Haha ik vind dit zo leuk. Soms denkt die van mij van veraf een ander dier te zien maar dan is het een verdwaalde plastic zak of zo’n boodschappentrolley Moet daar altijd heel erg om lachen.
Hahaha aw ja Pasta heeft best hoge prey drive en “jaagt” soms op voorbij dwarrelende blaadjes Zo teleurgesteld dat ze dan een krakend blaadje te pakken heeft in plaats van een eekhoorn ofzo haha
Hahaha ja true. Hoe vaak een koffer of boodschappentas een hond is in de verte.
Mijn hond vind ook iedereen leuk/wel prima, maar ik merk het wel aan hem als iemand slechte intenties heeft dan kan hij ook inderdaad gaan grommen. Buiten doet hij eigenlijk geen aandacht besteden aan voorbijgangers, ook in het donker niet. Dus als ik dan een keer zie dat hij ineens gefocust is en zich anders gedraagt ga ik ook direct weg en vertrouw ik op zijn intuitie. Hij heeft zich namelijk ook eens zo gedragen terwijl we (dacht ik) alleen liepen, toen vond ik het gek dat hij zo deed maar zag later ineens iemand verdekt opgesteld staan.
Ik heb vandaag weer de chihuahua van mijn tante te logeren en mijn hond wil haar ineens bereiden. Ze is al zeker 6x bij ons geweest en toen vertoonde hij dit gedrag helemaal niet. Hij zit ook de hele tijd onrustig te doen en te janken. Laat haar geen seconde met rust zodra ze loopt, terwijl hij toch gecastreerd is. Iemand een idee hoe dit gedrag ineens ontstaat? Ze is niet loops verder.
Bedankt nog voor de tip om ontlasting mee te nemen voor Giardia! Dat was het gelukkig niet.
Naast de klachten die hij heeft ziet hij er verder topfit uit, energiek, geen doffe huid, geen oog en oorklachten dus daarmee sluit ze een allergie of intolerantie uit. Waarschijnlijk is het ‘gewoon’ een gevoelig maag/darmstelsel. Iets wat ik eigenlijk al langer roep, zelfs voor zijn misselijkheid al. Dus fijn om dat nu in ieder geval bevestigd te hebben. We gaan nu licht verteerbaar voedsel proberen. Lam dus of zoals ik hier ook las hert dacht ik. Ook de tip gekregen om hem elke dag pre/probiotica en groente te gaan geven. Ook nog maar verder om nog meer alleen maar natuurlijke snacks, maar dat deden we gelukkig al voor een heel groot deel. Ik ben benieuwd wat het resultaat hiervan gaat zijn!
Ben helemaal niet zo’n doorgeslagen dog mom, maar wat ik dus wel echt leuk vind is dat je op zo’n veldje op een gegeven moment bijna alle honden kent, haha, stuurde net een filmpje naar m’n vriend vanaf daar en hij ook zo: “heee Olaf, Frits, Laika, Sjors, Rico, en wie is die kleine witte?” Heerlijk.
Er is hier weleens geopperd om een hondenvriendenboekje te maken. Want niemand hier onthoud al die namen
Ja wij wilden ook al een boekje maken met foto’s en namen, of een app ofzo, maar de meesten ken ik inmiddels wel hier in het bos.
Zo herkenbaar, tijdens corona leek het soms wel een cult…een groep honden aan het spelen en allemaal mensen er in een rondje omheen
als ik bepaalde honden een lange tijd niet zie vraag ik ook aan anderen of ze iets weten. Op een gegeven moment ga je ze toch misse
Haha ja leuk is dat he. Het mooie is ook dat ik vaak alle namen van de honden ken, maar geen idee heb hoe de baasjes heten waar je dan al jaren mee kletst.
Ik heb een mannetjes herder en die is af en toe waaks in het donker. Vaak wanneer mensen ook nog eens donkere kleren aan hebben of een pet/capuchon op, en mannen. Maar ik vind dit niet erg. Grommen doet hij niet, wel blaffen. Ik vind dat geen probleem want als iemand wel kwaad wilt denkt diegene wel twee keer.
haha wij hebben een groeps-app met veel hondenbaasjes uit de buurt ga als het wat lekkerder weer is ook een honden-borrel organiseren in het parkje hier.
Oh wat leuk al die hondengroepjes! Dat zou ik hier ook wel willen hebben. Hij gaat wel mee met de uitlaatservice één keer in de week vooral ook omdat hij dat zo leuk vind maar daar ben je zelf dan niet bij natuurlijk. Als we naar het bos gaan is het altijd maar afwachten of er een andere hond is en zo ja of deze dan wilt spelen.
Ik heb nog een vraagje over mijn hond met z’n gevoelige maag en darmen. We zijn nu overgegaan op lamsvlees. Echter geeft het merk (Barfmenu) het volgende aan:
Het basis assortiment is volledig diervoeder, het premium assortiment is aanvullend diervoeder.
Lamsvlees valt dus onder het premium assortiment, met de volgende ingrediënten:
Lamsvlees, lamsbotten, lamsorganen, lamspens en verrijkt met vezels van konijn.
De normale rollen bevatten een premix van vitaminen en mineralen en deze dus niet.
Hij gaat op advies van de dierenarts al groente en/of pens elke dag krijgen. Maar aanvullend is geen hoofdmaaltijd? Ik krijg het idee dat hij hiermee dus essentiële voedingsstoffen mist. Maar krijg ook niet helder wat dan en wat ik dan nog eventueel toe zou moeten voegen? Of toch overgaan op een ander merk die wel compleet is? Het is zo lastig! Wanneer ik google vind ik niet precies wat ik zoek dus ik hoop dat iemand hier er misschien meer van af weet of ervaring heeft?
Ons hondje is nu 5 maanden. Hij is tandjes aan het wisselen maar we hebben ook het idee dat hij al begint te puberen. Hadden dit pas een paar weken later verwacht.
Hij is ons, en met name mij, heel erg aan het uittesten.
Ik word er soms best verdrietig van. Ik ben degene die puppycursus met hem doet, de meeste wandelingen, spelen, eten, oefeningen enz. En juist door mij laat hij zich nu opeens niet meer corrigeren, blaft naar me, zoekt de grens op.
Hij is het grootste moment van de dag een enorme knuffelbeer en super zachtaardig. Daarnaast is hij sinds kort ook pas heeeel druk met snuffelen buiten, daarom dat we denken dat de hormonen beginnen op te spelen.
Ik probeer mezelf maar voor te houden dat het een fase is, maar ik vind het soms wel lastig.
Hebben jullie tips over de puberfase (behalve geduld en consequent zijn haha)
Ik heb geen tips maar had wel hetzelfde gevoel. Mijn hond ging zich tijdens een wandeling gewoon liggen, als we op de terugweg waren. Keek me aan en plof daar lag hij met zijn kop plat op de grond of op zijn rug met de poten in de lucht En met geen mogelijkheid meer omhoog te krijgen. Dit heeft echt maanden geduurd, schaamde me en stond ook echt voor lul soms.Gebeurd nog af en toe hoor . Maar het hoort er gewoon bij. En echt elke eigenaar van honden zegt ach dit hoort er bij! Over een tijd lach je er om. Dus hoe lastig het ook is probeer te accepteren dat het erbij hoort en ook weer overgaat. Op de cursus zeiden ze toen van het is niet dat de hond tijdens puberen gaat denken ik ga nu eens lekker irriteren, maar dat ze er oprecht niks aan kunnen doen en hun hersenen even anders werken.
Geniet vooral momenten dat de hond knuffelig is en wel goed luistert
Ik heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en heb de hond zo gemist. Volgens mijn vriend gedroeg hij zich heel anders. Super aanhankelijk maar ook overdreven gapen met veel geluid. Toen ik gisteren weer thuis kwam was hij eerst super blij maar daarna heeft hij me echt uren genegeerd. Kon wel janken vandaag is hij gelukkig weer heel knuffelig
Onze hond was er ook super vroeg bij, tijdens onze vervolg puppycursus merkte onze trainster het op. Ik was echt in shock, mijn lieve puppy van 4 maanden.
Het is inderdaad rot omdat je zoveel tijd en liefde in dat beestje stopt en je met vlagen een irritant beest terug krijgt. De enige echte tip is toch echt blijven corrigeren en uitzitten. En als je een goede hondenschool hebt vooral veel vragen stellen. En als hij je grenzen heeft gevonden kan hij ook best een dagje naar een oppas hè.
Dit vind ik wel een goede tip @Denver, onze hond was tijdens het puberen soms ook onhandelbaar en ze is ook erg gevoelig waardoor ze irritaties bij ons ook opmerkt. Wanneer ik een slechte dag heb is haar gedrag vaak ook anders (irritant) waardoor we op elkaar reageren en in een vicieuze cirkel belanden. Af en toe op adem moeten komen is helemaal niet gek en kan je juist helpen om het daarna beter te kunnen handelen.
En probeer het juist positief te zien, je hond voelt zich bij jou blijkbaar veilig genoeg om de grenzen op te zoeken. Dat gedrag is echt niet voor altijd, voor je het weet heb je je leuke hond weer terug
Mijn hond was strontvervelend toen wij op vakantie (zonder haar) gingen. Zij zat ondertussen in een dierenhotel waar de honden in roedeltjes verblijven. Dat heeft haar blijkbaar goed gedaan, want ze kwam weer terug als het lieve knuffelbeest zoals wij haar kennen.
Overigens was de vakantie al maanden van te voren gepland. Het is niet zo dat we op vakantie gingen vanwege haar.