Hondentopic (Deel 1)

Haha dit doet die van mij ook nog steeds wel eens, jij hebt ook een golden toch? Wat zijn trucje nu is als hij de andere kant op wil of hij niet naar huis wil is; zitten, poot op z’n lijn leggen, dienstweigering en rancuneus de andere kant op kijken en daarna plat te gaan liggen.

Haha zijn ze toch slim hé:rofl: als we voor het huis zijn wil hij gelukkig naar binnen maar het liggen gebeurd echt op het moment dat hij doorheeft dat we naar huis gaan. Wissel de routes al af maar heeft geen nut. Hoe krijg jij hem weer mee? Eerst werkte het op een snoepje voor zijn neus te houden maar dat vind hij ook niet boeiend meer. Neem af en toe een klein botje mee die hij dan thuis pas krijgt. Hij weet ook dat als hij thuis komt hij iets lekkers krijgt, dat hebben we eraan gekoppeld maarja :woman_shrugging: inderdaad ook een eigenwijze golden ja

1 like

Gewoon maar blijven staan en wachten en dan naar hem toe lopen en opnieuw meenemen, of melden dat ie toch echt wat ongewenst gedrag vertoont. Of toegeven en drie meter meelopen zijn kant op en dan alsnog omdraaien :joy:. Tis soms maar net wat die dag werkt en hoeveel eerbied hij voor dwingende ogen en handelingen heeft op dat moment

1 like

Om te lezen is het echt heel grappig maar in het echt soms frustrerend. Hoe oud is die van jou nu? De golden van mijn ouders is 6 maar die legt ook de poot op de riem als hij iets anders wilt

@Denver die foto :rofl: ze liggen er echt hetzelfde bij

2 likes

Bedankt voor de tips en herkenning over puberende pupjes! We hebben toevallig vanavond een kennismaking met een eventuele oppas.

Meestal als wij beide een dagje naar kantoor moeten, kan hij naar mijn ouders, maar daar is hij natuurlijk de koning te rijk, beetje het opa en oma effect.
Dus een 'externe" oppas is wel een goeie om even afstand te nemen en wellicht pikt hij daar ook nog dingen op van andere hondjes.

Gisteren was echt terror en vandaag is hij super knuffelig en moe, dus denk ook echt dat hij zich ook niet zo fijn in zn velletje voelt, arm diertje.

2 likes

Heeft iemand hier toevallig ook ervaring met Animals faith? Ik kreeg ze getipt als goede gedragsdeskundige. Ik zag dat Celine Charlotte (geen idee of iemand die kent haha) haar ook heeft gehad als gedragsdeskundige en zeer te spreken was.

Onze trainer is daar opgeleid, ik wil wel wat vragen beantwoorden?

Ze willen zich voor zover ik weet wel echt gaan focussen op “probleem honden”, die niet makkelijk te herplaatsen zijn. We hebben tot nu toe wel goede ervaringen, maar ik zou mijn hond ook geen moeilijk geval noemen :grimacing:

1 like

Ik zie wel eens op fb wat voorbij komen door likes van kennisen, maar ik zie dan problemen die in 1 consult gefixt zijn… Nou dan krab ik mij toch ook achter de oren… En zie de hondjes heel mooi aan een koordje lopen die hoog in de nek zit, daar denk ik dan echt wel het mijne van ook…

2 likes

Zo’n jachtlijn heb ik ook moeite mee. Ik volgde de oprichter ook een tijdje op IG en toen ging ze allemaal wappiedingen over Corona delen. Ga ik ook slecht op.

2 likes

Oh misschien nog goed om te weten, wij hadden heel duidelijke pieken in zijn pubertijd (rond 4, 7 en 10 maanden in ons geval). Dus het komt een beetje in golfbewegingen. Dat helpt wel eens met relativeren.

1 like

Ew dit wist ik helemaal niet… Valt me tegen. Zo’n trainingslijn/jachtlijn is ons ook aangeraden idd, en een paar keer geprobeerd maar ik vind het helemaal niks, vind het echt geen fijn idee en voor mijn gevoel grenst het ook wel aan aangeleerde hulpeloosheid… Daarom gebruiken we die gewoon niet

Unrelated semi related maar ik vind trainers/gedragskundigen sowieso lastig. Uiteindelijk zijn er zo veel verschillende meningen en stijlen en dan denk je een goede te hebben gevonden, is ze opgeleid door cesar Milan :weary: daarom was ik ook wel tevreden met onze trainer omdat die gelijk begon over dat roedels en hiërarchie outdated zijn, je respect moet hebben voor honden hun grenzen, de bron van hun stress moet begrijpen, etc. Je hond zien als een autonoom wezen en niet als een subject dat onderdanig moet zijn aan jou

2 likes

Ja precies… :see_no_evil: In 1 consult heb je geen angsten overwonnen of dingen opgelost, voor mijn idee ondergaat de hond het dan maar omdat het niet anders kan, door zo’n lijntje bijvoorbeeld… (snap je gevoel helemaal @Kurisu wat betreft het lijntje )

Sommige dingen hebben me bloed, zweet, tranen, veel tijd, geduld en training gekost maar ben dan zo verdomd trots als mijn hond kijkt naar een situatie en dan opeens zelf de juiste keuze maakt! :heart: En nee ben er in sommige situaties nog lang niet, maar choose your battles! Je kan niet alles tegelijk doen…

Ik heb gisteren voor mijn hond een yakka bot gekocht want ik las overal op internet dat deze lang mee gaan. Maar hij heeft hem in 3 uurtjes kauwen al bijna op? Zo zonde want die dingen zijn in verhouding best duur.

Pasta is vandaag voor het eerst naar de trimsalon geweest en ze vond het mega spannend maar bleef volgens de trimster zo rustig :pleading_face: nu zijn we thuis en ze viel bijna direct in slaap haha, het was een vermoeiende middag. Ze heeft het niet eens tot d’r mand gered en is op het vloerkleed in slaap gevallen

knappe meid

26 likes

Wát een dotje, die paarse strik is ook zooo leuk.

3 likes

Ja he!! Ze kreeg ook gelijk allemaal complimentjes toen we wegliepen

Hoe kan het ook anders :smiling_face_with_three_hearts:

nog meer pasta met strik sorry

21 likes

Aww wat een droppie :heart_eyes:

2 likes

Wat een pracht van een hond

2 likes

Wat een heerlijke oren!

2 likes

Mijn hond is verder ook niet moeilijk. Wel een echte Corona hond, tot nu toe werken wij nog steeds thuis dus ik wil eigenlijk gewoon een helder advies over hoe dit goed aan te pakken. Want hij is nog niks gewend in al die tijd want ik ben er altijd. Ik ga wel boodschappen doen enZ maar verder nog niks.

1 like