Hondentopic (Deel 1)

Pff ik probeer een extra korte ronde te lopen op het heetst van de dag, maar dan poept hij dus niet en blokkeert hij met lopen… Ook wil hij midden op straat lopen ipv in de schaduw bij het gras. Het gaat om een kortsnuit, dus ik moet hem echt tegen zichzelf beschermen met dit weer.

In huis kan hij goed afkoelen, dus dat is het probleem niet. En hij krijgt 's avonds laat nu een extra lange wandeling. En 's ochtends iets langer. Maar toch wil hij nog om zijn vaste tijden naar buiten.

Edit: oh yes hij poept nu thankgod vlakbij huis, doet hij normaal nooit

3 likes

Wat een goede tip die appelmoes. Heb net van die kleine verpakkingen gekocht, dan krijgt hij een beetje afwisseling op de likmat. Wel echt een geweldig aankoop geweest hoor, hij word helemaal gek als hij die likmat ziet.

@DeFourneau lastig he. Hier eigenlijk hetzelfde. Heb vanmorgen een rondje door het bos gelopen maar hij zal vanmiddag ook nog uitgelaten moeten worden anders houd hij het niet vol. Is een stukje tillen een optie?
Gelukkig is een straat verder een groot veldje maar dan nog is het een stuk over de hete stoep… maar misschien kan 1 straat niet zoveel kwaad.

2 likes

Sterkte met en voor alle hondjes in de hitte! :heart:

Ik heb in een groot ijsblokjes vorm een mix van yoghurt, honing en geprakte banaan gedaan. Dan van de smoofl ijsjes voor honden een half stokje erbij gedaan en de ijsjes zijn voor d’r klaar. Stokjes krijg je namelijk ook los.

En inderdaad de likmat! Heb een stapel met diverse dingen klaar liggen in de vriezer. Als ik ze klaar maak doe ik er huishoudfolie tussen en zo gaan ze gestapeld in de vriezer. 1x in zoveel tijd maar werk eraan en voor aantal keer plezier en zo te grijpen. Smeerkaas vind ze lekker. Laatste beetje van de pindakaas (100%) pot vul ik met water en dan schudden, ook een lekker smeersel. En van de lidl de knijpfruit mik ik er ook wel eens op. Of gewoon wat natvoer uit een bakje.

Dadelijk de brokken beetje weken en in kong of toppl stoppen, dan in de vriezer, heeft ze vanavond ook nog wat te doen.

2 likes

heb net gelijk een likmat met (100%) pindakaas, banaan, en griekse yoghurt in de vriezer gedaan voor vanmiddag!

3 likes

Ja zo sneu hè voor die beestjes met dit weer. Bij ons werkt de koelmat gelukkig goed en maken we een likmat met yoghurt in de vriezer. Gister hebben we een ijsje gehaald en kreeg hij koude slagroom. :speak_no_evil:

Morgen moet ik naar kantoor en is hij een half dagje bij de opvang (vanwege de hitte brengen ze alle honden eerder naar huis). Vind het zo zielig dat hij dan alleen in ons superwarme appartement ligt. Ben echt in staat om per se thuis te blijven zodat we samen in de airco op de slaapkamer kunnen liggen. Maar ik heb een afspraak helaas.

12 likes

Wat een lekker droppie :heart:

1 like

En ook heeeeel braaf als je slagroom in je hand hebt. :joy:

1 like

Ik had mijn ramen afgeplakt met lakens tegen de zon maar mijn hond kon dus niet meer lekker door de ramen naar buiten staren. Dat is echt een van zijn lievelings activiteiten. Kom ik net aanlopen, zie ik dat hij onderaan plakband eraf aan het trekken is en met z’n kop zo onder het laken door gaat zitten kijken :joy::+1:t2:.

Succes voor alle viervoeters en anders beestjes vandaag trouwens. Hopelijk komen ze er allemaal goed doorheen.

11 likes

Hier ligt er eentje buiten in de zon, het is gelukkig nog vroeg dus ik laat haar even liggen maar zometeen moet ze wel weer naar binnen. Maar zodra ik de deur open doe, schiet ze mee naar buiten om in de zon te gaan liggen (liefst nog op de tegels :roll_eyes:).

2 likes

Koel fruit doet het hier trouwens ook goed! Peer uit de koelkast is favoriet en dan heeft hij toch weer wat vocht binnen.

Welk fruit scoort bij jullie goed? Hier is het Peer en mango. Banaan/aardbei likt hij alleen een beetje aan.

Doen jullie dan de het gehele spul (dus likmat + smeersel) in de diepvries?
Goede tip namelijk, ga denk ik zo ook even wat voor onze beer maken!

1 like

Die van ons eet alles haha, maar naast het fruit wat je al genoemd hebt vindt ze appel en (water)meloen ook erg lekker. Ze kauwt ook graag op ijsblokjes en we hebben nog wat bevroren groentes in de vriezer liggen, zoals komkommer, wortel en selderij, en die eet ze ook graag.

1 like

Bevroren yoghurt op een likmat! (Cadeau gehad van @influencer :smiling_face_with_three_hearts:). Mijn hond kan slecht tegen de warmte, maar we zwemmen veel en hij is niet weg te slaan van zijn koelmat haha.

13 likes

Even naar het strand voordat het te heet wordt

12 likes

Watermeloen is mijn hond dol op! Wel ff de pitjes verwijderen… Dus er staat al wat koel in de koelkast…

@Amoruccio jup in zijn geheel in de diepvries… Ik leg hem wel altijd even 5 minuutjes uit voordat ik hem geef…

2 likes

Zo zuur! :scream: wel fijn dat hij zichzelf bedient buiten haha.

@Bailey handig zo’n veelvraatje! Scheelt veel groente- en fruitafval denk ik. :smirk:

1 like

Invriezen van de mat is goed idee. Ik doe er nu yoghurt op maar daar is ie zo mee klaar.
Verder komt hij de dag wel goed door. Hij wilt graag naar buiten maar te warm. Zit nu te kijken of het al wat afgekoeld is voor wandeling ipv kort in de tuin.

Ik wil zo even een uurtje of 2 de deur uit, kan ik de ventilator in de woonkamer aan laten staan volr mijn hondje voor een fris windje of is dat onveilig om aan te laten als je de deur uit bent??

Misschien is de staar verder gevorderd. Heb je nog wel het idee dat ze alles hoort? Wij hadden op het laatst een blind, doof en dement vriendinnetje in huis. Was best een uitdaging af en toe :sweat_smile:

Heeft iemand van jullie ervaring met een koelende halsband voor je hond?