Hondentopic (Deel 1)

Ja ik heb dat setje ook @Bailey ! Super leuk is het. Veel plezier ermee samen! Het springen door dat ronde ding vind mij hond fantastisch!

Ik wil ook voor agility gaan kijken na de zomer, we doen nu wel al hoopers. Ook leuk maar niet zo gevarieerd.

Momenteel doen we ook een trucjes cursus, zo leuk! Ze kan al dramatisch dood gaan als ik van mijn vingers en pistool maak, heel lief zwaaien en zich enorm schamen. De buiging vertikt ze alleen!

In de zomer geeft mijn hondenclub een doggy dance cursus, dus die gaan we ook maar volgen als zomer activiteit. En ik ga 2x een workshop suppen doen met d’r Vorig jaar ook gedaan en dat was zo leuk! We maken er een gezellige zomer van…

En heerlijk al die honden snoetjes! :heart:

17 likes

Ja ik kan echt niet meer zonder hem!

2 likes

Met het hondje “op vakantie” in Zuid-Limburg. Heeft lekker gespeeld in de Geul bij Valkenburg, zwemmen doet ze nog steeds niet. :smiling_face_with_tear:

Zijn nu terrasjes enzo aan het oefenen, valt niet tegen, wordt vooral spannend als er andere hondjes in de buurt zitten. Gelukkig blaft ze nooit.

25 likes

Oh :pleading_face: dat lijkt me echt fantastisch.

1 like

Haha zo leuk dat je het over haar hebt gehad, en leuk om te horen want ze was daar nooit echt op haar opperbest (nogal nerveus altijd, heb ooit ook een sessie groepslessen gedaan en toen heeft ‘onze’ instructrice het dus na een paar weken moeten overnemen, omdat mijn hond elke week weer bang was voor de mannelijke instructeur en dus stokstijf bleef staan tijdens zijn lessen haha).

@Vaiana Mijn hond draait ook áltijd haar hoofd weg als ik mijn telefoon tevoorschijn haal om een foto te maken. Super zielig trouwens dat je hond na een maand alweer is weggedaan door de eerste eigenaar, echt niet oké. Gelukkig heeft 'ie nu wel een fijn huisje bij een echte golden retriever-liefhebber!

@buffel Leuk! Als je ooit vragen hebt over adoptie, stel ze gerust. Ik heb nu bijna twee jaar mijn eerste hond, ook geadopteerd uit het asiel (in Nederland).

4 likes

Doe je dat suppen bij de Loosdrechtse plassen? Dat lijkt me ook echt fantastisch! Ik kan niet goed inschatten hoe mijn hond het zou vinden want hij houdt wel van water en zwemmen maar kan ook voor gekke dingen wel bang zijn. En hij haat bijvoorbeeld om in de fietsmand te zitten :sweat_smile:

Nee, woon in Zuid Limburg… Dus dat is een beetje ver weg… Haha…

We hebben eerst droog geoefend, wennen aan de plank en er op zitten… Daarna aan de kant er op gaan zitten, wiebelt natuurlijk en toen dat goed ging een rondje peddelen… (ze wou absoluut niet zitten! Stoere chick!)

15 likes

Mijn hond kan tijdens het wandelen soms zo abrupt stil gaan staan. Dan breek ik echt half mijn nek joh :joy:

1 like

Ik ga volgende week op puppy kraamvisite :smiling_face_with_three_hearts:, en wil een cadeautje meenemen. Iemand een een tip voor een leuk speeltje of een ander leuk cadeautje?

1 like

Voerbal en likmat van de action zijn altijd leuk!

1 like

Iets waar ze de scherpe tandjes in kunnen zetten! Puppy kong is altijd goed maar elk kauwspeeltje is gewenst denk ik.

Edit; likmat is inderdaad een grote hit bij ons. Wij gebruikten het tijdens training op de trimtafel. Maar is altijd een fijn middel om ze even af te leiden en bezig te houden.

1 like

Ai, dat is echt heel irritant. Onze hond is 15 (ook nog in prima conditie, beetje langzaam soms) en heeft dit eens in de zoveel tijd. Wij kunnen er tot nu toe nog geen touw aan vast knopen waarom? Want hij gaat meerdere keren per dag naar buiten. Hij kan het heel goed aangeven, wanneer hij moet. Maar hij doet dit ook altijd in de chillstand. Wij zijn niet perse van plan om er iets mee te doen, hij doet het verder prima. Geen advies dus, wel herkenning.

2 likes

Dat is met dieren altijd het gevaar. Ik zou bij gedrag wat echt anders is dan normaal toch even dierenarts raadplegen. Dan is er misschien iets mee te doen en kun je ontwikkelingen ook beter volgen.

Edit: @Koda

3 likes

26 likes

Ahh mijn hond heeft het nu al zo warm dat hij weinig eetlust heeft en de hele dag het koelste plekje van het huis opzoekt. Zo’n contrast met zijn normale energie, wanneer hij de hele dag door speelt. Zo zielig want het wordt alleen nog maar warmer de komende dagen :pleading_face:. Zou zo graag de warmte wat verlichten maar ja helaas moeten we het uitzitten.

1 like

Zielig hè! Mijn hond vind het ook vreselijk. Heeft ook een hele dikke langharige vacht dus is hier niet voor gemaakt. Hij is echt een met zijn koelmat.

4 likes

Aah zielig, ik kijk wat dat betreft ook echt op tegen de komende twee dagen omdat het ‘s avonds dan ook nog zo warm is en een lekkere wandeling er misschien ook nog niet in zit. Mijn hond vindt de koelmat helaas niet comfortabel genoeg, dus ik hou haar koel met de ventilator de hele dag in haar buurt en af en toe een vochtig (geen ijskoude!) doek tussen haar benen of rond haar nek/kop. Verder maak ik ijsjes voor haar, doen we spelletjes binnen, alles om haar maar een beetje bezig te houden en moe te maken :’)

3 likes

Ah ja hier ook een dikke, langharige vacht. Helaas houdt de mijne ook niet van de koelmat @Sax. Maar die ventilator is nog wel een goed idee. Ik heb er zo een waar je ijsblokken ik kan doen voor koude lucht dus die ga ik eens tevoorschijn halen.

En die wandelingen missen we hier ook! Het is hier rond 1900u nog steeds 28 graden vandaag dus ik heb zijn kong en snuffelmat alvast tevoorschijn gehaald.

2 likes

Die van mij moet ik echt binnenhouden want gaat rustig in de zon liggen. Ookal hijgt ie zich kapot. Stuur hem dan altijd weer naar binnen. Binnen gaat ie weer in de zon liggen maar is toch koeler.

4 likes

Misschien een tip om een handdoek of hoeslaken over de koelmat te doen.

Hier hebben we verder ijsklontjes voor in de waterbak en likmatten met appelmoes/pindakaas in de vriezer.

Heb ook nog appelmoes in de vriezer maar dat is meer omdat het anders zo snel bederft.
De opvang is heel koel en staat midden in een bosrijke omgeving dus daar gaan ze komende dagen heen.

Veel sterkte voor alle hondjes komende dagen!!!

3 likes