@iedereen heel erg fijn al die reacties!
@Marqant juist fijn deze reactie. Ik heb het geluk dat ik veel dierenartsen in mijn omgeving heb dus ik ga binnenkort ook met hen bellen en zeker nog om tips vragen qua fokkers (ongeacht welke ras).
Spaanse en Italiaanse waterhond kende ik nog niet, maar ze spreken mij ook heel erg aan nu ik er wat over gelezen heb. Thanks! Ga mij serieus verder inlezen over dit ras. We hebben overigens geen allergieën, dus dat is voor ons geen overweging.
Interessant om te lezen dat zoveel mensen geen fan zijn van doodles haha. Komt het echt specifiek door het ras? Of mogelijk ook omdat het zo’n populair ras is dat er dus ook veel onervaren/minder geschikte mensen een doodle hebben en de hond daardoor wat nerveuzer gedrag vertoont?
Ik ken de goldendoodle vooral door er veel over te lezen en zie ze verder wel eens op straat. Van de week ging ik bij een mogelijk oppashond kijken (bewust voor een goldendoodle gekozen) maar ik vond het baasje niet zo prettig. Zit ook in een aantal (golden)doodle fb groepen en hondeneigenaren (die op fb zitten althans) zijn interessant haha.
@Loxodonta adoptie is ook iets wat ik overweeg, maar mijn vriend minder. Het is zijn eerste hond (ik had in mijn ouderlijk huis altijd honden en heb ook een oppashond gehad) dus hij heeft liever een hond waarbij je niet al op voorhand weet dat er complexe dingen spelen. Maar ik zie ook veel asiel honden voorbij komen die geen complexer verleden hebben, dus ik houd de websites in de gaten. Maar ik wil heel erg graag een hond met veel (krul)haar.