Hondentopic (Deel 1)

Ik doe wel eens balletje balletje met mijn hond. Ze snapt er niet veel van en heeft nu onderhand een gokverslaving.

7 likes

Die hondenpuzzels zijn hier ook te makkelijk, kon het wel 10x achter elkaar vullen maar het hielp geen drol. :joy: onze speurneus vind snoepjes in de woonkamer zoeken veel leuker en daar is ie ook langer mee bezig. En de kong is echt een uitkomst! Zeker met warm weer, dan kan het ook in de vriezer met yoghurt ofzo.

@Schaakmat dit ga ik heeeel snel uitproberen hahaha.

1 like

Vroeg en laat wandelen. Hij heeft ook een zwembadje en dan doen drijvende bakjes/ schaaltjes met koekjes die hij eruit moet halen. Of koekjes verstoppen in huis/tuin die hij moet zoeken. Gewoon van die kleine training koekjes.

Nu is die fanatiek op een soort bot aan het kauwen. Het is bot van renske, chhurpi Himalayan cheese bone, heet het. splinter niet en kan helemaal op en doet er best lang mee.

1 like

Ooh die yakbotten zijn hier af en toe ook populair! Het enige nadeel vind ik dat hij met z’n tanden zo gaat schaven eraan dat ik gewoon geraspte kaas terugvind. Can’t be the only one. :sweat_smile:

2 likes

Oh dat heb ik nog niet teruggevonden. Maar die van mij eet elk kruimeltje altijd op.
Ik vind het fijne botjes.

Aan mijn vorige hond gaven we weleens van die geperste huid dingen maar die werden zo taai en plakkerig. 1x stikte die er bijna in en moesten we echt een stuk uit zijn keel trekken. Daarna nooit meer gegeven.

Ik heb een boneguard gekocht voor mijn hond omdat hij al meerdere keren bijna is gestikt in zijn botjes. We boren gaatjes in zijn botjes en dan kan je ze er in steken. Je hebt ook kant en klare botten met een gaatje speciaal voor dat merk, maar die vind ie niet zo boeiend en het is een kleine moeite. Misschien een tip! Boneguard Chew Snack Holder | Hond | Bestel

3 likes

Dat ken ik helemaal niet. Zie er wel handig uit.
Mijn hond nu vind die botten niet zo interessant. Hij had er 1 kado gekregen maar moest niks van hebben.

Van die gevulde botten wel, maar die stinken zo.

1 like

Ik hoorde dat van die geperste huiddingen bij de gemiddelde dierenwinkel ook van slechte kwaliteit zijn, is blijkbaar een soort restproduct van leerfabrieken waar met chemicaliĆ«n de lagen huid worden losgemaakt van elkaar oid. Is wel info van de natuurlijke dierenwinkel waar ik altijd kom, dus weet niet zeker of het echt zo slecht is (ze is vast niet helemaal objectief haha) maar ben zelf ook niet zo’n fan van die taaie witte dingen.

Ik ga zelf altijd voor de kauwsnacks die het meest stinken, die vindt mijn hond helaas het lekkerst :joy:
@Okapi Als je nog eens nieuwe snacks voor je hond zoekt: ik raad Big Dog in Kralingen aan.

2 likes

Leuke tips! Bedankt allemaal, ga ze zeker gebruiken. Heb bij de dierenwinkel net een Kong gehaald en dat is wel een succes alvast. En een licki mat omdat iemand hier noemde dat dat de redding was tijdens trimmen en dat was ook iets waar ik tegenaan liep dus ik hoop dat dat hier ook een succes zal zijn!

Morgen gaan we een weekje op vakantie en ik heb zo onderhand meer bagage voor de hond bij dan voor mezelf :joy:.

6 likes

Haha herkenbaar dat van op vakantie gaan. Een paar weken geleden alleen al zeker een half uur onderhandeld welke snacks ik mee mocht nemen voor de hond. Ik wilde keuze hebben en het liefst alles meenemen maar we gingen naar een land waar er risico was dat de douane in zou nemen bij terugkomst.

1 like

ik heb dit al een keer gezegd in dit topic haha, maar ik ben erg fan van https://durksdogsnacks.nl/ voor (kauw)snacks voor mijn hond!

1 like

Overigens dat puzzels te makkelijk lijken wil niet zeggen dat het altijd saai is voor ze. Het is ook een succes ervaring voor ze, waar ze zelfvertrouwen van krijgen.

En natuurlijk zijn er vele soorten puzzels op de markt met verschil in levels. Mijn gedragstherapeute heedt een soort speelotheek voor honden, zo heb ik kunnen ontdekken welke puzzels het leukst zijn voor Nova. En soms leen ik wat om weer eens wat af te wisselen.

Zo ziet Nova dr kast momenteel uit… Jup, verwend nest!

11 likes

Dat zeg ik ook niet. Alleen dat het voor hem niet voldoende uitdaging was. Onze hond heeft ook veel energie en heeft mentale stimulatie nodig om hem blij te houden. In een hoekje neerstorten is wel weer het andere uiterste.

Edit; God net of ik over een kind praat. :joy:

2 likes

Nou zijn ze toch ook! :crazy_face:

1 like

Ja niet per definitie denk ik dan voor alle honden. We doen ook heus wel makkelijke en leuke spelletjes maar als ik minder kan wandelen en mijn furbaby blij wil houden dan moet ik meer bieden dan een hondenpuzzel.

Ik ben echt zo dol op de hond van mijn ouders (en zij gelukkig ook op mij). Als ik er ben is ze echt mijn schaduw, nu ligt ze ook lekker tegen me aan genesteld :smiling_face_with_three_hearts:

Nu merkte ik net ineens tijdens het pootjes poetsen* dat haar voetkussentjes aan haar twee voorpoten heel droog/gebarsten zijn. Ik vermoed dat dat komt omdat ze wel eens op haar pootjes zit te kauwen, en dat het speeksel ze uitdroogt. De dierenarts zei dat het kauwen gewoon een beetje met verveling te maken heeft (haar bloedwaarden waren perfect en ze is overall heel gezond, dus gelukkig lijkt het geen uiting van lichamelijke problematieken te zijn), maar ze krijgt eigenlijk heel veel beweging/uitdaging dus we snappen niet waarom ze dat dan nog doet (ze is wel pas 1, dus ze is ook nog jong en kauwt ook graag op onze handen bijvoorbeeld haha). Mijn vraag is nu; iemand misschien tips om dat kauwen te laten stoppen? En ik zoek ook een fijne, veilige creme om haar droge voetkussentjes nu mee in te vetten, in de hoop dat de huid zich dan herstelt.

*Mijn ouders wonen in een bosrijk/landelijk gebied, en ze is dus heel vaak buiten met mijn ouders. Nu met dit weer worden haar poten natuurlijk al snel nat, dus als we binnenkomen zeggen we tegen haar; ā€˜pootjes poetsen?’ en dan gaat ze helemaal klaarliggen/zitten en dat is zo schattig :pleading_face: we deppen haar pootjes dan gewoon droog en halen zand/modder weg.

Nee ik koop meestal van runderkophuid dingen en maak er dan een gat in. Die dingen stinken ook enorm. Moet altijd een geurkaars aan als ik zo’n ding geef :sweat_smile: Mijn hond is ook heel kieskeurig qua botjes dus het moet maar…

1 like

Wat een handig ding! Ga die ook maar kopen want vind botjes echt heel eng om te geven.

Gisteren hebben we puppy meeting gehad met een aantal broertjes/zusjes en de mama en oma. Was zo leuk, ze hebben allemaal gezwommen en waren niet naar huis te krijgen.

20 likes

Wat schattig. Herkennen ze elkaar ook?

Vind het lastig te zeggen. De fokker dacht van wel. Hoe dan ook was het echt geweldig om te zien hoe ze samen gespeeld en gezwommen hebben. Mijn hond houd van water maar echt zwemmen heeft hij nog nooit eerder gedaan tot gisteren. Op het laatst zaten alle honden weer vast aan de riem maar die van ons wilde het water niet meer uit. Hebben er een kwartier gestaan en geroepen langs de kant maar hij dacht bekijk het maar. En uiteindelijk zei ik : ETEN! En toen kwam hij eindelijk eruit :joy: eigenwijze drol

Een tijdje terug heb ik hier tips gevraagd omdat hij niet naar huis wilde wandelen. Heb daarna nog een filmpje gemaakt en de instructeur op de cursus laten zien en we moesten gewoon wat strenger zijn want hij was ons uit aan het proberen. Nu loopt hij weer goed mee

4 likes