Hondentopic (Deel 1)

Toen ze van de week heel erg op haar hoede was heb ik inderdaad goed naar de andere hond gekeken, maar die keek niet eens haar kant op. Denk dat het met name grote honden zijn die ze op dit moment niks vindt. Mijn vriend zei net dat ze alle honden tijdens hun wandeling negeerde, ze gaat normaal ook echt niet op alles af maar het is voor mij wel een teken dat ze niet helemaal ontspannen is.

Maar ik heb inmiddels onze gedragsdeskundige gemaild, hopelijk heeft ze snel tijd.

3 likes

Godver we waren net op een losloop veldje bij ons in de buurt en wilde mijn hond loslaten gaat hij er ineens als een speer vandoor. Rent de weg op naast het veldje richting een drukke weg. We wonen in de stad dus zelfs de weg naast het veldje was al een enorm risico. Ik ben mij echt een ongeluk geschrokken want hij was zo gefixeerd (ik weet niet op wat) en hij is nu een jaar en een paar maanden maar heeft dit nog nooit gedaan. Ik merkte wel dat hij de laatste tijd wat meer gefixeerd kan raken, soms heb ik een idee wat het is en soms ook niet.

1 like

Oh balen zeg dan is ze wel erg geschrokken inderdaad. Hopelijk hebben ze snel plek! Volgens mij zijn ze net weer opgestart na de zomerperiode.

@Vaski wat erg! Je hartslag was 180 zeker :smiling_face_with_tear: dat puberbrein is zo onvoorspelbaar.

2 likes

Zo gek, mijn hondje doet ineens recht voor mijn neus een plas midden op het vloerkleed. Ik zat zo raar te kijken want hij is al heel lang zindelijk :dizzy_face: Ik dacht laatst ook al een vlek te zien in het kleed maar kon me niet voorstellen dat het urine was, maar misschien dat het dus al een keer eerder is gebeurd. Echt gek! Even in de gaten houden of het vaker gebeurt nog.

Zoiets hadden wij een tijd terug ook, gaat ze ineens midden in de kamer zitten plassen terwijl ze ons gewoon aankijkt?? Gelukkig daarna niet nog eens gedaan, dus ik wijt het maar een opstandigheid oid.

Maar zou het idd wel even in de gaten houden, kan ook blaasontsteking oid zijn.

1 like

Pfff mijn schatje heeft een teek in z’n wimperrand. Wat een rot plek. Hij is nog niet volgezogen dus ik heb er nu nul grip op. Ik durf ook niet te gaan klooien zo dicht bij zijn oog.

Oef dat is zo’n nare plek. Mijn oppashond had er daar laatst ook 1. Hebben ze geloof ik wel zelf eruit weten te halen, maar zou anders gewoon f de dierenarts bellen voor advies!

Hier sinds april de serestoband om en nog geen teken (of vlooien) gezien dit jaar :raised_hands:t2: Aanrader dus! Heb er ook een coverband voor zodat je het lelijke ding ook niet ziet :smiling_face_with_tear:

12 likes

Waar heb je die band vandaan? Staat echt heel leuk!

2 likes

Lief, thx! Hij is van https://www.byyarismom.nl/. Je kunt hem zelf helemaal samenstellen qua kleur en kiezen voor de halsband variant of echt de cover met zo’n trektouwtjes. Ik heb dus die laatste, vond dat wat fijner met ‘s nachts omlaten. Maar dan heb je dus wel touwtjes eraan (vind ik zelf niet erg maar niet iedereen vindt het even mooi):

Ze zijn verder echt sterk en makkelijk schoon te maken! :raised_hands:t2:

11 likes

Ja die seresto band die je er dus id binnenkant aanhaakt moet eig wel altijd om zodat die goed werkt
 Daarom ben ik ook bewust voor de cover met touwtjes gegaan en niet de halsband versie! Met wandelen krijgt die dus gewoon de halsband erbij om zoals op de foto hierboven.

1 like

Mijn hond is zo bezig! Ik heb dus een oppas hondje en zij eet dus royal cannin en in de ochtend natvoer. Die van mijn heeft een voedselobsessie maar is voor beiden allegisch. Probeer ze dus los van elkaar eten te geven, maar hij gaat gewoon door het dak joh. Zelfs als ik het in aparte kamers geef, zo lastig. Maar uit nijd gaat hij dus zitten plassen. Kijkt me recht in de ogen aan en trekt zo zijn poot op. Op mn hoogpolige kleed. Zo irritant.

Ik liep gisteren door de stad en zag deze campagne echt heel vaak voorbij komen :raised_hands:t4:

download

19 likes

Oh wat goed dat hier nog meer bewustzijn voor gecreëerd wordt! Nog steeds mensen die zeggen het niet te weten :roll_eyes: dus elke informatievoorziening is weer een kans op minder vraag naar kortsnuiten.

1 like

Ik zag dit laatst voorbij komen. Ben er zelf nooit geweest maar had het opgeslagen voor ooit.

Vandaag weer met de hond naar het water geweest. Tijdens het uitschudden maakte ik deze foto :rofl: hij lijkt wel misvormd

@Krabsalade ze lijken inderdaad op elkaar! Heerlijk als ze even hun energie kwijt kunnen.

18 likes

Ik zit te twijfelen om een kat aan te schaffen. Heb het idee dat mijn hond zoiets wel gezellig zal vinden. Of is dat iets wat ik me in gedachten haal en dat het helemaal geen aanvulling geeft op zijn leven?

Heeft jullie hond ook wel eens een periode gehad dat hij constant staat te blaffen? Die van ons blaft eigenlijk nooit, alleen als de bel gaat. Maar de afgelopen twee weken staat hij constant te blaffen om niks. En 't gekke is dat de buurhond het ook doet (niet naar elkaar, ze doen t echt afzonderlijk van elkaar) en de hond van een collega ook. Die woont zo’n 200 meter verderop.

Ja, onze hond deed dat vorig jaar 1-2 weken. Ineens blaffen naar de tuin, terwijl er niks was. De hond van de buren ging toen ook vaker ineens blaffen, ik denk als reactie op onze hond. Onze hond kreeg vlak daarna een epileptische aanval. Dit hebben we toen met de dierenarts besproken en die vermoedt dat ze het aan voelde komen (of zich dus gewoon anders/onrustig voelde). Na die aanval heeft ze het ook niet meer gedaan.

Nu was onze hond al bekend met epilepsie, dus ik wil echt niet zeggen dat er bij jullie nu mogelijk hetzelfde speelt. Maar misschien voelt ie zich niet lekker en reageren de andere honden op jouw hond, of juist andersom?

1 like

Hmmm hij heeft 2/3 jaar terug wel een aanval gehad wat waarschijnlijk epilepsie was. Lag toen op de grond en ging met z’n poten van die renbewegingen maken. Dierenarts zei toen dat we logboek moesten bijhouden, maar het is toen bij die ene keer gebleven. Maar goed om in de gaten te houden!

Ja mijn hond was laatst ook een stuk onrustiger, alerter en veel meer blaffen. Uiteindelijk bleek dat de onderburen een logeerhond hadden. Ik hoorde die hond niet maar mijn eigen hond had dat natuurlijk door en reageerde dus wel op die verandering. Toen de logeerhond naar huis ging was het ook weer over

Ik zou zeggen ja, maar ik weet niet tot in welke mate. Met een goede gedragstherapeut en heel heel heeel veel geduld kun je best ver komen. Vaak zijn er wel signalen te zien die je kan leren herkennen of voor kan zijn, maar soms is het fijn om hier iemand bij mee te laten kijken omdat je zelf sommige dingen niet oppikt (denk ook aan je eigen lichaamstaal). Wat jammer dat het asiel wat heeft laten liggen. Lastige situatie, voor hond en eigenaar.

1 like