Hondentopic (Deel 1)

Wat goed zeg!! En wat fijn voor jullie ook!

Mijn mijlpaal in de alleen-zijn saga is dat ik alleen in mijn kantoor mag werken en de hond dan lekker chillt op de bank. Ik hoop dit jaar ook stapjes naar buiten te kunnen gaan doen :blush:.

3 likes

ik vind het heel goed van hem hoor! Ik vroeg het me alleen af haha. Al helemaal fijn als hij verlatingsangst heeft en het nu toch goed gaat

1 like

Wou even zeggen dat hij gevonden is, alles gaat goed zo te lezen.
https://www.ad.nl/den-haag/hondje-sushi-schrikt-van-vuurwerk-rent-voordeur-uit-en-is-dagenlang-vermist~ab0eaa81/?fbclid=IwAR2-dcE-V0_zAXZy0kjdGnjaOfsMxJ4UL4-2Nm6V4ylzNPGmKyPd7DrqJ8Y

11 likes

En wees ook trots op jezelf! :heart: Knapperds!

1 like

Ah gelukkig!
Zag vandaag nog ergens het pamflet hangen.

1 like

Super goed gedaan! En ook super van jou! Het kan mentaal zo slopend zijn.

1 like

Zo fijn!!

1 like

Ik ben nu dus wat fokkers aan het aanschrijven voor een corgipup. En nu mogen we ergens volgende maand langs bij eentje om kennis te maken. En ik had een ander een berichtje gestuurd met een vraag over nestplanning. En nu stuurt ie terug dat ze nog volop bezig zijn met het plaatsen van hun huidige nestje en daarna weer gaan plannen. Maar dat ik dus welkom ben als ik interesse heb in het huidige nestje :pleading_face:

Maar dat kan dus helemaal nog niet want we hebben nog helemaal niks geregeld en over een maand gaan we ook een weekend weg en aaaaahhhhh. :cry:

Nee, dit is heel onverstandig, dus ik wacht nog even.

3 likes

Aaahh wel leuk zeg om er zo mee bezig te zijn! Ik heb toen ook zoveel fokkers aangeschreven toen wij opzoek waren naar een pup, ik herinner me die spanning nog zo goed. :pleading_face:

1 like

Ik ben het vuurwerk zo beu. Vandaag was de eerste dag sinds de jaarwisseling dat mijn hond ontspannen en weer een beetje sociaal en zichzelf was (en een tijdje heeft gespeeld met twee andere forumhonden <3) , maar nu zijn ze in de straat weeeeer van alles aan het afsteken en zit ze inmiddels als een rillend rietje naast me.
We zijn echt weer terug bij af :sob:

1 like

Word je toch zout van :angry: hoor hier ook nog veel geknal, je zou toch denken dat ze een keer door hun voorraad heen zijn.

1 like

Heeft jullie hond een voorkeur voor een bepaald mens? Pasta vind mijn vriend veeeeel leuker dan mij haha. Ik vind het niet zo heel erg maar ik vraag me af wat er zo leuk aan hem is wat ik niet heb :joy:

Heel herkenbaar, onze hond vind mijn man ook veeel leuker en denk dat vooral komt omdat hij de eerste weken vrij was toen ze kwam. Verder spelen die 2 ook super wild met elkaar wat ze bij mij echt niet hoefte doen

1 like

Heb zelf helaas (nog) geen hond, maar doet me denken aan vrienden die samen een hond hadden, uit elkaar zijn gegaan en nu co-ouderschap hebben. De hond vind de nieuwe vriend van mijn vriendin echt de leukste persoon op aarde, leuker dan zijn eigen baasjes :joy:

5 likes

Haha soms klikt het gewoon :joy:

2 likes

Onze hond heeft zelf een duidelijke rolverdeling gemaakt. :joy: ik mag hem (af en toe) knuffelen, mijn vriend is om te spelen. Als ik hem probeer uit te dagen kijkt hij me ook aan van ‘wtf doe je’.

Toen hij 6 maanden was gingen we zo’n filmpje nadoen waarbij je allebei de andere kant op rent. Helaas zelf niet gefilmd want hij ging achter mij aan haha. Ik werkte toen wel thuis en mijn vriend is alleen in het weekend thuis. Nu is hij echt gelukkig als we allebei thuis zijn, dan is z’n pack compleet.

3 likes

Gebeurt hier ook. Ik heb de taak om haar te knuffelen en ze slaapt het liefst naast mij.

1 like

Ja, voor mij. Maar ik ben ook veel meer met hem dan mijn partner. Hij vindt partner ook heel leuk maar alles is leuker met mij. (Terwijl we het niet heel anders benaderen).

Hij eet helaas ook slecht als ik hele dag weg ben, dus oefenen we dat geregeld. Haha

1 like

Hier ook de rolverdeling. En verschuift zelfs als mijn ouders er zijn (pa alfa en mijn moeder de verzorgende). Ik woon allang niet meer thuis en hij heeft nooit met mijn moeder gewoond. Wel eerste 3 jaar met mij bij mijn vader.

1 like

Hier precies hetzelfde haha. Vriend is leuker om mee te spelen ik ben er voor het knuffelen. Toen we een jaar geleden bij de puppycursus zaten moesten we het zien als een soort moeder/beste vriend rol haha en zou hij uiteindelijk het beste naar mij luisteren. Dat is zeker waar dus ik neem er genoegen mee :+1:t2:

2 likes