Hondentopic (Deel 1)

Nadat ik zelf voor de zoveelste keer vloekend naast een drol stond, omdat er geen zakjes meer in de houder zaten. Vroeg ik mij af: hebben jullie altijd een extra voorraad zakjes mee?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Of heb ik het volwassen leven voor de zoveelste keer niet uitgespeeldšŸ™ˆ

1 like

Ik heb gewoon altijd een rolletje in m’n jaszak zitten. Zo weet ik ook altijd precies wanneer ik een extra rolletje moet meenemen.

2 likes

Ja ik heb altijd een rolletje in zo’n zakjeshouder zitten. Zelfs met ƩƩn zakje op pad gaan doe ik niet meer want dan poept ze Ć”ltijd ineens twee keer :woman_shrugging:t2:

4 likes

Ik heb een stuk of 4 van die zakjes aan het handvat van de riem geknoopt. Geen last van maar ze zijn altijd mee met de hond.

1 like

Wij kunnen in onze gemeente gratis zakjes krijgen bij de supermarkt, maar die zitten op een enorme rol ter lengte van boterhamzakjes en dan 4x zo dik… Dus ik scheur altijd 1 zakje af en neem die mee in mijn achterzak…

1 like

Lekker aan een runderoor. Ze heeft de laatste tijd weer last van plak op de tanden, dus dat wordt weer bullepezen en runderoren

16 likes

Ik heb ook zo kokertje waar een rol zakjes in zit aan de riem hangen, vooral chilll is dattie een haakje heeft waar je het volle zakje ook aan kunt hangen. Hoef je dat niet vast te houden totdat je een prullenbak tegenkomt.

Deze boi was ook heel blij dat we dit weekend weer lekker lang konden wa delen overdag omdat het eindelijk een normale temperatuur was :smiling_face_with_three_hearts:

15 likes

Onze hond was te snel voor een foto :stuck_out_tongue:

Dit weekend doen we een cursus area search en hij is door het dolle heen, helemaal in zijn element!

1 like

Oh gaaf! Vind het zo leuk om ze zo in hun element te zien dan. Wij hebben vanmiddag weer gespeurd, area search kende ik nog niet. Is dat een soort detectie of man trailing?

M’n hond is dit weekend bij m’n ouders en ik krijg telkens foto’s en filmpjes dat ze in het zand aan het rollen is en allemaal ā€œzitkuilenā€, zoals m’n vader ze noemt, aan het graven is. Ik vind het zó fijn dat ze haar gewoon hond laten zijn en dat ze het zo leuk heeft daar. Je ziet haar echt genieten op de foto’s/filmpjes en m’n ouders vinden het ook helemaal geweldig :smiling_face_with_three_hearts:.

5 likes

Volgens is het idee dat je een hond niet mag optillen ook verzonnen door Pipo’s die van die achterhaalde alfatheorieen aanhangen. Als het voor de veiligheid belangrijk is dan zou ik het gewoon. Ik til mijn hond ook wel eens op als er geen andere mogelijkheid is. Sowieso haat aan mensen die hun hond gewoon op jouw aangelijnde hond laten afstormen.

2 likes

Mantrailing doen we ook, maar het is iets wat verschillend van area search.
Bij mantrailing start je met een geurvoorwerp en loopt de hond voor je aan de lijn.
Bij area search gaan ze in ā€˜de area’ op zoek naar een mogelijk verstopt mens. Het is eigenlijk het uitkammen van een gebied waar mogelijk een vermist persoon kan zijn.
Bij ons is er nu altijd iemand verstopt, omdat we pas net beginnen. De hond start bij jou en loopt los door het gebied, als hij/zij iemand vindt dan moet de hond jou komen halen en naar de persoon toebrengen.
Wij oefenen op levende slachtoffers, je kunt de hond ook trainen op ā€˜kadaver’, dan zoek je dus overleden slachtoffers.

Het kan, maar ik zou het alleen doen als het niet anders kan.
Je bevestigd zo met jouw gedrag dat het inderdaad spannend/eng is en dat ze jou hard nodig heeft op dat moment.

Ik zou kijken of je met een gedragsdeskundige aan de slag kunt met haar angst.

Ik roep zelf vaak ook naar mensen dat mijn hond echt niet leuk is met andere reuen. Als ze de hond toch laten naderen en mijn hond gaat uit zijn plaat (hij blaft heel diep en gromt heftig, dat verwacht niemand als je hem ziet) en mensen zeggen er iets van, dan geef ik ook aan dat ik gewaarschuwd heb en dat afstand dan ook nodig is. (dit blijft regelmatig voor dovenmansoren bestemt overigens…)

2 likes

Oh klinkt heel leuk! En dat train je op beloning? Wij speuren op wild en dat zit zo in zijn instinct dat hij direct weet wat te doen en de vondst zijn beloning is. Wil wel een keer andere varianten proberen. Maar eerst wil ik hem beter leren lezen tijdens zo’n sessie.

Klopt inderdaad! De verstopte persoon neemt een bakje beloningen mee. Op het moment dat jijzelf met hond daar aankomt neem je de beloning over en beloon je je eigen hond.
Dat kan overigens ook met bijvoorbeeld een speeltje (knuffel of bal).

Onze trainster blijft steeds bij je staan en geeft dan instructies over het gedrag dat je zelf laat zien of moet laten zien, daarnaast helpt ze je ook met het lezen van zijn gedrag. Eerst vertelt ze vooral wat hij laat zien, als je vaker getraind hebt leidt ze je met vragen (wat laat hij nu zien, wat heeft hij nu nodig etc.).

1 like

Heeft iemand hier ervaring met hartafwijkingen bij honden? Ik moet met mijn hond woensdag naar de cardioloog. Hij is als ruim 3 weken een stuk minder fit, snel hijgen en zijn slijmvliezen kleuren blauw. Wij doen echt heel veel qua activiteiten en hij is normaal super fit en gespierd maar nu komt hij soms niet eens meer de trappen op naar de voordeur. Van de week uitgebreid bloedonderzoek gedaan, daar kwam niets uit. Maar we horen wel een arritmia, elke paar slagen mist hij wat slagen en hij heeft een lage hartslag (al is dat moeilijk te zeggen, omdat hij dus wel echt fit is).

Ik roep altijd dat hij niet vriendelijk is en trek hem weg. In hele onverwachte gevallen doe ik hem ook optillen. Ook inderdaad omdat ik niet weet hoe de hond in kwestie doet reageren op een uitval van mijn hond (bichon frise) en ben liever safe than sorry.

Maar ik probeer deze ontmoetingen te voorkomen en sta altijd aan. Ik ga niet naar onbekende parken, het bos etc. Ik ontloop andere honden zo veel mogelijk en wacht zelfs bij mijn flat met naar binnen gaan als de lift bezet is. Heb een keer gehad dat er een gigantische hond plots de lift uit kwam gesproken en boven de mijne dook. Doodeng.

Hij heeft overigens wel vriendjes, dus het is niet dat het een eenling is hoor.

3 likes

Hoe vaak geven jullie een bullenpees of oor tegen tandplak en tandvleesproblemen enzo? Ik poets de tanden ook af en toe maar zag dat haar mond weer iets onrustiger is. En ze houdt erg van die pezen maar moet op gewicht letten.

1 like

1-2 keer per week en een keer per week tandenpoetsen

2 likes

Ik zoek voor onze Golden een soort handdoek/badjas die je om kan doen als ze nat is geworden buiten. Heb er wel eens reclame van gezien, dus het bestaat, maar ben wel benieuwd of iemand hier tips over heeft!