Hondentopic (Deel 1)

Oh dat zou wel slecht zijn als de dierenarts niet opgemerkt heeft dat er cortisol in de medicatie zit :thinking:. Ik heb de bijsluiter bekeken en ik kon zo niks vinden, dus ik denk ook niet dat dat zo is. Maar wel goed dat je het aangaf, ik ga het tegen die tijd ook nog even checken bij de dierenarts to be sure.

1 like

Nog meer met angstige hondjes?

We worden gek (van zijn geblaf en het geknal).
hij wil buiten net even snel plassen maar verder niks. Ook overdag. Morgen maar naar bos in hoop op beter.
We proberen alles om hem rustig te houden en af te leiden (snuffelmat, kong, aaien, radio, praten tegen hem) maar alsnog.
En het is nog niet eens oudejaarsavond.

Volgend jaar maar weer een huisje huren afgelegen.

Jup ook een blafferd hier, bij iedere knal… Oef… Heftig hé en zo zielig ook…

Ik ben de afgelopen weken met adaptil chew begonnen (in overleg) en vanaf vandaag krijgt ze die 2x per dag. Van de dierenarts heb ik ook sileo gel gekregen omdat ze vorig jaar bijna 10 uur geblaft heeft met heel af en toe een hazenslaapje. Zorgt ervoor dat een soort adrenaline stofje van acute stress geen afgifte kan doen. Waardoor de angst voor het geluid afneemt. Maar dat moet binnen bepaald tijdsbestek gegeven worden en herhaald. Dus start ik op oudjaars dag pas mee.
Ik doe nu iedere keer heel blij met een doosje snoepjes rammelen als ze begint te blaffen, als ze dan komt en gaat zitten krijgt ze wat, hopelijk legt ze de link ergens dat die knallen lekkers betekenen… volgend jaar wel weer op dieet… haha…

Heel veel sterkte aan iedereen met bange hondjes deze dagen… :heart:

3 likes

Succes aan alle baasjes met bange hondjes! Vind het zo sneu om te zien. Hier reageert onze hond niet direct op de knallen (gelukkig). Maar ik vind ‘m deze maand wel onrustig en zijn verlatingsangst is ook erger geworden. Nog even volhouden allemaal!

3 likes

@Lichtknopje Ja, hier ook een angstige hond en het is echt veel beter te doen nu we dit jaar lang van tevoren langzaamaan medicatie hebben opgebouwd. Vorig jaar nam haar angst ineens toe en nu is het eigenlijk weer prima te doen.

Voor anderen die angstige honden hebben en volgend jaar geen mogelijkheid hebben tot een rustige omgeving: ik geef mijn hond Pexion en het werkt bij mijn hond heel goed. Ik ben door de gedragsdeskundige van mijn hondenschool doorverwezen naar een gedragsdierenarts en na een online consult hebben we samen gekeken wat nodig was qua dosis. Ik ben door haar echt supergoed geholpen - en nog steeds trouwens - wanneer ik dacht dat ophoging nodig was. Mijn hond wordt er niet suf van en herstelt veel sneller na geluid. Natuurlijk zou het fijner zijn zonder medicatie, maar ze was vorig jaar soms echt in paniek en ik heb nu weer een blije hond. Ik verwacht dat het de komende twee dagen nog wel een uitdaging wordt, maar het is echt een wereld van verschil vergeleken met vorig jaar.

@Bertha Ik heb toch een cozy cave-achtig bed besteld. Hij is vandaag binnengekomen en ze moest er even aan wennen maar volgens mij vindt ze het heerlijk! Ze snapt nog niet dat ze hem zelf open kan doen, maar ze heeft er de hele avond in liggen slapen :joy: Ik heb de grootste maat besteld en ze gebruikt denk ik iets meer dan de helft van de ruimte :’) Als je nog geïnteresseerd bent kan ik je de Etsy-shop wel doorsturen.

3 likes

Die zal ik morgen even bij daglicht maken.

2 likes

Oh oeps, haha ik dacht dat hij laatst nog 25 was? :joy:
Ze is 20kg en van schouders tot begin staart 60 cm, totale lengte weet ik niet precies.

Wat fijn dat jullie lekker weg zijn, geniet ervan!

1 like

Ik moet even spuien hoor, maar ik weet even niet wat ik met deze situatie aan moet.

Sinds januari woon ik op mezelf en mijn hond is uiteraard mee nadat hij 10 jaar in ons ouderlijk huis heeft gewoond. Twee keer per week moet ik op kantoor werken en omdat ik hem niet 12 uur alleen kan laten breng ik hem dan bij mijn moeder of zusje. Echter moeten we dan met de randstadrail wat hij heel spannend vind en ik merk dat fe hele situatie hem niet zo heel veel goeds doet. Dat elke keer heen en weer reizen, twee huizen hebben etc. Hij is 13 jaar oud en van een luizen leven is hij nu naar een reishondje gegaan en ik merk dat het hem enigzins stress geeft en dat hij thuis altijd weer moet wennen. Een andere manier is er niet en ik probeer echt zo min mogelijk naar kantoor te gaan en het reizen te beperken, maar meer dan mijn best kan ik niet doen. Ik twijfel of ik hem van die rustgevende druppeltjes moet geven of het gewoon zo laten? Ik weet echt even niet waar ik goed aan doe.

1 like

We zijn vandaag naar een airbnb in Frankrijk gegaan omdat ze hier geen consumentenvuurwerk hebben. Denk dat we een nieuwe traditie te pakken hebben want het scheelt een hoop stress!

2 likes

Dat is ook wel een goeie. Wij wilden eerst ook weg, afgelopen 2 jaren gedaan maar dit jaar ivm verbouwing. Had je alsnog wel wat vuurwerk buiten het park maar alsnog minder. Buitenland is dan helemaal goed idee.

@Sax dat klinkt wel goed. Ben wel terughoudend met medicatie ivm zijn leeftijd maar dit is ook zielig.

@puntjes snoepjes geef ik ook steeds. Maar na 9 jaar is die associatie er nog niet. Heb weer een snuffeldoos gemaakt (kartonnendoos met snippers zodat die moet zoeken) en daar ging meteen op af. Lijkt iets beter te werken dan de snuffel mat.

Hij slaapt nu wel gelukkig, het zijn echt de knallen.
Oudejaarsavond vieren wij bij mijn ouders. Het is daar hopelijk iets rustiger. Huis is in ieder geval beter geïsoleerd.

3 likes

Ga graag weg in eigen land, maar heb te veel verhalen gehoord van mensen die dan ineens naast een karbietschietgebied bleken te zitten :see_no_evil: En de prijzen van een huisje in NL met de kerstvakantie vond ik ook echt véél te hoog.

Sterkte iedereen! Hopelijk is die ellende snel verboden.

Wij hadden vorig jaar beetje pech. Zaten rand Nederland/België grens en daar werd heel veel afgestoken.
En inderdaad karbiet schieten moet je ook rekening mee houden.

1 like

Ze is net 2 dus heb de hoop op dat het kwartje nog ergens ooit een keer valt. Ik ga vandaag ook even lekker natvoer halen voor inderdaad alle kongs en likmatten. Karton vind ze zelf doodeng, dus geen doos hier. Maar blij dat je iets vind om hem een beetje af te leiden. :heart: Succes…

Gisteren was ze buiten super stoer toen er op 50 meter een jongen wat afknalde, geen kick. Ze waren op de fiets (is ze mega reactief op) maar ze bleef mooi zitten toen ze voorbij kwamen. Toen die jongen schreeuwde na zijn vriendjes van f*uck die ging in mijn hand af dacht ik alleen maar mooi zo en was ik mega trots op mijn mup!

2 likes

Ja, we vertrekken zo naar afgelegen huisje gelukkig

5 likes

Nog een tip mocht je geen medicatie willen/kunnen geven, onze hond heeft vorig jaar voor het eerst een thunder shirt aan gehad en we merkten echt verschil! We hebben in het verleden ook medicatie gegeven maar nu waren we op een wat rustigere plek en met alleen het shirt was het goed te doen.

2 likes

Ik woon nu in een rijtjeshuis en het geluid van vuurwerk lijkt veeel harder binnen te komen dan in mijn flatwoning (3 hoog). Kan dat kloppen…? Dit huis is wel veel beter geïsoleerd, dus had het niet verwacht.

Maak me hierdoor een beetje zorgen om morgenavond. Hopelijk valt het in de slaapkamer wel mee :slightly_frowning_face:

@Negativ waarschijnlijk heb je dit al overwogen, maar zou je hem ook twee dagen achtereen bij hen kunnen laten logeren en buiten de spits kunnen brengen/halen? Dan is 'ie misschien iets langer van huis maar wel met minder gedoe (sorry als dit een overbodige suggestie is).

2 likes

Dank voor je berichtje! Ik moet op maandag naar kantoor en slaap dan daar tot dinsdag zodat we inderdaad buiten de spits terug gaan! Maar op de donderdag is dat helaas niet mogelijk. En om hem van maandag tot donderdag daar te laten kan helaas niet :sob: Hopelijk haal ik snel mijn rijbewijs en is dat randstadrail probleem weg.

Ik heb vandaag toch maar bach bloesem druppels gekocht voor honden. Ik ben benieuwd hoe dat gaat werken. Het is over het algemeen sowieso een zenuwachtige hond met een obsessie voor eten, dus misschien dat dat daar ook wel mee helpt. Fingers crossed!

2 likes

Ah ja dat snap ik, dat is net wat erg lang…

Misschien is een likmat nog iets als 'ie gek is op eten? Ziet er wellicht wat apart uit als je dat voor hem vasthoudt in het ov, maar ach :sweat_smile:
Of iets anders waar hij traag mee kan snacken?

2 likes

Ok pas als het donker wordt ligt ze er graag in blijkbaar :woman_shrugging:t2:

Inclusief Nearly Headless Duck op de voorgrond zoals we hem thuis noemen.

21 likes

Hahaha nearly headless duck :sob::heart:

1 like