Ik zit bij de dierenarts omdat mijn hond ineens niet kan plassen en terwijl ik hier zit hoor ik dat de hond van mijn stiefvader wordt ingeslapen om 11:00. Wtf is dit voor shitzooi
Het is een blaasontsteking. Waren veel eiwitten en ook wel bloed in zijn urine te zien en gelukkig geen tekenen gruis of stenen. Hij heeft antibiotica en pijnstiller prikjes gehad en er is ook een kuur mee voor thuis.
Volgende week maandag moet ik weer een plasje brengen en hopelijk is het daarna weg. Ook is er alvast bloed afgenomen, hij is 1 december al 13 jaar en moet ook binnenkort voor een gebitsreiniging langs, super spannend. Na zijn reiniging gaan ze ook direct van een bultje op zijn rug een biopt nemen om te kijken wat dat is. Oh en dan krijgt hij ook zijn vaccinatie weer.
Even een hele medische molen, maargoed. Dan zijn we weer helemaal bij!
Edit : Zijn bloed was relatief goed. Wel wat verhoogde lever en nierwaarden, maar vanwege zijn leeftijd ook is het niet verontrustend gaf de DA aan. Wel moeten we vanaf nu jaarlijks een senioren check doen.
Niets over gehoord hier, maar wel een grote angst van mij. Mijn hond vreet zo’n beetje alles wat ze tegenkomt op straat dus dikke kans dat ze ooit iets eet waar ze echt ziek van wordt.
Welke regio is dit? Stond het ook echt in het nieuws enzo?
Ik zag het tot nu toe alleen in Rotterdam! Heftig hoor, welke gek doet zoiets nu? Met een reutje is deze tactiek niet echt te doen, want hij moet minsten 50 keer snuffelen en plassen per rondje. Hij vreet buiten ook nog eens alles wat los en vast zit. Ben nu wel extra alert op signalen van vergiftiging. Helemaal voorkomen kan je het niet ben ik bang.
Wat raar dat het ook ineens landelijk is dan. Alsof er een groep afspreekt om eens even lekker gif rond te strooien.
Onze hond was 2 weken terug wel heel erg ziek. Hij had iets kleins gegeten, en dat doet ‘ie normaal niet snel. Er ligt hier wel eens fastfood en dat pakt hij ook niet. Hij heeft 12 uur lang alles ondergekotst. Dat was wel op de stoep in een woonwijk waar ook veel kinderen lopen, hopelijk een groot toeval. We wonen in de buurt van de plekken die in Rotterdam zijn genoemd.
Ach wat een blij koppie!!
Hier nu ook bij mij in de flat. Op het veldje is gif gestrooid, hondje van een buur lag kritiek. Zo sneu. Ik woon overigens in zoetermeer! Het lijkt echt landelijk te zijn ja, bah
Wat een mooie hond! Gefeliciteerd met de verjaardag
Zulke lieve foto’s van jullie jarige honden! Die knuffel is ook mega schattig @Bertha.
Ik vind het altijd zo leuk om andermans honden te zien hier <3
Vandaag moet ik weer urine inleveren om te kijken hoe de antibiotica is aangeslagen. 5 min voor vertrek plast hij op mijn kleed en uiteraard wilde hij buiten niks meer doen. Heb misschien 5 druppels
Nu eerst hem met de tram + 20 min lopen naar mijn moeder brengen, dan met de bus naar rijswijk om het in te leveren bij de DA en daarna door naar werk. Hele reis rond de wereld
Heb niks meer op kunnen vangen helaas! Maar de DA gaf aan dat ze een hoop met druppels kunnen, dus hopelijk is het voldoende. Ik denk wel dat het iets beter gaat, heb vanaf vrijdag gelukkig geen bloed meer gezien! Hij lijkt ook wat relaxter dus dat is fijn.
Zag net ook gelijk het grafje van het hondje wat ze vorige week in hebben laten slapen, met een lantaarntje en haar bal
Omdat mijn broertje zekf alles al heeft wil ik voor Sinterklaas misschien iets voor zijn hond geven
Het is een grote (denk maatje mechelse herder) actieve hond. Ik zat te denken aan een hersenwerk spel of iets om buiten mee te spelen.
Het boek ‘Hersenwerk voor honden’ kwam ik ook al tegen maar mijn broertje is niet het type wat zelf snuffelmatten (of iets anders DIY’erigs) gaat maken.
Willen jullie meedenken voor leuke suggesties?
Meh, hij heeft nog wel ontstekingswaarden en een beetje bloed in zijn urine. Nog een weekje antibiotica en metacam slikken en als het volgende week niet over is moet hij een echo. Eiwitten waren wel flink afgenomen, dus ze heeft wel goede hoop.
Hebben jullie een verzekering voor de hond? We gaan een 3 jarig teefje adopteren (gemixt ras, ex straathond, 0 gezondheidsproblemen momenteel) en ik hou van verzekeringen maar we gaan ook elke maand geld opzij zetten voor de doggo. Iemand van de stichting kwam langs voor een huisbezoek en die gaf aan dat de kosten voor een hond vaak niet zo hoog zijn dat het de 25eu per maand waard is als je daarnaast ook al spaart voor de hond
Ja, wij hebben een verzekering bij OHRA. Kost idd iets van €28 voor onze hond van inmiddels bijna 5. We hebben de verzekering meteen afgesloten toen we haar als pup kregen. In eerste instantie voor het eerste jaar (vaccinaties, sterilisatie) maar daarna nog aangehouden omdat nu nog alles vergoed wordt omdat ze geen bekende klachten heeft. Inmiddels heeft ze epilepsie gekregen en is de vergoeding van de medicatie ongeveer gelijk aan wat we aan premie betalen. Ik vind het een hele fijne gedachte dat we weten waar we aan toe zijn en niet voor verrassingen komen te staan. Kan de verzekering bij OHRA ook aanbevelen, ze vergoeden veel, nooit problemen gehad en declareren gaat heel gemakkelijk.
Wat leuk dat jullie een hond gaan adopteren! Wanneer ga je haar ophalen?
Wij hebben wel een verzekering genomen (Ohra) ondanks dat ze geen gezondheidsproblemen had. Ik vind het nu 2,5 jaar later nog steeds wel het geld waard, maar ook omdat we op dit moment niet maandelijks extra geld voor haar kunnen sparen.
Het eerste jaar heb ik een aanvullende verzekering genomen voor haar castratie, die werd voor de helft vergoed, en daarnaast stond ik het eerste jaar echt voor elke scheet bij de dierenarts dus met die verzekering scheelde me dat wel wat geld. Inmiddels heb ik een basisverzekering en vanuit daar worden de consulten nog steeds grotendeels vergoed (wel met een maximum per jaar geloof ik). Ook medicatie die we onverwacht moeten gebruiken nu worden voor iets van 80% vergoed.
Maar vaccinaties bijvoorbeeld zijn dan weer niet zo duur en zie je aankomen. Ik snap wel wat de stichting zegt hoor, en ik weet ook dat iedereen in dit topic er verschillend over denkt want volgens mij is deze vraag al eerder gesteld. Misschien kun je nog iets terugvinden met de zoekfunctie.
Ik heb een verzekering maar de lijst met dingen die ze niet verzekeren is groter dan hetgeen wat ze wel verzekeren…
Ik ben blij te lezen dat het het toch waard is! Doet mijn liefde voor verzekeringen goed haha
@Sax Ik hoop vrijdag! We zouden haar eerst morgen ophalen maar dat lukt niet, ik moet nog even contact opnemen met het opvang gezin of vrijdag oke is. Ze moet sowieso voor 8 december worden opgehaald dus het zal wel vrij snel worden, maar we zijn er ook klaar voor haha.
@Negativ Hoe bedoel je? Als ik bij ohra kijk wordt er best veel verzekerd. Misschien wat minder met alleen basis maar ik hoop dat ik het eerste jaar nog geen crematie hoef te betalen
Ik zit bij aegon, dus wellicht ligt het aan hun! Maar ze vergoeden dus gewoon echt bijna niks terwijl we 40 euro per maand betalen. Als we dit de afgelopen 10 jaar hadden opgespaard had ik nu niet in de stress gezeten wat betreft zijn huidige gezondheid en kosten die daarbij komen.
Maar als OHRA een fijne verzekering is waar je wel op kunt bouwen is dat natuurlijk heel fijn en raad ik dat zeker aan!