Nou, je zou niet de eerste zijn . Ik stond ook huilend bij het pension toen onze hond daar een paar uurtjes ging wennen. Ben blij voor je dat het ook zo goed gaat, het blijft altijd spannend en aftasten in het begin, maar volgens mij heeft Pasta een heerlijk thuis gevonden!
Ik hoop dat ze dat ook zo ziet
Ze kan in elk geval wel genieten van d’r extra mand bij ons op de werkkamer
Ah zo cute . Ik kan ook uren naar m’n slapende hond blijven kijken.
Zo lag ze gisteren lekker (??) tegen de verwarming aan:
comfortabel!
Hebben jullie ook wel is dat je naar je hond kijkt en denkt "ze lijkt weer meer volwassen maar geen idee waarom? Mijn hond is nu bijna 2 en is al een hele tijd dezelfde hoogte/gewicht maar gedrag nog steeds een pup
Hebben jullie nog goede tips voor handschoenen voor het uitlaten van de hond? Mijn “gewone” handschoenen zijn eigenlijk te dik, krijg de poepzakjes er niet goed mee gepakt en ook als ik haar snel aan de lijn moet doen zit ik te kloten met de gesp van de riem.
Crazy dog mom incoming .
De hond in kwestie is inmiddels 15. Hij ligt graag de hele dag bij een van ons op schoot, want anders is hij niet tevreden (I know, maar hij heeft dat privilege inmiddels wel). Het is alleen niet echt handig om te werken/gamen met een hond van 10KG op schoot.
Ik ben dus opzoek naar een soort verhoging, waardoor hij meer op bureaustoel niveau kan chillen. Mijn inspiratie is al alle kanten opgegaan. Bijvoorbeeld een co-sleeper of box, want voor honden kan ik echt niets vinden. Wat ik ook wel begrijp, haha. Maar, ik wil er dus liever niet te veel geld aan uitgeven. Omdat ik ten eerste niet weet of hij dit dan wel accepteert. En ten tweede, omdat hij al oud is.
Heeft er iemand een geniaal idee?!
Ah zo gezellig dat ie er altijd bij wil zijn! Hier heb je waarschijnlijk al aan gedacht, maar heb je geen stoel of fauteuil waar hij op kan, evt met een kleedje of mandje er onder? Onze hond wil er ook wel eens bij als we aan tafel zitten en dan springt ze gewoon op een lege stoel . We hebben kuipstoeltjes dus daar kan ze ook niet zomaar vanaf vallen en dan ligt ze ook lekker beschermd.
Er zijn geen knuffels die het volhouden met mijn honden. Ik ga dus een keer in de zoveel tijd naar de kringloop en koop ze daar voor 50 cent per stuk (even opletten dat ze geen kraaloogjes hebben of van die kleine balletjes als vulling). Die mogen ze allemaal slopen en onthoofden!
Weet iemand goede stichtingen die tijdelijk honden opvangen? Liefst omgeving Rijnmond of een organisatie die landelijk werkt.
Het is trouwens niet voor mezelf (gelukkig), maar voor iemand die zorg nodig heeft maar dit niet wil/kan doorzetten, o.a. doordat ze geen opvang voor haar honden heeft.
hahaha ik stond ook jankend in de lift toen onze hond voor het eerst een avondje ergens anders was omdat wij uit eten gingen. en ik moet nog steeds wel eens huilen als ze niet mee is op vakantie of zo.
Onze hond heeft haar jaarlijkse check en vaccinaties weer gehad en dit keer hebben we een uitgebreid bloed- en urine onderzoek laten doen omdat ze zo vaak plast de laatste tijd. Bloed laten we sowieso ieder jaar onderzoeken ivm haar epilepsie(medicatie).
Maar nu blijken haar cortisol waardes dus veel te hoog, wat kan wijzen op syndroom van cushing en tumor in de hypofyse of bijnier en ik zit alweer helemaal in de stress. Het wordt nog verder onderzocht want wellicht waren de waardes hoog door stress na het prikken, maar toch
Aah wat eng! Veel sterkte!
Hond die ik kan had dit pas ook, maar bleek bij een second opinion vals alarm. Wel pas maanden later toen ze al heel veel dure pillen had geslikt en die hond juist steeds zieker werd… achteraf blijkt de verhoogde waarde waarschijnlijk door andere medicatie te komen. Herken je verder symptomen bij je hond?
@Bertha we gaan nu nog verder urine onderzoek doen waarbij ze 1x medicatie krijgt en als er dan nog steeds aanwijzingen zijn dan krijgt ze een echo.
@Marqant nee ik herken de verdere symptomen niet. Ze is wel een beetje een stresskip, heeft ook verlatingsangst dus ik kan me voorstellen dat haar cortisol waardes daardoor hoger waren. Maar volgens de dierenarts was het voor “gewoon” stress alsnog heel hoog.
Hmm nog maar even goed onderzoeken dan! Bij die andere hond was het ook zo dat ze verder geen van de klachten had. Terwijl er best wel veel verschillende vage klachten bij de ziekte komen kijken.
Ik moest vandaag terug naar de dierenarts en heb de uitslag toen nog even met een andere arts besproken. Ze vertelde dat als de hond geen andere symptomen heeft zoals kale plekken in de vacht of een dikke buik, dat het dan vaak geen cushing is. We laten wel extra urine onderzoek doen, maar dit is al wel een kleine geruststelling.
Fijn, nou hopelijk toch niks ernstigs aan de hand dan! Kan mij voorstellen dat je echt schrikt als je zoiets te horen krijgt. Ik zie trouwens dat ze soms ook iets van cortisol geven tegen epilepsie? Zou ook even de bijsluiter checken van de medicijnen! Fingers crossed
Onze dierenarts gaat tijdelijk sluiten! Vind dat echt heftig maar er is gewoon geen arts meer in de kliniek. De boel zal tijdelijk worden overgenomen door een andere kliniek diep in Den Haag maar ik zie dat helemaal niet zitten. Zit nu een beetje rond te kijken wat er nu aansluit op mijn wensen (voor zover je die kan hebben bij een DA) Maar ik vind dit echt lastig na al die jaren.