Mijn hond is duidelijk het meest dol op mijn moeder en als ik hem vraag waar ‘mam’ blijft gaat hij gelijk zoeken.
Ik ben daarnaast voor het uitgaan + alle verzorgende taken en bij mijn zusje chillt hij gewoon.
Mijn hond is duidelijk het meest dol op mijn moeder en als ik hem vraag waar ‘mam’ blijft gaat hij gelijk zoeken.
Ik ben daarnaast voor het uitgaan + alle verzorgende taken en bij mijn zusje chillt hij gewoon.
Traditionele beestjes zijn het.
Stelletje seksisten die hondjes van ons.
Het lijken wel boomers
Mijn hond heeft ook sterk de voorkeur voor mijn vriend, maar dat is wel logisch want zij zijn ongeveer 24/7 samen en ik werk nauwelijks vanuit huis (hopelijk binnenkort wel meer).
Met mijn vriend speelt ze ook graag heel wild, ik ben daar niet zo goed in dus mijn pogingen worden nooit beantwoord
Grappig om te lezen, mijn hond is ook obsessed met mijn vriend. Maar hij luistert wel veel beter naar mij.
Kwam dit filmpje tegen op insta, dat is toch fantistisch! Een hotel op het vliegveld van Kopenhagen is met oudjaar open voor honden, zodat er 200 honden kunnen slapen zonder bang te hoeven zijn voor het vuurwerk
Wat kun je je toch ongerust maken om je hond he. Mijn hond had vanochtend iets van plastic van de straat gegeten en het was dusdanig groot dat ik het niet vertrouwde, dus langs de dierenarts gegaan om haar te laten braken. Dat ging gelukkig allemaal goed, het kwam er snel uit, ze was alleen aan het trillen van angst.
Maar bij thuiskomst leek ze heel afwezig en kreeg ze een epileptische aanval. De laatste aanval was november 21, dus best even geleden en vanwege de medicijnen die ze voor het braken gehad had, toch maar weer gebeld naar de dierenarts. Het zou geen bijwerking kunnen zijn, dus waarschijnlijk een aanval vanwege alle stress, zo sneu . Inmiddels ligt ze naast me te slapen, maar ik durf dan toch niet echt iets anders te gaan doen dus nu check ik telkens of ik haar nog wel zie ademen
Ze lijkt gelukkig weer de oude, ze heeft weer zin in snacks en ligt lekker te knorren op de bank .
Aah je kan echt merken dat mijn hondje weinig nog maar kan hebben. Het is twee weken goed gegaan en hij is twee weken rustig geweest maar toen er zojuist 3 klusjesmannen mijn huis binnenkwamen werd het hem toch teveel en deed hij een plas. Vind dat zo zielig. Maar hij is nu 2 weken bij mijn zusje zodat hij niks mee krijgt van al het geklus
Edit : Ik geef hem nu ook al 14 dagen 4 druppeltjes van dat Bach bloesem en daar gaat hij ook heel goed op. Het haalt echt de scherpe kantjes van zijn onrustigheid af.
Ik heb vorige week mijn hond moeten laten inslapen, hij was op We hebben hem laten cremeren en willen hem graag thuis hebben, maar de urnen waar we uit kunnen kiezen bij het crematorium zijn echt helemaal onze smaak niet. We krijgen hem nu mee naar huis in een uitstrooikoker en gaan ergens anders op zoek naar een urn. Weet iemand hier misschien een site waar we kunnen kijken?
Kijk eens op https://www.pabloospottery.nl of op haar instagram, ze heeft ook een insta met alleen urnen.
Laat er nu zelf eentje maken, niet om as in te bewaren maar wil graag in iets moois een pluk haar bewaren. Ze maakt alles zelf en je kan je wensen etc met haar bespreken. Niet goedkoop maar wel mooi, vind ik zelf dan.
Veel sterkte!
Thanks, ik ga eens kijken!
Zeker!
Hij is liever bij mijn vriend dan bij mij, maar dat is ook niet gek zij zijn ook veel vaker samen.
Ik ben daarentegen wel voor de rust, knuffels, het eten en de verzorging (en toffe yogalessen).
Hij is wel super enthousiast als ik thuis kom en ik word ook echt erg gemist als ik een paar nachten niet thuis ben. Dan blijft hij de hele ochtend bij de kamerdeur hangen in de hoop dat ik beneden kom (ik doe altijd de ochtendronde, dus gek als ik dan niet kom).
" Mijn baasje gooide heel mijn ontbijt in de sneeuw! "
Ze ligt nu lekker te slapen na al dat zoekwerk!
We zijn gisteren voor de eerste keer bij de trimmer geweest, omdat ze nogal angstig is vond ik het lastig om iemand te vinden waar ik een goed gevoel bij had. Deze dame is ook gedragstherapeute en heeft een speciaal pakket in de salon voor angstige hondjes. Ik mag er ook gewoon bij blijven. We gaan nu iedere week even lekker snuffelen en ontdekken wat er allemaal te zien, te horen en te voelen is in de salon. Vond het heel fijn en Nova was ook heel chill bij de kennismaking!
Wat slim om er een zoekwerk van te maken.
En heel fijn dat ze/hij op die manier kan wennen aan het trimsalon
Oh zo leuk dat jullie sneeuw hebben!
Ons hondje wordt dit jaar 16. Echt heel fijn, want inmiddels mag ik al bijna 9 jaar van hem genieten. Maar hij wordt wel echt oud, en waar hij altijd wel last heeft gehad van verlatingsangst (mijn vriend is altijd met hem, dat was al voordat wij samen waren). Is het inmiddels zo erg, dat hij alleen nog maar rusteloos is, wanneer ik weg ben (ook als mijn vriend weg is, maar dat is minder vaak). Hij is dus nooit helemaal alleen, voor de duidelijkheid. Het is inmiddels zo heftig dat mijn vriend soms aan niets toe komt, omdat hij de hele tijd met hem bezig is.
Uit ervaring is gebleken dat het lastig is om hem nog iets aan te leren. Maar zijn er manieren om hem af te leiden? Hem te laten weten dat ik echt weer thuis kom? Iets in die trant. Als ik Google krijg ik vooral kalmeringsmiddelen en bench-training, maar dat is toch niet echt wat ik zoek.
Mijn vraag is dus: heeft er iemand ervaring met verlatingsangst bij oudere honden?!
Is hij nog bezig te houden met een gevulde kong bijvoorbeeld? Of een likmat uit de viezer. Die zou je dan kunnen geven even voor je weggaat of als je vriend even zijn handen vrij wil hebben