Hondentopic (Deel 1)

Ik hoor ook altijd dat OHRA best snel uitkeert!

2 likes

Huh omdat het over verzekeringen ging heb ik de onze opgezocht die blijkbaar als sinds juli niet meer wordt afgeschreven en sinds mei ontvangen we geen e-mails meer? Nou ok raar maar goed wilde eigenlijk toch liever bij OHRA verzekeren. Heb ik daar alles ingevuld mogen we ons daar niet verzekeren omdat hij afgelopen jaar een keer bij de dierenarts is geweest voor een ontstoken oogje?

Edit: is opgelost!

Je kan het altijd een jaartje uitproberen. Wij wilden eigenlijk in het eerste levensjaar van onze pup een verzekering, omdat ze zeggen dat je dan tegen de meeste kosten aanloopt. Mocht je het aankomende jaar toch tegen ā€˜verborgen gebreken’ aanlopen dan heb je dat meegepakt, ook al is de hond wat ouder en waarschijnlijk gewoon gezond.

Wijzelf bleken al te laat bij de 8 weken controle toen bleek dat een tandje getrokken moest worden. :smiling_face_with_tear: toen dacht ik Naja laat maar zitten. Vaccinaties, operatie, castratie en een aantal ongelukjes en oorontstekingen verder had die OHRA verzekering heel fijn geweest haha. Daar konden we niet tegenop sparen met 25 euro per maand. Maar onze spaarrekening was voldoende gevuld gelukkig.

Edit; klinkt net alsof ik m’n hond mishandel maar dat beest is gewoon onbevreesd buiten. :sweat_smile:

3 likes

Wij hebben geen verzekering en maar goed ook de duurste operatie was namelijk iets wat buiten de verzekering valt, heeft ons €1000,- gekost, wij hebben er voor gekozen om voldoende spaargeld te hebben voor zo iets, als we 7 jaar lang verzekering hadden betaald en dan er achter komen dat het niet vergoed werd zou echt balen zijn

1 like

Onze honden zijn verzekerd bij Petplan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar de laatste tijd niet zoveel goede verhalen over hoor, maar wij hebben er totaal geen problemen mee…

2 jaar geleden is onze hond aan haar knie en heup geopereerd en ondanks dat het een ras erfelijke aandoening was hebben ze het direct betaald, om 9u smorgens stuurde ik het factuur en om 15u stond het op mijn rekening! Kreeg 80% terug, was ruim €2000.

Voor haar heb ik een plusverzekering, kost rond de €40 per maand, maar die kosten heb ik er, met de medicijnen die ze dagelijks krijgt, al uit. Ook daar doet Petplan trouwens nooit moeilijk over.
De andere hond heeft een basisverzekering (ze is nu 3 jaar dus ik denk dat ik die verzekering ga veranderen) en die kost €25 per maand.

1 like

Ik kwam er dus gisteren achter dat ik een slechte ervaring met Petplan heb. Zag dat er sinds een paar maanden geen geld meer afgeschreven werd en ik ook geen e-mails meer ontving. Toen ik belde bleek het dat het om een fout vanuit hun ging gezien het enige wat ze kon vinden was dat ze de premie hadden herberekend wat ze mij dus nooit hebben laten weten. Het had er niet mee te maken (waar ik bang voor was) dat we per ongeluk niet hadden betaald en qua declaratie is hij een keer voor een ontstoken oog langs de dierenarts geweest, dat zal hooguit 50,- zijn geweest. Ze begon ook gelijk met de opmerking dat we dus nog steeds wel graag verzekerd willen zijn en dat heb ik afgekapt. We zijn nu verzekerd bij OHRA (praktisch dezelfde verzekering) voor 10,- minder per maand en hopelijk straks na een jaar gewoon nog verzekerd.

1 like

Iemand qua verzekering ervaring met Petsecur? Wij zijn hier ook naar aan het kijken en ik schrok bij Ohra best van de prijzen. We hebben een berner dus kans op ED/HD en dat dat verzekeren duur is wisten we. Maar bij Petsecur verschilt de prijs van €23 (zonder ED/HD) tot €45 (met ED/HD) en bij Ohra €37 tot €54 (alles met ED/HD). Beide hebben keuze tussen 3 pakketten, zonder aanvullend nog.

Ja dat is toch gewoon slecht?! Snap wel dat je overgestapt bent. Ik zou er ook geen vertrouwen meer in hebben.

Ik kan met de ene hond niet meer overstappen, want dan weet ik dat veel dingen niet meer vergoed worden omdat dat dus al bestaande klachten zijn. Dus ik blijf met haar bij Petplan, ik hoop dat dat zo goed blijft gaan als dat het nu gaat :joy:

Ik heb goede ervaringen met Ohra. Declareren gaat makkelijk via de app en wordt altijd binnen een paar dagen uitgekeerd. Als het verzekeringsjaar bijna voorbij is krijg ik altijd een herinnering om het evt aan te passen, en dat kan dan ook via whatsapp zodat het meteen wordt geregeld.

Even een hele andere vraag…
Voor het kleine rondje om het huis schiet ik vaak mijn regenlaarzen aan, maar mijn tenen beginnen nu toch wel heel koud te worden. Iemand iets van regenlaarzen die winter proof zijn? Wil het makkelijk kunnen aantrekken ipv veteren. Dacht wellicht aan snowboots maar misschien heeft iemand hier een goeie tip?

1 like

Ik heb deze laatst gekocht voor bos en wandelen.
Schoenenlink

Loopt heerlijk en lekker warm. Lijkt stof maar is het niet. Ik vind ze echt mooi.
Zou uitgaan van de kleinste maat btw.

Oh thanks al, geen rare vraag dus… haha…

@Bertha die zien d’r inderdaad perfect uit voor in de modder! Nice…

@Lichtknopje ik dacht echt, huh loopt ze op uggs door de plassen te stampen? :rofl: Maar wat apart, zien er ook tof uit…

1 like

Dit is ook mijn eeuwige struggle even snel makkelijk regenlaarzen aan, andere schoenen worden bij mij ook zo snel vies en oud met dat wandelen

3 likes

Haha lijkt echt zo. Maar het is pvc, randje bij bovenaan wel stof.
Ik ben er blij mee.
Site is trouwens betrouwbaar en levert snel. Heb daar besteld.

1 like

Nou het lokale tuincentrum had ze! 🫶

2 likes

Deze zien er echt heel chill uit! Zijn ze ook echt waterproof?

Ik heb nu deze: Tretorn Chelsea Classic Winterlaars Dames | Bever
Heel fijn met een fleece binnenkant, maar toch komt er bij ƩƩn schoen soms wat water door via een naadje aan de zijkant. Had ze gelukkig uit de sale, want vond ze best prijzig voor gewoon maar een rubber laars.

1 like

In de zomer draag ik ook vaak regenlaarzen en voor de winter heb ik deze fancy snowboots van Adidas met klittenband https://www.adidas.nl/terrex-choleah-cold.rdy-sneeuwlaarzen/EH3537.html Ook bij min 10 geen seconde koude tenen gehad.

2 likes

Ik heb voor rondjes in de wijk altijd m’n Birkenstock Boston van vetleer aan met van die dikke sokken. Zo ideaal om aan te schieten.

1 like

Leuk al die verschillende opties, en dankjewel!
Maar ik liep niets vermoedend vanmiddag dus tegen die laarsjes in het tuincentrum aan, ik heb ze meegenomen en moet zeggen erg lekker warm! Vind het alleen een zeer raar idee, want lijkt alsof je op stoffen uggs rondloopt… Dit weekend ultieme test, gaat goed koud worden. *moet nog nieuwe vingerloze handschoenen ook bedenk ik me nu… Haha…

1 like

Pasta is gearriveerd en na twee uurtjes hier voelt ze zich volgens mij wel op d’r gemak. Ik had een paar snacks in zo’n Kong bot gestopt en volgens mij is dat wel een hit :joy:

Ik vind 't wel eng hoor, straks gaat het allemaal niet goed?

24 likes