Oh wow dat klinkt wel echt heel krom, wat stom eigenlijk! Alsof je toch geen verzekering afsluit als hij of zij niks 'mankeert '.
Maar dat is iets om ook mee te laten wegen, dankjewel!
Het is naar in dit geval, maar niemand wil een brandend huis verzekeren⊠anders zou iedereen met een dier met een chronische diagnose natuurlijk een verzekering afsluiten.
Ik zou eens bij een dierenarts informeren over wat je zou kunnen verwachten met de huidige vorm van HD. Naast de medische kosten, is het hebben van een hondje met pijn bij het bewegen natuurlijk ook gewoon heel verdrietig. Dus als ie er zeker nog last van gaat krijgen, dan zou ik wel twijfelen.
Wat goed dat hij er zo van opknapt!
Alleen rot natuurlijk dat het niet goed gaat om het pilletje te geven. Honden hebben een hele goede geur dus merken het meestal wel als het ergens in zit⊠Ik heb uit mijn lessen als tip gekregen dat je medicatie beter niet in voer verstopt, omdat ze dan een afkeer kunnen krijgen van dat voer en ook dat niet meer eten dan.
Het lukt niet om de bek open te doen en het pilletje in zijn keelgat te âduwenâ?
Wat @Oma zegt , vind ik ook wel goede manier om te proberen!
Het is een mixje, hij komt uit het buitenland. Hij is 2 jaar dus nog super jong en best rustig.
Na ik er een nachtje over geslapen heb denk ik dat ik het risico toch niet durf te nemen, ik vind het denk ik veel te pijnlijk om te zien dat hij pijn heeft, daarbij zullen de bijkomende kosten ook niet mals zijn. Natuurlijk kan elke hond ziek worden en extra geld kosten, maar bij dit schatje weet je eigenlijk al dat de kans groot is en de verzekering dekt het dus niet.
Ik zoek vrolijk verder!
Mijn hond kreeg op haar 6/7e ofzo ook extreme jeuk en bulten en die heeft inderdaad eerst prednison gehad, werkte wel tegen de jeuk maar ze kreeg een hele dunne huid en dronk heel veel, vervolgens een alvleesklierontsteking gehad waardoor ze bijna dood was, toen overgegaan op apoquel en dat nog een hele tijd (1-2 jaar) geslikt. Helaas nu al bijna een jaar geleden overleden door waarschijnlijk nierfalen, kan nog gevolg zijn misschien van de prednison maar apoquel en de gevolgen op lange termijn ervan zijn ook nog niet heel bekend dus wie weet heeft dat er ook mee te maken gehad.
Maarja die enorme jeuk is al helemaal geen manier van leven
Bij mijn verzekering wachten ze eerst 30 dagen om deze reden. Vaak kunnen pupjes binnen die periode ziek worden en daar hebben ze natuurlijk geen zin in.
Ohhhhh <3 Ik heb ook een zwarte lab Hoe gaat het met Moos?
Late reactie, ben aan het bijlezen, maar wij geven onze labrador ook KVV. Nu een jaar of 5 al en hij doet het er super op! Zijn vacht glimt als een malle en hij heeft geen last meer van zijn darmen (eerder vaak diarree op brokken). Ik ben me destijds gaan verdiepen in de ingredienten van brokken en schrok er echt van. Heel veel zout, suiker, conserveringsmiddelen en weinig vlees(extract). Onze hond poept ook veel minder sinds hij KVV eet, doordat bijna alles verteerd wordt (weinig loze vulmiddelen die uitgepoept worden zoals bij brokken).
We mixen vaak merken, afhankelijk van waar we in de buurt zijn om te kopen. Wel zorg ik dat hij veel variatie heeft in diersoorten. Dus naast rund en kip ook vis, konijn, paard, geit etc. Kivo is een merk dat goed betaalbaar is en goede kwaliteit heeft, maar er zijn zelfs merken die voor 2,50 per kilo kvv hebben. Is een beetje afhankelijk van de dierenzaak die je treft, want er zijn ook voldoende merken die 4 euro per kilo kosten.
Mocht je nog wat willen weten hoor ik het wel!
Ah leuk! Hoe oud is jouw lab?
Met Moos gaat het heel goed. Super eigenwijs natuurlijk en helaas nog steeds bijterig, maar ook erg lief en ze leert goed. Leuk dat je het vraagt!
De mijne is al 6! Hij krijgt al een grijze sik en is binnen en op locaties heerlijk rustig, maar eenmaal buiten nog steeds zo dol als een pup
Herken het hoor, ik vond de eerste anderhalf jaar echt best wel pittig qua opvoeden. Maar nu hebben we een hond die overal mee naar toe kan en echt mijn grote vriend is, dus hou vol!
Ah dat klinkt echt ideaal. Leuk! Heb je een foto? Ja ik vind het wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die het geen makkelijke tijd vindt.
Dit is Moos nu. Je zou bijna niet geloven dat ze af en toe een ongelooflijke draak is.
Awh wat een schatje!
Aan alle hondenbezitters: welke spelletjes doen jullie binnenshuis met je hond? De mijne komt vaak met een bal aan, maar dat vind ik niks vanwege een gladde vloer. Ze vindt trekspelletjes met een touw ook leuk, maar dat vind ik zelf dan weer niet zo leuk om te doen haha.
Ik verstop zijn brokjes zodat hij ze moet zoeken, leer m trucjes en inderdaad touwtrekken haha. Dit combineer ik dan met âleave itâ en âdrop itâ zodat het behalve touwtrekken ook een trainingsmomentje is. Ik gooi bij ons op de gang wel met een bal, daar ligt namelijk tapijt haha! Ik weet niet hoe oud je hond is maar je zou kunnen kijken naar andere âhersenwerkjesâ, dat vinden ze vaak toch wel leuk om te doen.
Ik kom ook even niet verder dan een trektouw en een bal.
Ik doe met mijn oppashond brokjes verstoppen die ze moet zoeken en touwtrekken. Vind ik zelf ook niet zo leuk maar zij vind het geweldig dus voor een paar minuten vind ik het niet zo heel erg, maar ik ga niet eindeloos door. Soms doen we even trainingsoefeningen.
Thanks allemaal! Brokjes creatief verstoppen is inderdaad wel een goede.
Bedenk me nu dat ze ook nog een kong wobbler heeft, niet echt samen spelen maar die kan ik ook wel weer eens tevoorschijn toveren!
Ik heb echt precies dezelfde ervaring met George en zijn voer
Inderdaad mooie glanzende vacht, goede ontlasting. Helemaal top! Overstappen op KVV is echt een goede keuze geweest. Had het veel eerder moeten doen!
Oooo knappe Moos!
George is ook af en toe nog steeds zoân draak hoor.
Hij bijt dan niet zo erg, maar wel springen en aandacht zoeken van ieeeedereen.
We kunnen hem ook echt niet langer als een half uur meenemen naar bv mn ouders want hij breekt gewoon het huis af in zn enthousiasme.
En dan heb ik het nog niet eens over met andere honden man man man ik moet gewoon soms 15 min stil staan als een andere hond aan de overkant van de straat loopt omdat meneer heeelemaal leip wordt. Geen oog voor snoepjes/spelletjes/mij. Gewoon 100% focus op de andere hond.
Noujaaaaa verder is het een snoepie, dus het is het nog steeds waard, haha.
Hahaha nu al heel herkenbaar.
Ah George is volgens mij ook zoân lieverd. Ik volg graag zijn stories haha.
Hoe oud is George nu?
Haha ja hij is thuis wel echt heeel lief! Hij komt dan ook echt knuffelen als je op de bank zit. Altijd een natte neus in mn knieholte .
George is van November, dus nu 8 maanden.
En Moos? 2/3 maandjes jonger toch?