Hondentopic (Deel 1)

Ik denk dat ik net weer een heel klein beetje roze bij de urine van mijn hond zag. Maandag moet ik weer een plasje inleveren dus ik ben benieuwd. Ik denk dat er een echo gemaakt gaat worden en ben bang voor slecht nieuws. Heeft iemand hier ervaring met een hond die een hardnekkige blaasontsteking heeft?

In het geval van een tumor in zijn nieren of blaas zit ik nu al te denken hoe en wat. Hij is 13 en denk dat bestraling en chemo geen optie zal zijn. Lees wel goede verhalen op internet met andere medicatie, maar hopelijk blijkt alles maandag goed en hoef ik daar niet over na te denken…

Gefeliciteerd! Wat een lief koppie heeft ze :smiling_face_with_three_hearts:

Het is ook spannend, maar voor je het weet kun je je geen leven meer zonder hond voorstellen. Het is eng en tegelijkertijd ook zooo leuk. Weet je iets van haar achtergrond?

2 likes

Ja een beetje, haar geschatte geboorte datum is oktober 2020, ze heeft puppies gehad (niet overleefd) en heeft tot april 2021 op straat geleefd in Turkije. Daarna tot oktober in een asiel daar waar ze behandeld is voor een infectie oid geloof ik, en in oktober is ze naar Nederland gekomen waar ze tot vandaag in een gast gezin bij ons in de stad zat.

Ik vind het echt zo eng eigenlijk, we willen al jaren een hond en hebben nu al alles voor haar over maar er kan gewoon zo veel fout gaan en we zijn voor de rest van haar leven verantwoordelijk voor haar? Is dit hoe nieuwe ouders zich voelen. Ik wil het gewoon goed doen en dat ze ons vertrouwt :pleading_face:

2 likes

Hier heb je gelijk in! Het is ook nog geen eens maandag dus ik weet helemaal niets nog. En wat vervelend dat jouw hondje zo’n steen heeft gehad zeg, vind het altijd zo zielig voor die beestjes :sob:

@Kurisu Heel veel plezier met jullie hondje! Komt vast helemaal goed :two_hearts:

1 like

Ik herken je gevoel hoor. Toen we onze hond net hadden was ik ook bang voor van alles. Ze zal jullie vast snel vertrouwen, kijk hoe lekker ze er al bij ligt op je tweede foto :smiling_face_with_three_hearts: Onze hond is ook geadopteerd en was toentertijd ongeveer 2-3 jaar oud geschat, dus vergelijkbaar met die van jou. Ze was snel gewend en op haar gemak, maar het duurde toch zeker nog een half jaar tot een jaar voordat ze echt ‘zichzelf’ werd. Dus heb geduld, en qua de hoeveelheid liefde geven zit het volgens mij helemaal goed!

1 like

Wat een schatje! Fouten maken mag hè, zij moet jullie leren kennen en andersom ook. Veel plezier met jullie ontdekkingstocht. :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Kleine update volgens mij vind Pasta het wel oké hier :pleading_face:

49 likes

Aah jeetje zeg! Hopelijk valt het mee. Hebben jullie eigenlijk speciaal dieetvoer gekregen na de operatie?

Ondertussen boeit het deze man helemaal niets dat er nu vuurwerk wordt afgestoken. Hij lijkt zich best oke te voelen…

16 likes

Even de boel laten luchten :joy:

Ach wat een lekker ding, die oren ook :smiling_face_with_three_hearts:
Komt vast goed met jullie, en alles wordt makkelijker met de tijd. Dan leren jullie elkaar kennen en op elkaar ingespeeld. Vind het heel grappig dat ik nu na 1,5 dat die van ons bij ons is aan z’n koppie en houding zie wat die wil; kakken, oversteken, een snoepje vangen of een snoepje zoeken haha. Heel veel geluk samen in ieder geval :slight_smile:

2 likes

Ik loop vanaf dat we d’r opgehaald hebben steeds hetzelfde rondje om overprikkeling een beetje te minimaliseren (ik woon echt vlak bij de drukke stad) en ik vind het zo grappig dat ze elk rondje een nieuw aspect wil inspecteren :joy: ik loop d’r dan gewoon achterna tot ze klaar is en vanochtend moest ik daarom uitgebreid om een fontein heen lopen, en sprong ze op zo’n verhoogde bloembak/boomperk omheining (die dingen van steen die ook als bankjes dienen zeg maar) waar ze het hele vierkant af liep. Bij latere rondjes zijn de eerder geïnspecteerde dingen dan opeens helemaal niet interessant meer. Volgens mij is ze best wel intelligent

5 likes

Mensen koop dit varken alsjeblieft niet haha onze hond vindt het fantastisch, maar dat geluid dat dat ding maakt, haha elk piepend speeltje is dan ineens beter dan dit megaharde geknor.

En ben ook al een paar keer opgeschrokken omdat ik dacht dat ze ging kotsen, maar dan had ze dat varken weer in haar bek wat een raar geluid maakte. :joy:

(Sorry antwoordde onterecht op jou @Kurisu.)

4 likes

Dankje voor de tip!

Review van de laarzen die ik tegenkwam bij het tuincentrum en @Lichtknopje ook heeft…

Tien uit tien sterren!! Geen koude voeten, geen natte voeten, prima 1,5 uur op kunnen wandelen in de sneeuw die hier deze ochtend opeens lag! :heart:

25 likes

Mijn vriend en ik willen (denken we nu) heel graag een corgi en we gaan deze week via de rasvereniging “kennismaken” met het ras. Dus bij iemand langs die een corgi heeft en die dus voorlichting geeft. Dan kunnen we al onze vragen stellen en kijken of het ras ook echt bij ons past.

Ik heb mijn hele leven honden gehad bij mijn ouders, dus ik weet wat ik kan verwachten qua hoe je hele leven om je hond draait haha. Maar dat waren beagles, dus een heel anders type persoonlijkheid weer.

We willen vooral weten hoe “makkelijk” ze te trainen zijn, hoe het zit met fysieke problemen die bij corgi’s horen en waar we dan op moeten letten, verzorging van de vacht en nagels etc. En waar we op moeten letten bij het uitzoeken van een fokker. Maar zijn er dingen die nog handig zijn om te vragen? Dingen die we echt niet mogen vergeten?

5 likes

Verdomme, de dierenarts belt maar niet terug terwijl ik om 10 zijn plas heb ingeleverd. Zit zowat tegen het plafond van de spanning en hoop zo dat de ontsteking weg is… ik haat wachten

Edit : Ik heb nog niks gehoord en ze sluiten over 10 minuten. Zou het heel vreemd vinden als die ontsteking er nog zit, want dat betekend dat ik de AB kuur niet kan ophalen vandaag waardoor hij morgen “opnieuw” zou moeten beginnen met het opbouwen (volgens hun zou hij geen dosis mogen missen indien er nog ontsteking zit…)

Zelf opnemen doen ze niet :unamused:

Ik moet echt zitten om ze aan te doen, schuift er niet zo in. Tis redelijk smal vind ik en moet echt even trekken om ze aan te doen. Zelf heb ik geen hoge wreef maar hij zit goed aan bij mij, dus een hoge wreef wellicht wat lastiger om aan te doen denk ik…

1 like

Tof dat je gaat kijken! Wat voor corgi? Een pembroke of een cardigan?
Onze bovenburen hebben twee jaar geleden een cardigan pup in huis genomen. Ik vind het echt leuke beesten met veel humor, maar qua karakter zou het niet bij mij passen. Wat vinden jullie belangrijk in een hond?

Yes nu inmiddels wel, zijn ontstekingswaarden zijn enorm gedaald en er zit bijna geen bloed meer in zijn urine (een enkel spoortje nog) Er zitten wel weer wat eiwitten in, dus ze weten niet waar dat door komt. Ik moet nu gewoon even de rest van week afwachten en zodra de klachten terugkomen gaan we wel de echo doen en zijn blaasje aanprikken om te kijken hoe en wat.

Ik ga nu wel cranberry tabletjes aanschaffen voor de blaas, dus hopelijk helpt dat ook.

3 likes

Meet Freddie. Deze kleine vriend komt eind deze week bij ons wonen. Een ruwharige teckel van 9 weken.
Man en ik zijn beide opgegroeid met honden, thuis hadden (hebben) we er 3, maar dit wordt onze eerste eigen hond. Vind het super leuk maar ook wel een beetje spannend

36 likes