Hondentopic (Deel 1)

Ik verstop zijn brokjes zodat hij ze moet zoeken, leer m trucjes en inderdaad touwtrekken haha. Dit combineer ik dan met “leave it” en “drop it” zodat het behalve touwtrekken ook een trainingsmomentje is. Ik gooi bij ons op de gang wel met een bal, daar ligt namelijk tapijt haha! Ik weet niet hoe oud je hond is maar je zou kunnen kijken naar andere “hersenwerkjes”, dat vinden ze vaak toch wel leuk om te doen.

Ik kom ook even niet verder dan een trektouw en een bal.

1 like

Ik doe met mijn oppashond brokjes verstoppen die ze moet zoeken en touwtrekken. Vind ik zelf ook niet zo leuk maar zij vind het geweldig dus voor een paar minuten vind ik het niet zo heel erg, maar ik ga niet eindeloos door. Soms doen we even trainingsoefeningen.

Thanks allemaal! Brokjes creatief verstoppen is inderdaad wel een goede.

Bedenk me nu dat ze ook nog een kong wobbler heeft, niet echt samen spelen maar die kan ik ook wel weer eens tevoorschijn toveren!

Ik heb echt precies dezelfde ervaring met George en zijn voer :blush:
Inderdaad mooie glanzende vacht, goede ontlasting. Helemaal top! Overstappen op KVV is echt een goede keuze geweest. Had het veel eerder moeten doen!

1 like

Oooo knappe Moos! :heart_eyes:
George is ook af en toe nog steeds zo’n draak hoor.
Hij bijt dan niet zo erg, maar wel springen en aandacht zoeken van ieeeedereen.
We kunnen hem ook echt niet langer als een half uur meenemen naar bv mn ouders want hij breekt gewoon het huis af in zn enthousiasme.

En dan heb ik het nog niet eens over met andere honden :joy: man man man ik moet gewoon soms 15 min stil staan als een andere hond aan de overkant van de straat loopt omdat meneer heeelemaal leip wordt. Geen oog voor snoepjes/spelletjes/mij. Gewoon 100% focus op de andere hond.

Noujaaaaa verder is het een snoepie, dus het is het nog steeds waard, haha.

Hahaha nu al heel herkenbaar.
Ah George is volgens mij ook zo’n lieverd. Ik volg graag zijn stories haha.

Hoe oud is George nu?

Haha ja hij is thuis wel echt heeel lief! Hij komt dan ook echt knuffelen als je op de bank zit. Altijd een natte neus in mn knieholte :joy:.

George is van November, dus nu 8 maanden.
En Moos? 2/3 maandjes jonger toch?

Mijn hond die bij mijn ouders woont en dus eigenlijk meer hun hond is, is zo dik :flushed: mijn ouders gaan op vakantie volgende week en ik wil echt doggy bootcamp gaan doen met hem

2 likes

Ah zoo lief! Ik wil ook graag met Moos knuffelen op de bank. Ze mag nog niet op de bank van ons omdat het niet goed is voor d’r pootjes, maar als ze groter is wel. En ze weet al sinds dag één dat ze niet op de bank mag en heeft ze daarna ook nooit meer geprobeerd, tot een week geleden. Sindsdien springt ze non stop op de bank, heel irritant.

Aah 8 maanden al. Moos is bijna 5 maanden.

1 like

Zeker een stoere kop zeg! Wat een knapperd!

1 like

Ahhh ookal zo’n knapperd! Met een grijze sik, haha zo lief! Hoe heet ie?

1 like

Dit is echt George zijn standaard houding op de bank. Altijd met zn snoet op het groene kussentje. Het liefst ligt ie de hele dag zo.

10 likes

Seb!

1 like

Inderdaad minder stoer, maar wel megalief haha.

Oooo die oogjes :heart_eyes: zo lief.
Alle labradors zijn wel een beetje sulletjes hoor haha.

Niet teveel in een keer doen hoor. Als hij echt overgewicht heeft zijn z’n gewrichten al best zwaar belast en daar moet je echt mee oppassen. Zeker vanwege het formaat van jouw hond! Hij houdt van water toch? Als het een beetje lekker weer is zou ik vooral gaan zwemmen met hem.

1 like

Je kan ook zo’n muffinbakvorm gebruiken, daar snoepjes in leggen en dan ballen erbovenop leggen. Er is ook een facebookgroep waar heel veel voorbeelden op staan!

1 like

Hier is de link voor meer ideeën: https://www.facebook.com/Hersenwerkvoorhonden/
Ik ben zelf ook totaal niet creatief daarin hoor haha, thank god for internet.

1 like

ik doe mijn hond altijd in de gang. Dan leg ik koekjes neer op ooghoogte voor hem en haal hem uit de gang, maar hij is nog dom genoeg om er gewoon straal langsheen te lopen hahaha.
De eerste keer heb ik hem uit de gang gelaten en onder het commando ‘‘zoek’’ de eerste koekjes aangewezen, toen had hij het vlug door!

1 like