Mijn hond is dit jaar echt erger dan normaal. Heb vandaag bachbloesem gekocht (nav post @Negativ ) maar lijkt niet te helpen.
Misschien is ook stukje ouderdom en de baby dat ie zo extreem dit jaar is. Continue blaffen en rennen. Nu maar aangelijnd in huis zodat iig niet door het hele huis als een malle rent.
Ik zal eens kijken of er zoiets is in het klein. De tram is altijd overvol dus dat gaat wat worden. Maar het is wel een goed idee!
@Lichtknopje Wat balen! Het lijkt bij mijn hondje ook niet echt te helpen helaas. Maar ik heb wel gelezen dat het ook even (een paar weken) kan duren voordat het werkt.
Moet je die bachbloesem niet opbouwen? Of werkt het meteen
Inwerkingstijd dacht ik ook al aan.
@Schaakmat dat staat er niet op, alleen max 24 druppels per dag. En kon niet zo snel op internet vinden.
Edit. Misschien is voor de tram pasta uit een tube handig? Dat ze beetje aan het uiteinde likt of op een botje, terwijl je het vasthoud.
Ik vind zojuist dit :
“Om de werking van Bachbloesem remedies voor honden te ontwikkelen, is het aan te bevelen de druppels over een langere periode te gebruiken . De eerste successen zouden na ongeveer twee weken moeten verschijnen. Tot drie maanden kunnen zelfs voorbijgaan voordat de Bachbloesem de volledige werking ontwikkelen”
Stom want ik had er ook niet aan gedacht!
En jaa zo’n tube, goed idee! Ik ga het gelijk bestellen.
Ik had het ook net gevonden. Klinkt ook wel logisch.
Naja volgend jaar huisje of op tijd beginnen.
Nou wij zitten gezellig in de badkamer te netflixen. Is wat anders dan een kop koffie onder de douche nemen
Denk zo maar de badkamer idd proberen. De gang, meest geluiddempend, was geen succes.
We zijn bij mijn ouders thuis waar die meest op zn gemak is (eerste 3 jaar hier gewoond). Vooral bij mn pa, ziet hij als alfa. Die heeft hem net toen rustig was ook uitgelaten en heeft ie zowaar wat gedaan
@Schaakmat ah wat een lieverd zo liggen.
Speel ook anders een radio af op een tablet of telefoon en leg die ook in de badkamer. Dat dempt ook het vuurwerkgeluid.
We zijn naar mijn ouders gegaan in de hoop dat het rustiger zou zijn dan thuis, maar het vuurwerk is hier nu ook al zo erg dat we haar niet eens meer konden laten plassen (en we wilden al veel vroeger gaan dan normaal). We hadden een mega ongelukkige timing qua vuurwerk en ze was echt helemaal in paniek, mijn hart breekt.
Ik zag haar gedurende de avond ook veranderen, alsof ze weet wat er vanavond nog gaat gebeuren. Nu binnen is het wel weer ok, maar volgend jaar gaan wij ook 100% zeker de stad uit.
Sterkte aan alle bange hondjes vanavond
Dit ziet er trouwens heel chill en zen uit <3
Godver mijn (dronken) oom is nu ook bij mijn oma. Nu staat hij er op dat ie met mn hond gaat lopen Gaat natuurlijk NIET gebeuren, maar kan hier zooo zenuwachtig van worden. Ik haat dit.
Edit : De hond gaat om 23:30 naar boven met klassieke muziek, dus hopelijk vergeet mn oom dat hij er dan is. Had zo gehoopt op een rustige oud en nieuw met mn moeder en oma.
Onze puppy reageert gelukkig nog niet zo heftig op het vuurwerk, maar de honden van mn ouders wel. We hebben no stress spray van Beaphar gebruikt. We hebben het op dekentjes gesprayed en dat op hun plekjes gelegd en ze liggen al de hele avond lekker rustig te slapen. Maar ze zijn wel nog zichzelf, niet verdoofd door die spray. Hopelijk blijft dat zo vanavond
Hij is inmiddels uit geweest en hij zit nu boven in het kamertje te snuffelen in zn snuffelmat. Ik heb relaxing muziek opgezet, plaspads liggen door de kamer. De deken ligt op de grond en mijn jas ligt daar ook op de grond dus daar zal hij wel lekker gaan liggen.
Onze grote schat vindt het echt verschrikkelijk. Maar na wat hersenwerk en nu een grote kauwsnack is het blaffen even voorbij. De kleine heeft nergens last van, die geniet gewoon heerlijk van het speelgoed en de snacks die ze extra krijgt.
@Schaakmat Goede tip van de badkamer, daar zitten wij nu ook. Wat een ellende dit, mijn vriend zit in de douche en ik naast de wc terwijl we haar om en om entertainen met snoepjes. Wel een memorabele jaarwisseling zo
Nou hier kan mijn hond beter tegen het vuurwerk dan ik. Ze trekt wat grote ogen op, maar verder is haar ademhaling laag en snurkachtig.
Ondertussen ben ik zelf de badkamer weer in gevlucht want die herrie is niet te harden.
Edit: een halfuur later en ze snurkt als een oude vent
Wat fijn! Hier zitten we inmiddels ook in de badkamer, de hele avond ging het op en af maar om 12u was er toch echt paniek. Likmat mee en muziek op en nu is het gelukkig te doen.
Ik zit met mn pa om en om in de gang, minste geluid en licht.
Badkamer helpt niet.
We zijn allemaal knettergek van het geblaf. Blijft maar doorgaan. Kong helpt beetje voor 1 minuut.
Wil hem ook niet teveel geven want straks spuugt ie alles weer uit.
Dit jaar is wel extreem.
Om 12 uur precies kregen we happy diaree door de hele woonkamer… Arme beestjes, wat een ellende…