Hondentopic (Deel 1)

Ik moest zo lachen om dat beest van ons. Hij kreeg om 12u een botje maar vond het leuker om mee te kijken naar het vuurwerk.

Leef wel echt enorm mee met alle bange hondjes. Gister werd er vuurwerk zo dichtbij een andere hond afgestoken dat die direct bang wegkroop. :frowning: wij konden gelukkig net op tijd een andere straat insteken.

8 likes

Haha kijk 'm zitten, wat een badass. Zo fijn dat hij er geen last van heeft gehad!

Hoe gaat het vandaag bij jullie @influencer @Lichtknopje @puntjes en de rest die een zware avond had?

1 like

Die blik zegt mij genoeg… :see_no_evil: Maarja ze moest ook even onder de douche, ook nog! Ze is d’r slaap flink aan het inhalen en af en toe nog even naar buiten want buikje is nog niet helemaal lekker… .

Over de medicatie heb ik geen review want euh, die weigerde ze. Je moest het in de wangzak smeren, normaal geen probleem om daar even met een vinger te komen ofzo, maar nu met iets vreemds, tanden bloot! Had nog met de assistente contact gehad en die had nog wat tips gegeven om het toe te dienen maar helaas.

Ik heb het geld niet om een huisje te huren, maar heb nu al zorgen voor volgend jaar. Pfff…

Hoe is het met die van jou Sax?

2 likes

@Sax In de auto naar huis vannacht (10 min) rustig heel lief zn koppie op de knie rusten en meteen half slapen…maar thuis is hij lang door blijven blaffen, half 3 nog steeds. Ik ben maar in bed gaan liggen (zelfde verdieping). Het was na 3en eindelijk ook rustig en soms een knal dus daarna stopte hij ook wel.
Vandaag rustiger en nu soms bij een knal maar niet zo heftig als gisteren. Hij sliep ook uit vanmorgen haha.
Buiten lopen gaat goed gelukkig. Wel heel alert maar doet zijn ding.
Hoe is met jouw hondje ?

@puntjes vervelend met ee medicatie. Mag het in combinatie met eten ? Hier werkt kaas of vlees vaak goed.

2 likes

Nee helaas mocht het niet via eten ofzo, moest echt in de wangzak omdat het dan snel werd opgenomen in het bloed. Had op een andere manier ook geen effect. Dus dst is wel balen.

Hopelijk krijgen alle lieverds veel rust vandaag, hoop echt niet dat iemand in de wijk vanavond nog denkt, oh kijk wat ik hier nu vind, nog heel veel vuurwerk… pfff… Nu 365 dagen rust graag!

Oh en laten we niet beginnen over de aso’s die niet opruimen, gelukkig loopt ze er met een boog om heen maar nondeju wat een zooi!

4 likes

Godsie er komt op fb een oproep voorbij over een hondje uit scheveningen. Was bij iemand met zn baasje op bezoek en is gisteravond om 23:00 door knallen de deur uit gevlogen :sob: Ik kan dan wel janken joh. Zo bang en dan een uurtje voordat alles los barst kwijt raken. Ze hebben hem nog steeds niet gevonden. Echt treurig.

1 like

Lief dat je het vraagt. Ze was lekker rustig vandaag (moe haha) en buiten helemaal blij en hyper. Wel jammer dat er nog her en der knallen zijn hier dus dan schrikt ze wel weer even :pensive:. En bij jullie?

1 like

Hier had iemand zin om te knallen, dus haar mandje blijft voorlopig in de badkamer staan. Ik hoop dat het na de kerstvakantie het klaar is. Ik merk dat ik zelf er nu ook ongelofelijk chagrijnig van word.

@puntjes Aah zo lief met die Takkie naast 'r. Hopelijk is ze snel weer de oude.

Hier gaat het eigenlijk wel oké. We zijn weer thuis en ze is heel veel aan het slapen gelukkig. Uitlaten gaat wel heel erg moeizaam zolang het donker is, maar in huis is ze rustig. Al met al is het gelukkig veel beter gegaan dan vorig jaar!

2 likes

Pasta heeft gisterenavond de hele avond op schoot gelegen en heeft echt nergens last van gehad, ze reageert nauwelijks op geknal! De camera vind ze wat minder leuk :smiling_face_with_tear:

12 likes

Omdat ik voor mezelf niks koop maar voor de honden des te meer en ik gun jullie hondjes dit ook even een tip: Pip en palms heeft op meerdere harnassen/lijnen/halsbanden etc 50% korting! Ik heb voor allebei de honden een mooie set uitgekozen.

1 like

Pff mijn hond is echt mijn alles hoor, maar hij is zo’n routine hond en dat is soma zo vervelend. Ik zat vanavond de hele avond (gewoon op de bank!) te laptoppen in plaats van tv te kijken en hij was helemaal uit zijn doen. Hele tijd piepen en zeuren terwijl hij normaal gewoon op zichzelf ligt te chillen en ik tv kijk. Vermoeiend wel, haha.

5 likes

Nu ik een hond hebt valt me echt veel meer op hoe veel zooi er op de grond ligt? Ik dacht vandaag dat ik haar te slim af was omdat ik haar toch een muffin papiertje ontzegt had maar toen haalde ze ergens anders een kidney boon vandaan? De hoeveelheid frietjes en kebab vleesjes die zij uit het niets tovert is echt indrukwekkend en zo vervelend :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ach wees blij dat het geen poepvreter is. Maar als het echt erg wordt kun je altijd een snuitje aanleren

1 like

Haha ja ik heb geluk met haar dat ze eigenlijk niks eet van de vloer behalve vlees, frietjes en (blijkbaar) kidneybonen. De hond van mijn schoonouders eet echt alles wat los en vast zit, zij wil wel overal aan snuffelen maar gelukkig wil ze weinig eten. Had wel het tegenovergestelde verwacht van een straathond! Maar ze is wel erg schattig dus misschien heeft ze nooit hoeven zoeken naar eten, als ze succesvol kan bedelen :joy:

1 like

Dit is echt mijn grootste struggle, want mijn hond is obsessed met eten en verandert in een losgeslagen hyena als hij wat vindt. We hebben hier een mooi park met een hondenlosloopveld, maar mijn hond kan gewoon niet meer los door het vreten wat hij overal vandaan tovert. Hij heeft echt een neus voor dingen soms wel een kilometer verderop. De lijst met dingen die hij heeft gegeten is eindeloos: Heel veel brood voor de ganzen (en ratten…), kippenpootjes, dadelreep inclusief verpakking, geitenkaas met verpakking, chocoladecroissant, bonbons, salami, frikandel, pepernoten…

Ik heb een snuitje liggen, maar daarmee kan hij zijn mond ook niet open doen? Een muilkorf heb ik nog niet geprobeerd. Ik vind het ook wel heftig zo’n klein fluffy hondje met zo’n muilkorf om :sweat_smile: het is echt een kindermagneet en hij geniet van alle aandacht :joy: in de natuur, waar geen eten ligt, kan hij wel perfect loslopen gelukkig!

Ik vind net wel dit online Trixie beschermingskapje tegen ongewenst eten online kopen? → Dierencompleet.nl misschien moet ik dat eens een kans geven!

1 like

Ik heb deze ook overwogen, maar las dat ie vrij makkelijk af gaat dus onze hond heeft hem dan in no-time los :see_no_evil:. Mocht je hem wel aanschaffen, wil je dan een review geven? Wij hebben hetzelfde probleem (alles-eter) maar nog geen goede oplossing gevonden.

Met het alleen laten, laat je hem dan alleen thuis of in een andere kamer?

1 like