Hondentopic (Deel 1)

@Mayou ja in het begin is het gewoon in het zicht haha anders snapt hij t niet. Kent je hond al “leave it” ? Dit is waar je wat lekkers voor m houdt en hij t niet mag pakken.

Ik pak dus zn brokjes hou deze voor zn neus en zeg “leave it”, dan gaat hij uit zichzelf al liggen en “verstop” ik de brokjes ( in het begin legde ik gewoon hoopjes op makkelijke plekken). Dan zeg ik “take it” en dan mag hij dus de brokjes gaan pakken. Dit traint dus ook direct selfcontrol. Als hij t spelletje doorheeft kun je er een paar onder een doekje of om een hoekje leggen etc.

Je kunt hier natuurlijk gewoon Nederlandse commandos voor bedenken haha!

1 like

Mijn hond heeft qua spelen echt hele tactieken ontwikkeld waarbij ze andere honden liggend op gaat wachten of besluipen om ze te bespringen, maar ook achter een boom gaat verstoppen om ze op te wachten. Ik vind het altijd wel een heel mooi gezicht. Vraag me af of dit ook typisch is voor een bepaald ras (mijne is een mixje). Herkent iemand hier het? Ik zie andere honden dit nooit zo erg doen.

(Filmpje weer verwijderd i.v.m. privacy)

Een foto ter illustratie.

1 like

Wat grappig! Dat achter de bomen verstoppen heb ik nog nooit gezien! De mijne gaat vaak plat op haar buik liggen bij een tegemoetkomende hond. Als de andere hond dichtbij genoeg is, vliegt ze ineens overeind om te spelen. Andere honden schrikken daar vaak van omdat het nogal een onverwachte en explosieve in your face move is, dus ik zou liever hebben dat ze dat niet doet. Ik zie dat veel labradors ook doen.

Ik roep nu wel eens tegen mijn hond dat ik hem weer voor een weekje terug de straat op in Spanje stuur. Hij geeft me echt altijd dodelijke blikken als ik volgens hem teveel beweeg in bed of op de bank hahaha.

3 likes

Ja dat liggend opwachten en dan opspringen doet mijn hond ook inderdaad. Grappig dat die van jou dat ook doet. Mijne remt vaak op het laatste moment nog wel af, maar ik ben ook altijd bang dat andere honden schrikken.

Ik heb een keer een DNA test laten doen van mijn hond en er zat geen labrador in, maar het was me al wel opgevallen dat labradors ook vaak gaan liggen tijdens spel.

Haha mijne loopt altijd beledigd weg.

Mijn hond volgt nu jouw hond op insta :blush: labradorgeorgie!

1 like

Leuk! Mij hond volgt jouw hond nu ook.

1 like

Ik geef George altijd psylliumvezels door zijn eten, maar die dingen zijn best duur.
125 gram = 15 euro
Maar je hebt het op body en fit voor mensen gewoon, 250 gram voor 6 euro.

Nu zijn de ingrediënten bij beide gewoon 100% puur vezels. Allebei ook van hetzelfde plantje.

Wat denken jullie? Zou de “mensen variant” ook prima zijn?

• Ja joh kan geen kwaad
  • Nee ik zou het niet doen

0 stemmers

Geef je ook veendrenkstof (Sanofor)? Dan kan je daarvan de paardenversie kopen ipv de hondenversie. Zijn allebei precies hetzelfde alleen op paardenartikelen geldt laag btw en voor honden niet.

1 like

Heeee kijk daar heb ik wat aan! Dat geef ik inderdaad ook, haha.
Toevallig zijn dat echt de enige 2 supplementen die ik geef! :joy:

1 like

Haha dat dacht ik dus al, is een vaak voorkomende combinatie.

Update: ik heb het binnen en het ruikt echt exact hetzelfde en ziet er op de structuur na ook precies hetzelfde uit. Enige verschil is dat die voor de mensen fijner vermalen is. Moet wel goedkomen dus!

Mijn hond is een grote angsthaas. Zo is hij doodsbang voor vuurwerk maar ook voor onweer. Gisteren onweerde het weer heel hard en dat is zo kut omdat je niet van te voren weet dat het gaat komen.
Ik heb de gordijnen dicht gedaan, muziek lekker hard, ik dacht ik geef hem een bal om te spelen. Hij is geobsedeerd door ballen normaal, maar nu lag hij trillend als een rietje in de hoek en hij durfde niet eens te kijken naar de bal omdat hij zo bang was voor het gedonder. Het is zo zielig hij lijkt dan wel op courage het bange hondje (die tekenfilm) zo hard als ie dan aan het bibberen is.
Heeft iemand een goede tip wat ik kan doen?

Ahh zo zielig. De hond van mijn ouders is ook heel bang voor onweer/vuurwerk. Helaas weinig aan te doen. :confused:

Is je hond wel bereikbaar? Anders zou je counter conditioning kunnen proberen. Mijn trainster maakt harde geluiden ‘leuk’ door bij iedere klap de hond een koekje te geven, zodat hij de connectie bij harde geluiden gaat omzetten van negatief (angst) naar positief (koekjes!). Duurt wel een tijdje voordat je hond niet meer bang is dan, want angst is een hele sterke emotie.

Ik ben op vakantie geweest en Louis was voor het eerst ‘uit logeren’ voor een weekje. Zaterdag weggebracht en deze zaterdag weer gehaald. Nu kwam mijn moeder me halen op het vliegveld met Louis en het was zo schattig, hij zag ons en keek naar ons. En na 3 seconden ging er een belletje rinkelen en kwispelde hij alles bij elkaar en sprong hij in onze armen.

Ligt nu heerlijk op mijn been te slapen van de spannende dag.

Om nog even te reageren, Louis is gelukkig niet bang van onweer, vuurwerk weet ik niet, aangezien hij op 5 januari geboren is. Als het onweert doe ik inderdaad ook wel de gordijnen dicht (zodat hij niet van de flitsen hoeft te schrikken) en iets van TV aan, en meestal speel ik eerst even met hem.

Where’s my foood?

27 likes

aaaah wat een lieverd :heart_eyes:

1 like

@Geo omgggg zo lief! Haha.

—-
Vraaagje: hebben jullie aanraders wat betreft merken die echt stevige speeltjes maken?
George bijt echt alles stuk, zelfs een vet duur ding van Julius K9 binnen een minuut of 10.
Vooral knuffeltjes vindt ie geweldig, maar dat is al helemaal zo stuk natuurlijk.

1 like