Hondentopic (Deel 1)

Ik had ook zo’n knuffel van kong zonder vulling. Daar zit een lang touw in in plaats van vulling. Maar die is hier uiteindelijk ook wel kapot gegaan, dus nu hebben we een lege knuffel én een touw waar ze allebei mee speelt haha.

2 likes

Ja die houdt het ook enigszins lang vol bij George. De “slierten” zijn wel inmiddels aan het sneuvelen haha.

Hahaha ja die heeft het bij mij precies 2 minuten volgehouden. Toen lag zn kop eraf.

1 like

Haha zo zonde! Al dat speelgoed is zo duur, maar je blijft bezig met kopen.

Even een andere vraag. Hoeveel speeltjes hebben jullie ongeveer in huis liggen?

Ik denk dat er een stuk of 10 liggen, maar ik heb er nog 10 ergens andere liggen en dan wissel ik ze af en toe af. Met name als ze stuk zijn en ik ze weer eens moet naaien :joy:

1 like

@Flexican Maccie speelt (of ja sloopt) ook graag met knuffels. We hebben die knuffel van Kong met dat geraamte van touw erin en die gaat nog best lang mee. Verder hebben we een speeltje van het merk Wolters bite me strong, daar zit levenslange garantie op, die hebben we wel in Duitsland gekocht. (Was een tip van mijn tante, zodra haar hond het kapot heeft gebeten, krijgt ze kosteloos een nieuwe :sweat_smile:) Volgens mij krijg je zulke speeltjes ook bij intratuin (onder een andere merknaam), maar daar zit geen levenslange garantie op.

image

2 likes

Hij is helemaal niet bereikbaar… Met het vuurwerk deed ik deze techniek ook in de aanloop naar oud en nieuw. Toen kwam hij na elke knal ook een snoepje halen. Maar met nieuwjaar was het zo heftig dat het niet ging. Ik had toen medicatie maar niet genoeg dat was echt heel zielig.
Met onweer is het ook lastig omdat je het niet altijd aan ziet komen. Ik heb ook geprobeerd met onweer en vuurwerk geluiden om die telkens harder te zetten. Het punt is alleen dat hij weet dat dat niet eng is. Ik denk dat je bij echte knallen ook de dreun voelt ofzo.
Nu probeerde ik dus met een bal te spelen en een bal is echt heilig voor 'm normaal, maar nu was hij zo angstig en aan het bibberen hij keek er niet eens naar. :pensive:

@Canjun-moon Mijn hond heeft een hele doos vol speelgoed, maar elke dag geef ik 'm daar een dingetje uit. Zijn knuffel ligt wel altijd in de woonkamer, die wil hij altijd laten zien als je thuis komt of hij gaat er op liggen met z’n hoofdje om te slapen. Knuffels blijven wonder boven wonder heel lang heel bij mijn hond.

2 likes

Arme hond, sneu dat hij zo bang is dat hij niet meer te bereiken is. En ook heel vervelend voor jou! Moet heel lastig zijn om je hond zo te zien. Ik heb verder helaas ook geen advies voor je, hoop dat het uiteindelijk ooit wel beter gaat!

Hij heeft de gewone wubba, en daarvan die slierten onderop zegmaar er al afgebeten haha. Maar in verhouding mer de rest gaat ie inderdaad al best lang mee!

George knuffelt alleen met zn Ikea labrador. Dan gaat ie ook helemaal “praten” (dus piepen en andere geluidjes maken) maar die sloopt ie ook gewoon. Tong is er al af, staart is erafz hij is nu met de oren bezig.
Oja en hij wordt ook heeeeevig bereden. Meerdere keren per dag :joy:. Arm beest.

Hij had ook de kong winder, zo’n touw met een kop erop. Dat duurde nog geen 5 minuten en de kop was er al af :joy:.

image
Ik heb zo hard gelachen om deze instastory :joy:
Heb er ook mega veel reacties op gekregen. Wat een sukkel is het toch :joy:

12 likes

Als je ziet dat hij die knuffel wil berijden dat ding gelijk wegstoppen.

Oh ik vind het niet erg hoor. Hij doet het sowieso niet bij mensen, alleen bij die ene knuffel. En hij maakt geen troep… om hem maar even zo te noemen! :face_with_hand_over_mouth:

Of is het slecht voor ze?

Hmm hij doet het altijd na het eten en na het wandelen. Lijkt mij dus dat dat positieve emoties zijn. Misschien wel een beetje spanning van het wandelen, maar echt stress heeft ie niet. Meer ontlading.
Ik ga wel een paar dagen de knuffel verstoppen, kijken wat ie dan doet!

Doet iemand hier aan mantrailen?

8 September is er een hondendag met workshops/braderie/etc.
https://www.besthmenerberg.nl/besthe-hondendag

2 likes

Aanstaande zondag, 2 september is er een Teckel Take over in Breda (Café SamSam).

@teckel
@Morganfreeman

Verder nog teckel eigenaars/liefhebbers hier? Op EGF zat iemand, maar weet niet of zij hier naartoe meeverhuisd is…

1 like

Haha omg, wat cool! Jammer dat Breda voor mij niet zo in de buurt is :frowning:

Wie weet een andere keer! Woon er zelf ook vlakbij toevallig dus ik fiets er zelf zeker even langs!

1 like

@Bertha dit bedoel ik dus :joy:

3 likes

Ahh wat klote dit! Onze hond heeft dit ook gehad en moest inderdaad geopereerd worden. Precies hetzelfde, na intensieve wandeling of wild spelen liep ze altijd een dagje mank, maar altijd weer na een dag voorbij. Tot het een keer niet overging, en de DA er dus achter kwam dat die banden gescheurd waren. Het was een flinke operatie en het herstel duurde ook wel even, maar sindsdien is ze pijnvrij! Ze loopt nooit meer mank en kan ook gewoon los op het strand etc.

(De DA had gezegd dat ze nooit meer mocht rennen / spelen / op het strand maar dat vonden wij zo zielig. Dus zijn we het heel voorzichtig weer gaan proberen en het gaat echt supergoed! Ik heb liever een blije hond die nog leuke dingen kan doen en dan maar iets korter leeft wellicht dan een hond die net wat langer leeft maar nooit meer kan doen waar ze zo van geniet.)