half uur is wel erg lang maar die van ons is ook zeker 10 minuten bezig! Het oppervlakkige is snel weg maar de hoekjes kosten meer moeite. Wij gebruiken natvoer daarvoor (vers vlees van Renske). Het is ons redmiddel op de trimtafel.
Wij gebruiken zo’n soepele bakvorm voor wafels. Daar kun je vrij veel in smeren en met name wat droger blikvoer kun je er goed in duwen. Ik let vaak op dat soort vormpjes bij de kringloopwinkel. Ook ijsblokvormpjes en dan liefst met gekke vormen (anders dan blokjes) werken wel. Met brokjes ook tegen schrokken.
Haha ja, zelfde hier hoor. Ze krijgt kvv en dat duw ik echt goed aan, maar 2 min is wel echt de max haha. Ook met andere anti-schrokbakken is ze snel klaar. Maar het is prima zo, het scheelt al veel met voorheen. Toen we net met kvv startten hadden we namelijk nog een gewone voederbak en toen zag ik zo die homp vlees in één keer naar binnen gaan
@Airy-fairy Op jouw aanraden was ik vorige week naar de trimmer/gedragsdeskundige geweest en dat was wel echt een fijne tip! We hadden een ‘wensessie’ en mijn hond vertrouwde het daarbinnen met die behandeltafels voor geen meter dus dat was iets minder, maar de trimmer gaf me wel goede tips mee. We gaan voor nu eerst thuis trainen en kleine stappen maken, zoals het langer vasthouden van haar poot en wennen aan de nageltang etc.
Maar nu mijn vraag (niet specifiek aan jou hoor), heeft iemand tips om het poot geven te trainen? Ze gaf aan dat als mijn hond zit, ik iets in mijn gesloten hand moet houden en als ze het met haar poot probeert te krijgen dat ik haar dan moet belonen. Maar het enige wat mijn hond doet als ze het niet krijgt is liggen (hier hebben we voorheen namelijk heel veel mee getraind haha). Ik beloon haar wel als ze haar poot optilt maar volgens mij legt ze de link niet helemaal.
Hm, in mijn gebouw hebben mensen een briefje opgehangen dat ze overlast ervaren van een hond die dag en nacht blaft. Nu was mijn hond de afgelopen dagen flink aan het blaffen om van alles: aandacht, eten, op een vogel die voorbij vliegt, op andere honden die hij hoorde blaffen. Maar ik weet toch niet of ze ons nu bedoelen. Maar ja er zijn maar twee honden in dit gebouw dus het moet haast wel. In de straat zitten wel twee honden dag en nacht buiten te blaffen maar ja die mensen zullen het verschil wel horen tussen wat van binnen of buiten komt.
Doorgaans blaft hij “normaal” en savonds en snachts sowieso nooit. Ik weet niet van wie het briefje afkomstig is dus heb er nu mijn telefoonnummer maar bijgezet zodat ze contact kunnen opnemen. Maar ik zit er toch mee.
Mijn hond zit middenin een flinke puberfase en ik weet dat dit gedrag erbij hoort en probeer hem zo goed mogelijk te begeleiden maar ja soms doet hij gewoon dingen. Zoals even flink van zich laten horen als hij het er niet mee eens is. Weet niet zo goed hoe ik daar dan niet krampachtig mee om moet gaan.
Toevallig heb ik laatst ook een briefje bij flatgenoten door de deur gedaan omdat we overlast ervaren van hun hond. Als ze weg zijn blaft en huilt hij zo hard dat we twee etages erboven met oordoppen in moeten zitten. Naast vervelend voor ons en onze hond, ook zielig voor de hond in kwestie. Waarschijnlijk hebben ze geen camera dus zijnze er niet van op de hoogte dat hun hond zo gestresst is. Toen kregen we een briefje terug dat ze er beter op gaan letten. Sindsdien is het gelukkig ook rustiger.
Kortom, ik kan mij voorstellen dat het vervelend is als het mogelijk om jouw hond gaat, maar misschien bedoelen ze het helemaal niet zo boos.
Oh ik denk ook niet perse dat zij het boos bedoelen en vind het ook super vervelend als mensen overlast ervaren door hem! Omdat hij verlatingsangst heeft is hij nooit alleen thuis dus daarom weet ik (gelukkig) hoeveel hij blaft. En zelf vind ik blaffen ook vervelend dus ik probeer er al zo goed mogelijk mee om te gaan.
Maar vraag me voor mezelf gewoon af hoe ik nu niet krampachtig bij elke blaf “Hond nee” moet doen haha niet perse hoe ik met de buren om moet gaan want hen ga ik sowieso even laten weten dat als de overlast van ons is, ik probeer er nog meer op te letten.
Tegelijkertijd weet ik niet zo goed wat te doen want zóveel blaft hij nu ook weer niet. De laatste week wat meer in z’n “ik ben het overal mee oneens” fase. Maar verder gewoon normaal hondengedrag eigenlijk.
Met ‘poot’ legde ik inderdaad iets in mijn gesloten vuist maar daar begreep hij ook niks van haha. Bleef hij heel braaf zitten en wachten. Toen heb ik zelf zijn poot begeleid naar mijn hand en toen de hand geopend. Na 2x snapte hij dat wel en toen ging het meteen goed.
Ik heb poot aangeleerd door de poot vast te pakken, en ‘poot/pootje’ te zeggen en dan lekkers te geven. Automatisch schud ik beetje het pootje alsof je een handdruk geeft.
Maar pakken en zeggen moet je herhalen en ging vrij snel. Daarna soms nog aanwijzen of aan tikken was voldoende.
Bij onze vorige hond ook zo gedaan.
Met wat lekkers in de hand krijg ik de snuit ipv poot.
Nu krijg gevraagd en ongevraagd de poot. Vooral als ik wat eet.
Haha, zo werkt het hier ook