Hondentopic (Deel 1)

Bedankt voor de tips! Ik dacht dat het not done was om het zo te trainen - want de hond moet ‘zelf nadenken’ - maar blijkbaar zijn er meer die er niet komen met zelf nadenken :rofl:

2 likes

Nooit bij nagedacht van gehoord dat het kot done was.
Ik denk, hij leert pas woorden als hij weet wat ik bedoel.
Als iemand tegen mij in vreemde taal iets zegt zonder aan te wijzen oid zou ik het ook niet weten.

Plat liggen en op zij rollen heb ik ook zo geleerd.
Plat ging wel met koekje naar beneden. Maar dan op zijn zij zag je echt de vraagtekens op zijn hoofd. Draaide hem 1 of 2 keer en hij snapte het daarna. Soms beetje helpen.

4 likes

Niet doen. Zodra je hond het leert, gaat hij bij elke stoute situatie zijn poot geven :stuck_out_tongue: /grapje

Ik ben mijn hond aan het leren om mijn sokken in de sokkenwasmand te gooien. Vandaag legde hij ze eindelijk voor de wasmand neer. Morgen maar weer verder met oefenen.
En OMG hij is pas 5 maanden en nu al net zo groot als mijn vorige hond :frowning:

3 likes

Mijn hond is echt een blij ei & een levensgenieter. Kan echt een uur door het gras heen springen en rennen, echt aandoenlijk vind ik dat. Word daar zelf ook altijd zo vrolijk van, zeker nu met dat zonnetje er nog bij.

(dat ie de helft van de tijd in smerige sloten springt, dat vergeten we maar even & dat ik wekelijks zo’n 5 tennisballen verlies omdat apporteren 50/50 maar werkt)

16 likes

Haha kijk 'm springen! Zo leuk. En wat een ruimte om lekker te rennen daar <3

1 like

We gaan in juli met onze peuter en labrador met de auto op vakantie naar Frankrijk. We hebben een sta caravan gehuurd op een camping waar hij lekker mee mag. Maar nog nooit zo ver gereden met hem of in het buitenland geweest. Zijn er nog tips of dingen waar we rekening mee moeten houden?

Zoek tussenstops waar picknicktafeltjes of iets dergelijks zijn. Meestal heb je daar wat gras en bomen zodat de hond ook even de benen kan strekken en een plaspauze houden.

En neem een flesje water en een bakje mee om uit te kunnen drinken.

1 like

Wij doen dan een lekkere (donut)mand op de achterbank en een lievelingsknuffel. En dit zal je ook wel voor je kind hebben maar van die zonneschermpjes op je raam plakken!! En wat snacks/kleine snoepjes.

2 likes

Drinken en bakje mee en boven aan in pakken zodat je er makkelijk bij kunt.
Wat te eten, snacks, poepzakjes.
Ik weet niet of hij moet overgeven als hij net heeft gegeten en dan weer gaat rijden, anders kleinere porties geven.
Zijn paspoort voor de zekerheid mee.
Heeft ie alle entingen gehad? Ben er zelf nooit op gecontroleerd maar vond zelf wel fijn idee dat hij ze heeft gehad (rabiës iig).
Bij de caravan, let op de temperatuur als je weggaat en hij niet mee kan/gaat of is er airco?
Plek om te slapen (kussen, mand) voor hem en eigen handoek en een tekentang. Niet teveel speelgoed.
Ik had vaak ook nog lange lijn mee zodat ie beetje rond kon lopen, terwijl die vast zat daar als tuin niet afgezet was.

Toen m’n hond echt nog blote/haarloze puppy buik had smeerde ik die ook in met onze zonnebrandcreme, want hij is van het zonnen en was bang dat ie verbrandde.

Genoeg eten van eigen merk als die gevoelige maag heeft en niet standaard eten eet.

1 like

Heeft je hond al een rabiësvaccinatie gekregen? Want dat is volgens mij verplicht als je naar het buitenland gaat.
En wat ik zelf wel chill vindt op vakantie is zo’n pin om in het gras te steken zodat je overal je hond kan vastleggen. En een opvouwbaar drinkbakje, kan je makkelijk overal mee naartoe nemen.

2 likes

Ik pas op de hond bij mijn ouders. Hij is bijna 13 jaar nu. Echt oude man aan het worden. Maar pfff met het uitlaten, er zit geen stop op die hond joh. Ik ben zelf nu 30 weken zwanger, dus bedoeling was rustig aan doen. Nou in de ochtend 1,5 uur weggeweest uiteindelijk. Heeft hij echt een plan voor ogen en zielig doen als ik niet de kant op ga die hij wil.

Zie hier een boze man die het ook niet kon waarderen toen ik even wilde zitten:

Nu net met middag rondje heel stuk gelopen. Weer irritatie omdat ik niet de kant op ga die hij wilde. Hoe hij me dan aankijkt… Waren we na ruim een half uur bijna in de buurt van huis (door het park etc gelopen) kwamen we langs een andere ingang van het park, waar hij zo weer in wil! Sta je daar een discussie te voeren met een hond van 30kg die vol in de ankers gaat.

Je merkt wel wie de baas is hé :sweat_smile:

24 likes

Haha, hij kijkt ook echt zo verveeld.
Als ze niet willen zijn het net betonblokken.
Hij is wel fit voor zo’n oudje!

Wat een leukerd! ‘Ik doe toch wel wat ik wil’

Ik wist dat mijn hond slecht tegen de warmte kon (en ook slecht tegen kou :thumbsup:), maar ze zakte net ineens door haar achterpoten toen ze even had gerend. Met wat koude natte handdoeken was ze wel weer snel de oude gelukkig, maar was echt even schrikken. Ik ga nu 100x voorzichtiger zijn, ook als de temperaturen voor mij wel mee lijken te vallen.

1 like

Kennen jullie de Aussie Secret en haar baasje Mary?

Secret is overleden :sob:pff ik kan er gewoon niet van slapen. Kan er niet over uit hoe een geweldig team zij waren en hoe ongelooflijk veel verdriet Mary hiervan moet hebben.

2 likes

Mijn hondje is deze week naar een dierenhotel. En je kunt duidelijk zien dat ze een waterhond is.

Lange tong:

14 likes

Hebben jullie nog tips voor de warmte qua wandelen? Ik neem extra water mee tijdens de wandeling, rust onderweg met hem in het koele gras etc. Maar vroeg me af of jullie nog goede tips hebben om het zo comfy mogelijk te maken? Ik vind het vooral lastig omdat we soms zo aan een bepaalde tijd gebonden zijn en het dan echt even niet anders kan om op dat moment te gaan.

Edit: En ik heb dus wel écht een hele actieve hond trouwens. Dat is ook nog wel een vermelding waard.

1 like

Als het kan vooral ‘s ochtendsvroeg en ‘s avonds, wanneer het wat afgekoeld is, de stevige wandelingen doen. Verder niet in de volle zon lopen. Probeer om niet op stoepen of asfalt te lopen, maar vooral op aarde en gras.

1 like

Inderdaad alleen in de vroege ochtend en late avond wandelen. Even bij water spelen om wat af te koelen ook. In de middag is het hup voor op het gras en plasje doen en weer naar binnen.

Verder doe ik dan veel puzzels geven, al wel dan niet in de vriezer gelegd voor wat extra uitdaging. Ijsklontjes met een koekje erin zijn ook altijd leuk. Of flesje water vullen met wat brokjes en amuseer je maar. Met mind games maak ik mijn border vermoeider dan met wandelen.

9 likes

Ik doe de grote rondes in de ochtend, dus iets eerder m’n wekker zetten. Verder laat ik hem bij de korte rondes overdag heel veel snuffelen, dat is vermoeiender voor ze dan veel meters lopen.

Op dagen waarop we minder wandelen geven we hem binnen meer uitdaging. Dus zijn eten in een kong wobbler, gewone kong, snuffelmat of likmat. En tussendoor wat snoepjes verstoppen voor een snuffelsessie of wat commando’s oefenen.

2 likes