Ik wil heeeel graag een hond maar dat is nu gewoon even niet handig ivm mijn kleine appartementje. Maar ik ga 1-2 dagen per week oppassen op de hond van een collega zijn kinderen hebben dit schooljaar andere roosters waardoor ze in de war komen met het uitlaten. Dus ik zei dat hij hem op mijn vrije dagen wel bij mij mag brengen dat ik lekker met hem ga wandelen en thuis een beetje kroelen. Echt zo veel zin in
️
Ahhh shit wat balen zeg… Is het inderdaad die TTA operatie waar je het over had? Bij mijn hond hebben ze iets anders gedaan, volgens mij een stuk pees vastgedraaid en vastgezet met pinnen? Maar het is al even geleden en ik weet het niet meer zeker.
Zal inderdaad een duur geintje zijn… Hebben jullie hem niet verzekerd toevallig?
Haha zo lekker tactisch, maar wel fijn dat die man enthousiast is over zijn werk. Betekent alleen maar dat hij het goed doet.
Balen zeg, van je verzekering. Geen idee eigenlijk of er bij ons een maximum per jaar op zit, bij ons was het ook “maar” één poot en heeft alles bij elkaar net iets meer dan 2000 gekost. Ik hoop dat je ergens een verzekering kunt vinden die wat meer dekking geeft! Als je nu al weet dat er in de toekomst dingen gaan voorkomen heb je wel kans dat ze daar moeilijk over doen, maar even uitzoeken kan geen kwaad.
Hoop dat het echt gaat helpen en hij daarna gewoon weer lekker z’n ADHD zelf kan zijn.
Is hij in huis ook altijd heel druk? Onze hond was redelijk goed rustig te houden, maar ze slaapt sowieso altijd heel veel. Zodra we merkten dat ze d’r ‘gekke momentje’ kreeg riepen we haar gewoon bij ons om even rustig te kroelen tot het weer over was.
Klinkt als een hele onderneming zeg! Maar wel fijn dat de arts er zoveel vertrouwen in heeft dat het goed resultaat gaat geven.
Voor tijdens rust houden kan ik alleen maar als tip geven om heel veel denkspelletjes te doen.
Doe dat ook wel eens met de honden van mn vriend, omdat ik zelf niet voldoende tijd en ruimte heb om zelf een hond te hebben waar ik dagelijks voor kan zorgen. Zo gezellig af en toe een sleepover haha, ook leuk voor hun want dan krijgen ze 100% de aandacht voor henzelf haha
Ik had hier eerder al in het topic een link gepost van een facebookpagina waar veel van dat soort spelletjes op staan! Hersenwerk voor honden heet hij geloof ik.
Aww, sterkte
Ik weet hier niet zo veel van, maar chemisch castreren gaat toch met een injectie, en dan mag hij meteen weer mee naar huis?
Ja haha stelt niks voor maar tochhhhh, m’n kindje
Jaa snap ik, bedoelde het ook echt niet alsof je je aanstelde ofzo hoor! Ik heb slapeloze nachten gehad toen mijn meisje gesteriliseerd werd, vreselijk.
Aww sterkte! Mag ik vragen waarom je hem chemisch laat castreren?
Hij is alleeeen maar bezig mer geurtjes en andere hondjes tijdens het wandelen. Zo erg dat ie regelmatig vergeet te poepen . Dan komen we na 45 min wandelen thuis en denkt ie: Oja… moest nog poepen. En dan gaat ie bij de deur staan piepen. Kan je weer gaan lopen en dan gebeurd weer hetzelfde, haha.
Hij gaat ook regelmatig languit op de grond liggen tijdens het wandelen om gewoon puur full focus te gaan snuffelen, en dan krijg ik hem ook echt niet mee.
Een beetje snuffelen vind ik prima hoor, maar dit is gewoon geen doen, haha. Daarbij merk ik ook dat ie gestresst is buiten, dat vind ik vervelend voor hem, dus als we dat kunnen afnemen middels castratie is dat zeker wel het proberen waard!
Ah de welbekende hormonen dus haha. Hopelijk werkt het voor jullie! Ik lees wel altijd dat het gedrag eerst verergerd voordat het afneemt maar dat heb je waarschijnlijk zelf ook al gelezen. Gaan jullie nu eerst aankijken hoe hij is met de chemische castratie en (als het bevalt) dan over naar echte castratie? Of gebruik je deze tijd om volop te trainen zodat hij straks intact kan blijven?
Sorry voor het kruisverhoor maar ik wil ook graag een reu en hormonen/castratie blijft toch wel een dingetje, dus ben heel benieuwd naar ervaringen.
Ja beide wel, sowieso verwacht ik dat trainen nu een stuk beter zal gaan, maar aangezien hij soms naar de dagopvang gaat denk ik dat een echte castratie er met de tijd ook wel in zal zitten.
Het is wel echt een grote boef sinds zn geboorte, dus ik verwacht eigenlijk niet echt dat dat zal afnemen haha. Hoop alleen dat ie eerder en beter zn rust kan vinden in drukke situaties.
Wij hebben het bij mijn hond op zijn 8e ook laten doen! Echt een heel verschil, het scherpe randje van de hormonen gaat er een beetje af. We hebben hem toen chemisch laten castreren om te kijken of volledige castratie nog zin had, of dat het zijn gedrag was geworden. Chemisch castreren gaf al een heel verschil dus we hebben hem uiteindelijk helemaal laten castreren en het heeft hem zo veel rust gegeven. Hoop dat het bij George ook rust in z’n koppie geeft.
Oh en wat heeft hij mooie ogen zeg!!
Iemand een idee wat dat witte bultje kan zijn? Zit op de binnenkant van diesel zijn achterpoot, heb het gisteravond pas opgemerkt. Ernaast zit ook een zwart vlekje dat daar bij mijn weten eerst niet zat, maar dat ziet eruit zoals een moedervlek bij een mens zeg maar, gewoon vlak met de huid, geen bultje oid
Een vrij stevig bultje, maar hij lijkt er geen last van te hebben. Hij knaagt niet op zn poot en bijt ook niet wanneer ik het aanraak (bij een teek/als het pijn deed zou ik ondertussen mijn vingers bijna kwijt zijn, ik spreek uit ondervinding ). Ik zie ook geen pootjes eraan hangen, dus denk niet dat het een teek is?
Hij moet normaal begin oktober naar de DA voor jaarlijkse checkup. Kan ik hiermee tot dan wachten, of moet ik er toch eerder mee naar de DA?