Ok, ik kom hier even binnenvallen maar mn lieve hond (1.5jr)heeft een bult in z’n nek (lymfeklier?) en ben echt bang dat het heel erg is. ![]()
hele rant hierover
Echt zo kut. Had m donderdag naar de dierenarts gebracht, die kon er niks zinnigs op zeggen behalve “misschien een ontsteking, lijkt wel z’n lymfeklier te zijn”. Kreeg 2 opties ; of 1) anti biotica in de hoop dat t afneemt of 2) gelijk een biopt afnemen onder narcose.
Net voor ik weg ging las ik op dr pc scherm stiekem mee en er stond in eea veld “lymfeklier ontsteking? Tumor?”. 4 dagen later met AB kuur is die bult niet minder en ben ik mezelf een beetje gek aan het maken dat mn hond eea tumor/kanker heeft en dood gaat (niet geneest hiervan). Ik heb natuurlijk gegoogled. Super dom. ![]()
Ook heel zielig voor hond want elke keer als ik m weer zie denk ik eraan, merkt ie vast ook. Echt lekker dramatisch, maar ik zou het echt heel erg vinden als ie echt iets (ongeneeslijks) heeft. Kan er tot een biopt is gedaan & we een uitslag hebben sowieso niks mee. Maar in mn hoofd krijgen we de slechtste uitslag mogelijk en valt ie niet meer te maken. Eigenlijk had ik heel dat pc scherm nooit moeten lezen, was echt beter voor me geweest. Nu is mn angst een beetje bevestigd en vind ik t aannemelijk dat we een slechte uitkomst hebben. Google heeft me geleerd dat de prognose ga een dergelijk tumor tering slecht is; dus dat helpt ook niet. Kost me echt veel energie dit (hopelijk onnodig, en mn pup is pas 1.5 jaar dus zou wel extreem zijn maar toch heb ik zo’n slecht gevoel) en ik hoop dat die bult morgen ineens weg is/enorm geslonken ofzo. Terwijl verder is er niks aan t handje en is die zo levendig als wat, behalve dan die gekke bult op z’n keel/hals. Ik kan mn gevoel echt niet goed relativeren of rationaliseren merk ik, blijf er echt mee zitten terwijl dat niks toevoegt en alleen onrust brengt. Mweh stom