Hondentopic (Deel 1)

Dank voor de tips!

Misschien heb ik het niet duidelijk genoeg omschreven. Maar, hij is nooit alleen. Mijn vriend is altijd bij hem, of wij samen dus. Maar ik moet dagelijks naar mijn werk. En zodra ik de deur uitga, en mijn vriend “alleen” met hem is. Dan gaat hij dus alleen maar heen en weer lopen naar de trap (waar de voordeur is), steeds van plek wisselen, niet willen eten, etc. Zodra ik thuis ben, is het weer oké. Maar ik heb helaas geen mogelijkheid om thuis te werken.

@Haai kong en likmat inderdaad ook al geprobeerd. Dat helpt eventjes…

1 like

Zou het helpen als je vriend met de hond zou gaan wandelen terwijl jij nog thuis bent en dat jij dan in de tussentijd weg gaat, zodat de hond je niet ziet vertrekken?

1 like

Dit is inderdaad de vaste routine. Soms gaat hij hierna even chillen en slapen, maar meestal gaat hij (zodra hij wakker is) mij meteen zoeken. Echt heel sneu, maar ook wel heel erg lastig. Vooral voor mijn vriend, want hij zit de hele dag met een onrustige/chagrijnige hond. Terwijl het van oorsprong zijn hond is.

Ik ga toch nog maar opzoek bij een professional. Wie weet :sweat_smile:

1 like

Ik weet niet of jullie al doen maar vast ritueel voordat je gaat en dat oefenen.

Mijn hond heeft altijd al door wanneer ik ga. Voordat ik mn schoenen en jas al aan heb.
Hij gaat dan in zijn mand zitten en krijgt dan een koekje. Ik aai hem en zeg dan doei!! Tot straks.
En weg. Niet te lang treuzelen. Van pup af aan al aangeleerd. En dan wacht ie weer tot iemand thuiskomt.

Misschien helpt een een kledingstuk van jou ivm de geur. Met dat rondlopen.

1 like

@Troepje mijn hond was ook onrustig als ik wegging. Janken, rondlopen etc. Wat hier heeft geholpen is dat hij zag dat ik wegging en er daarna iets “leuks” met hem wordt gedaan. Dus wandelen of spelen. Daarna is hij afgeleid en rustig tot ik er weer ben! Ondertussen gaat het stukken beter (na maanden van dit ritueel) en is hij vaak al oké genoeg zonder dat afleiden.

2 likes

We hebben nu besloten dat we in de tweede helft van het jaar voor een pup gaan. Dan hebben we onze vakantie achter de rug en alle tijd gehad om de boel klaar te maken in huis.

Maar ik krijg nu al allemaal berichten van fokkers die pups aanbieden. Blijkbaar zijn er geen wachtlijsten meer voor corgi’s?

We gaan over een maandje iig kennismaken bij een fokker waarbij het super goed voelt en dan mogen we ook met pups knuffelen die bijna weg mogen :pleading_face:

9 likes

Oh wat erg… :pleading_face: Heel veel sterkte…

3 likes

Wat erg, sterkte.

2 likes

Heel veel sterkte :heart:

1 like

Oh wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte :heart:

2 likes

Heel veel sterkte :heart:

1 like

Wat mooi dat hij zelf rustig is ingeslapen met jouw steun. :heart: veel sterkte gewenst!

1 like

Veel sterkte, wel heel mooi om te zien hoeveel steun hij aan je heeft gehad!

1 like

Wat een lieverd :white_heart:
Zo verdrietig om hem te verliezen :broken_heart: heel veel sterkte.

1 like

Ik zag een geschaafd voetkussentje bij m’n hond. Tijd om ze goed te verzorgen dus. Welke balsem gebruiken jullie om ze mooi en soepel te houden? Elke webshop verkoopt zoveel verschillende merken.

1 like

Ik gebruik deze, erg tevreden mee

2 likes

Wat een knuffelbeer zeg, ook echt zo lieve blik! Zo bijzonder, hoe hij er voor je is geweest! Veel sterkte!

1 like

Deze! Ze heeft ook hele leuke andere producten (tip :heart_eyes:)

1 like

Oh wat een mooi koppie, een Wetterhoun? Sterkte :heart:

1 like

Heel veel sterkte :broken_heart:🫶🏼

1 like