@Lichtknopje Ja, hier ook een angstige hond en het is echt veel beter te doen nu we dit jaar lang van tevoren langzaamaan medicatie hebben opgebouwd. Vorig jaar nam haar angst ineens toe en nu is het eigenlijk weer prima te doen.
Voor anderen die angstige honden hebben en volgend jaar geen mogelijkheid hebben tot een rustige omgeving: ik geef mijn hond Pexion en het werkt bij mijn hond heel goed. Ik ben door de gedragsdeskundige van mijn hondenschool doorverwezen naar een gedragsdierenarts en na een online consult hebben we samen gekeken wat nodig was qua dosis. Ik ben door haar echt supergoed geholpen - en nog steeds trouwens - wanneer ik dacht dat ophoging nodig was. Mijn hond wordt er niet suf van en herstelt veel sneller na geluid. Natuurlijk zou het fijner zijn zonder medicatie, maar ze was vorig jaar soms echt in paniek en ik heb nu weer een blije hond. Ik verwacht dat het de komende twee dagen nog wel een uitdaging wordt, maar het is echt een wereld van verschil vergeleken met vorig jaar.
@Bertha Ik heb toch een cozy cave-achtig bed besteld. Hij is vandaag binnengekomen en ze moest er even aan wennen maar volgens mij vindt ze het heerlijk! Ze snapt nog niet dat ze hem zelf open kan doen, maar ze heeft er de hele avond in liggen slapen
Ik heb de grootste maat besteld en ze gebruikt denk ik iets meer dan de helft van de ruimte :’) Als je nog geïnteresseerd bent kan ik je de Etsy-shop wel doorsturen.