Moeten jullie honden ook wennen aan wintertijd? De mijne reageert nogal op donker/licht dus nu wil hij na de wandeling meteen door naar bed omdat het donker is .
Ah ja zo sneu, ze beginnen ook al zo vroeg! Volgens mij al zeker 2 weken?
@Babka het lijkt hier mee te vallen gelukkig. Normaal piept hij âs ochtends op een vast tijdstip omdat hij zich verveelt maar hij was zo moe van het weekend dat hij zelf nog lag te knorren. Dus hopelijk zet dat zich voort.
Haha ja die van mij ook. De laatste weken/maanden was alleen haar laatste loopje in het donker, dus ze is echt not amused als blijkt dat ze nog een keer in het donker naar buiten moet Het is dan ook echt alleen plassen en weer rechtsomkeert naar bed.
@Okapi Ja, zoiets inderdaad. Ben na een gesprek met onze gedragsdeskundige ook doorverwezen naar de gedragsdierenarts om op tijd met medicatie te starten dit jaar. Laatst een intake gehad en haar inschatting was begin december ermee te beginnen. Maar mijn hond was afgelopen week al zo gespannen na een aantal knallen dat we vorige week al met een lage dosis zijn begonnen. Ik heb goede hoop nu we dit zo opbouwen hoor, maar vind het sneu dat het nu al nodig is.
Ja, vooral âkoekje-tijdâ is nu helemaal verstoord. Of wandel-tijd. Meneer is nogal strikt in het bijhouden van de tijd. Staat nu elke keer een uur te vroeg voor je of t al tijd is
Ok, ik kom hier even binnenvallen maar mn lieve hond (1.5jr)heeft een bult in zân nek (lymfeklier?) en ben echt bang dat het heel erg is.
hele rant hierover
Echt zo kut. Had m donderdag naar de dierenarts gebracht, die kon er niks zinnigs op zeggen behalve âmisschien een ontsteking, lijkt wel zân lymfeklier te zijnâ. Kreeg 2 opties ; of 1) anti biotica in de hoop dat t afneemt of 2) gelijk een biopt afnemen onder narcose.
Net voor ik weg ging las ik op dr pc scherm stiekem mee en er stond in eea veld âlymfeklier ontsteking? Tumor?â. 4 dagen later met AB kuur is die bult niet minder en ben ik mezelf een beetje gek aan het maken dat mn hond eea tumor/kanker heeft en dood gaat (niet geneest hiervan). Ik heb natuurlijk gegoogled. Super dom.
Ook heel zielig voor hond want elke keer als ik m weer zie denk ik eraan, merkt ie vast ook. Echt lekker dramatisch, maar ik zou het echt heel erg vinden als ie echt iets (ongeneeslijks) heeft. Kan er tot een biopt is gedaan & we een uitslag hebben sowieso niks mee. Maar in mn hoofd krijgen we de slechtste uitslag mogelijk en valt ie niet meer te maken. Eigenlijk had ik heel dat pc scherm nooit moeten lezen, was echt beter voor me geweest. Nu is mn angst een beetje bevestigd en vind ik t aannemelijk dat we een slechte uitkomst hebben. Google heeft me geleerd dat de prognose ga een dergelijk tumor tering slecht is; dus dat helpt ook niet. Kost me echt veel energie dit (hopelijk onnodig, en mn pup is pas 1.5 jaar dus zou wel extreem zijn maar toch heb ik zoân slecht gevoel) en ik hoop dat die bult morgen ineens weg is/enorm geslonken ofzo. Terwijl verder is er niks aan t handje en is die zo levendig als wat, behalve dan die gekke bult op zân keel/hals. Ik kan mn gevoel echt niet goed relativeren of rationaliseren merk ik, blijf er echt mee zitten terwijl dat niks toevoegt en alleen onrust brengt. Mweh stom
Oh we gaan duimen!! Ik heb laatst iets soortgelijks gehad, onze hond had ineens een zwarte wrat, die in 2 maanden tijd 2x zo groot is geworden. De eerste keer leek het een virus volgens de dierenarts, de tweede keer dat we kwamen idd een biopt afgenomen onder het mom van toch even kijken wat het is. Achteraf bleek dat ze zich ook zorgen maakten maar dat vertelden ze toen niet. Had hij weer een of ander zeldzaam kluwen van huidcellen dat een zwarte wrat wordt bij hem? In elk geval, tijdens mijn Google sessies (echt heel dom, dus echt stoppen met Googlen!) blijkt dat er heeeel veel goedaardige tumoren zijn bij honden. Ik hoop dat je je daar een beetje aan vast kan houden.
Snap goed hoe je je voelt hoor, ik was super down en zân begrafenis aan het regelen in mân hoofd incl vrije dagen berekenen. Knuffel voor jullie en hopen op een goede uitslag!
Ah ze hebben gisteren een biopt (dnab) afgenomen. Maar sindsdien is die bult echt enorm⊠zou dat normaal zijn?
Hij zit nu aan AB en pijnstillers, maar die bal is wel een handje vol wat aan zân kaak/nek hangt.
Overigens kwam er vnml pus / vocht uit, dus ben er geruster op dat ie nog minimaal 10 jaar mee gaat Jammer dat ze nog niet hebben kunnen vertellen hoe die ontsteking er komt / wat het is⊠uitslag komt volgende week.
Ik moet met mijn hond langs de DA en ik weet zeker dat hij zijn gebit moet laten reinigen want hij stinkt echt enorm. Ook wil ik dan direct een bultje laten weghalen maar hij is bijna 13 en ben zo bang dat hij niet uit de narcose komt. Hoor het tegenwoordig echt te vaak en dat is me zo aan het tegenhouden nu.
Lukt het niet op een andere manier. Poetsen of op iets laten kauwen? Zou sowieso met dierenarts de opties bespreken en de kans.
Mijne heeft begin dit jaar heftige knieoperatie gehad en ik hield mn hart ook vast. Hij is al 9. Hij werd wel moeilijker wakker dan gedacht maar was wel een tijd onder narcose. Bij tanden is sowieso korter. Misschien alleen een roesje.
Ik wil het inderdaad sowieso even bespreken, hoewel ik bijna zeker weet dat ze toch aankaarten dat het wel echt moet gebeuren. Denk dat er in the end weinig keus is. Ergens op kauwen doet hij niet snel en poetsen vind hij vreselijk. Ik heb wel oxyfresh waterdruppels, maar ik heb niet het idee dat dit werkt.
Wat spannend dat jouw hond ook op latere leeftijd nog onder narcose is gegaan. Fijn dat dit allemaal ondanks het moeilijk wakker worden, goed verliep!
En gisteren vertrouwde ik het niet meer, dus DA gebeld. Uiteindelijk daarvoor nog dat abses open geklapt. Gadver, echt goor.
Bij de DA moest dit dus gespoeld worden, na veel stressvolle pogingen besloten dat ie toch echt maar een 2e x deze week een roesje moest. Heel akelig je hond onder zien gaan. Ik mocht/werd verzocht te helpen, de extra handjes waren handig. Maar ik kan helemaal niet tegen bloed, dus na 10 min lag ik zelf al in de hoek op de grond
Chaotisch dagje. Hond weer thuis met een drain in zân nek, heel zielig.
Moest hier wel om lachen Hoe is het nu met die arme knul?
@Henry Aah dat koppie⊠Hoe gaat het met jullie vandaag?
Ik moet mân woorden een beetje terugnemen hij is echt niet lekker. Vanmorgen nog wat gal gespuugd en hij wil echt niet eten (hij eet echt altijd, zelfs direct na een narcose). Moet stiekem wel lachen want hij is altijd een stoere terriĂ«r en nu kijkt hij me heel de tijd met van die puppy-ogen aan.
Behalve hondensnoepjes eet hij nooit wat van de grond dus dit moet heel lekker zijn geweest, vraag me af wat het was.
@Henry veel sterkte voor jou en de patiënt!
Wat een zieke honden allemaal, beterschap!
Ik moet zo ook weer terug naar de dierenarts. Vanaf vorige week vrijdag diarree en maandag begon hij te braken. Heeft toen antibiotica kuur gekregen en zoân spuit met pijnstillers. Gisteren begon hij weer opnieuw te braken en is de hele avond en nacht zo door gegaan. Er komt alleen maar gal uit en anti biotica houd hij ook niet binnen. Ze gaan straks bloedprikken. Vind het echt heel spannend. Gisteravond was hij echt heel zielig maar nu wil hij de hele tijd spelen en is actief
Ach wat een ziekenboeg hier. Beterschap voor jullie viervoeters @Okapi @Henry en @Vlaai
@Henry is hij goed de nacht doorgekomen na de schrik gisteren?
@Okapi en gaan jullie nog naar de dierenarts met hem? Of kijk je het nog even aan? Beterschap hoor!
@Vlaai ah gelukkig wil hij nu wel wat spelen.
Hopelijk valt het mee en is het âgewoonâ een heftig virusje ofzo.
Ik was vanmorgen aan het twijfelen om de dierenarts te bellen maar hij heeft net wat water gedronken en dat houd âie binnen dus ik kijk het vandaag even aan. Hij was bij de wandeling wel sloom maar wel alert en kwispelen naar honden.
@Vlaai ah zo zielig! Hopelijk is het een goed teken dat hij weer actief is en is het zân systeem uit.
Wat fijn dat hij het drinken goed ging. De rest van de dag ook alles binnen gehouden?
Mijn hond heeft pilletjes gekregen tegen de misselijkheid. Hij is op dit moment weer helemaal zichzelf.
Vanmorgen was hij wel zielig
Aaahhhh met die knuffel zo wat een dotje.
(Hier blijft het water wel binnen maar nog steeds niks gegeten, als hij morgen nog niks wil dan maar even bellen)
Ah wat veel sippe hondjes! Beterschap @Vlaai @Okapi !
Hier gaat het wel ok. Zwelling en bult is flink afgenomen vandaag. Hond heeft erg wel last van / stress. Ademt met vlagen best zwaar, maar volgens mij moet hij ook nog een hoop verwerken en is het leven ĂŒberhaupt redelijk oncomfortabel voor m. Zân wond loopt niet meer zo veel, dus nu mag ie bij mij in bed slapen als ie wilt (normaal doen we dat nooit haha maar omdat ie zielig is mag t). Man ligt nog beneden (sliep die gisteren ook met de hond), dus als de hond bij mij weggaat is ie benden ook niet alleen.
Hij draagt van die idiote schoentjes, in de hoop dat je de drain niet kapot krabt. Ivm plek is zoân kap niet handig/schuurt. mn angst nu is dat ie zân drain kapot / open krabt. Zonder schoentjes is dat het eerst wat ie namelijk probeert. Heb er voor de extra bescherming nu maar een netverbandje + gaas voor gedaan. Hoop heel erg dat dit de komende dagen nog goed blijft gaan en ie snel opknapt!
Ah wat sneu allemaal. Gaat het inmiddels weer beter?